به گزارش پارس نیوز، 

تیم فوتبال ناتینگهام فارست که اشکان دژاگه را به مدت 6 ماه در اختیار داشت، بابت حضور این بازیکن در جام جهانی روسیه حداقل 177هزار پوند دریافت خواهد کرد.

طبق قوانین فیفا باشگاه هایی که طی دو سال گذشته بازیکنی داشته اند که به همراه تیم ملی کشورش در جام جهانی حضور یافته، بابت هر روز مبلغی حدود 6300 پوند دریافت می کنند، حتی اگر آن بازیکن اکنون به تیم دیگری نقل مکان کرده باشد.

تیم فعلی قرمز های ناتینگهام فارست در جام جهانی روسیه هیچ بازیکنی ندارد، با این حال،این تیم دسته اولی انگلیس به دلیل حضور دو بازیکن سابقش در این رقابت ها هزاران پوند از فیفا دریافت خواهد کرد.

نیکلاس بنتنر در تیم دانمارک و اشکان دژاگه دو بازیکنی هستند که سابقه پوشیدن پیراهن ناتینگهام را در دو سال اخیر داشته اند.

فیفا برای پرداخت مبلغ جبرانی به باشگاه ها از 14 روز قبل از شروع جام جهانی تا آخرین مسابقه ای که بازیکنان یاد شده در روسیه حضور داشته باشند،را لحاظ می کند.

بر این اساس ، حتی اگر ایران در مرحله گروهی حذف شود، دژاگه می تواند 177000 پوند برای ناتینگهام سودآوری داشته باشد.

بنتنر هم در صورتی که دانمارک ها در همان مرحله گروهی حذف شود، حدود 171،000 پوند برای قرمزها عایدی خواهد داشت.

اگر این تیم ها به فینال برسند، این رقم به 293 هزار پوند برای هر بازیکن افزایش خواهد یافت.

 

گفتنی است،دژاگه که در ماه ژانویه به تانینگهام پیوست در پایان فصل گذشته از این تیم جدا شد ،او به دلیل مصدومیت فقط یک بار برای این باشگاه بازی کرد، در حالیکه بنتنر بازیکن فعلی تیم روزنبرگ بین سپتامبر 2016 تا مارس 2017 برای این تیم بازی کرده و دو بار گل زده است.

انتهای پیام/