به گزارش پارس نیوز، 

تیم فوتبال پرسپولیس فصل موفقی را پشت سر گذاشت و توانست در قهرمانی در لیگ برتر دبل کند. این تیم همچنین در آسیا به جمع ۴ تیم برتر پایانی رفت و این فصل هم موفق شده در جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند. از طرف دیگر برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس قراردادش را قبل از سفر به کرواسی با این باشگاه تمدید کرد تا خیال هواداران این تیم از این بابت راحت شود.با برانکو ایوانکوویچ درباره همه موارد این روزهای تهران صحبت کردیم. از لیست تیم ملی و خط خوردن سیدجلال حسینی تا اظهارات وینفرد شفر سرمربی استقلال درباره پرسپولیس و سایر موارد ،اظهاراتی بود که برانکو در باره آنها صحبت کرد گزیده صحبت‌های سرمربی پرسپولیس را اینجا می‌خوانید.

تمدید قرارداد شما با پرسپولیس تبدیل به یک پروسه طولانی شد. دلیل آن چه بود؟

برانکو:

نمی‌دانم چرا اینطور شد و مشکل کجا بود، واقعیت این است که ما یک مذاکرات فشرده انجام دادیم، این مسئله واقعیت دارد که ما ۴ ماه قبل بر سر همه بندها برای تمدید قرارداد توافق کردیم اما نمی‌دانم چرا این زمان گذشت تا توافقات ما مکتوب شود. خیلی روشن است که این مسائل بین هواداران تشنج ایجاد می‌کند و طبیعی است که تردیدهایی هم در این زمینه به وجود می‌آید. طبعا من هم این سؤال را مطرح نکردم که چرا قرارداد تمدید نمی‌شود چون که عملا در راه قهرمان شدن بودیم، ما قبل از نوروز ایرانی‌ها می‌توانستیم قهرمان شویم. من هرگز این سؤال را مطرح نکردم چون قصد نداشتم که مواضعم را تغییر دهم. البته طبیعی است که من هم باید به فکر آینده‌ام باشم تا ببینم به چه شکلی مسائل را اداره کنم. من هم دوست داشتم همه چیز رسمی و محکم باشد.

روزهایی که صحبت از تمدید قرارداد شما با پرسپولیس مطرح بود، به دلیل همین طولانی شدن برخی از هواداران نگران بودند که شاید آقای برانکو قصد ماندن در پرسپولیس را ندارد.

برانکو :

ما همه توافقات را انجام داده بودیم فقط باید همه چیز مکتوب می‌شد. طبیعتا اتفاقاتی که رخ داد شاید همه را در یک ابهام نگه داشت و همه را عصبی می‌کرد.

پرسپولیس دو فصل متوالی قهرمان لیگ شده است و این موضوع انتظارات را از شما و تیم‌تان خیلی بالا برده است. برای تکرار این روزهای خوب چه برنامه‌ای برای لیگ بعدی دارید؟

برانکو :

بله من از انتظارات زیاد هواداران آگاهی دارم. این انتظارات مدام در حال افزایش است حتی گاهی همین انتظارات مرزهای واقعیت را پشت سر می‌گذارد و به رویاها می‌رود و انتظارات غیر منطقی مطرح می‌شود. در این شرایط همه از ما فقط برد، برد و برد می‌خواهند. حتی انتظارات آنقدر بالا رفته که فقط به بردن راضی نیستند و نتایج هم برایشان مهم است و دوست دارند با گل‌های زیاد برنده شویم و حماسه‌سازی کنیم! انتظارات آنقدر زیاد شده که از ما نتایج عجیب و قریب می‌خواهند و کسی هم به این مسئله نمی‌پردازد که در این بین برخی بازیکنان پرسپولیس را رها کردند و رفتند. بازیکنانی هم که جدید آوردیم یک شبه نمی‌توانند معجزه کنند حتی با وجودکیفیت‌های زیادی که دارند. ما عملا با یک ساختار جدید بازیکن، بازی می‌کردیم از شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، منشا، شایان مصلح، و تعداد دیگری از بازیکنان می‌توانند به عنوان بازیکنان جدیدی که به ما اضافه شدند،نام ببرم. برای همین است می‌گویم ما نیاز به زمان داشتیم اما می‌دانم که نمی‌توانم این شرایط را تغییر دهم. الان از نظر خیلی‌ها همه چیز عادی است و باید فقط قهرمان شویم. بعد از اینکه در مشهد قهرمان شدیم هرگز اینقدر تماشاگر کم در ورزشگاه ندیدم! چون از نظر هواداران همه چیز عادی است و ما قهرمان شدیم و کار خاصی نکردیم. شاید آنها دوست داشتند ما حداقل ۱۵ امتیاز هم از سایر تیم‌ها هم بالاتر باشیم اما به هر حال همین است و شرایط را نمی‌شود تغییر داد. به هر حال فصل بعد انتظار دارم که شرایط تیم ما بهتر شود.

چرا این نظر را دارید؟

برانکو:

فصل بعد شرایط تیم ما بهتر است و تیم ما شکل خود را پیدا کرده و انتظار دارم این وضعیت یک کمک قابل توجهی به ما انجام دهد تا بتوانیم نتایج بهتری بگیریم. به طور مثال باید بگویم بشار رسن، احمد نوراللهی و امید عالیشاه یا حتی بازیکنانی که کمتر به آنها فرصت بازی رسید، می‌توانند خود را نشان دهند و از آنها انتظار می‌رود یک گام رو به جلوی بزرگ بردارند. باید بگویم همه بازیکنان بین ۵ الی ۱۰ درصد از ظرفیت فعلی‌شان بهتر خواهند بود و این تبدیل به یک گام بزرگ خواهد شد. طرح بازی ما نکات مثبتی به ما می‌بخشد و مطمئن هستم که فصل آینده خیلی بهتر از فصل گذشته خواهم بود. با وجود اینکه کدام بازیکنان را به دست خواهیم آورد.

فردا حریف پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مشخص می‌شود و هواداران پرسپولیس به هر حال امیدوار به کسب قهرمانی آسیا هستند. فکر می‌کنید امسال بتوانید به این مهم دست پیدا کنید؟

برانکو:

میل و خواسته هواداران برای من کاملا مشخص است اما تکرار می‌کنم که ما تنها تیمی هستیم که با بازیکنان وطنی و ایرانی بازی می‌کنیم و بازیکن خارجی نداریم. به طور مثال مهاجم برزیلی الجزیره امارات هزینه قراردادش به اندازه هزینه کل تیم ما در یک فصل است . با این شرایط ما باز هم رو به جلو حرکت می‌کنیم و این رویای ماست که بتوانیم به قهرمانی آسیا برسیم. به هر حال همین که ما فصل گذشته به نیمه نهایی آسیا رسیدیم یک موفقیت بزرگ است.البته در نظر بگیرید که چند ماه قبل الهلال عربستان بهترین تیم آسیا بوداما دو بازیکنش مصدوم شد و فینال آسیا را واگذار کردند. حتی بازیکنانی از این تیم به اسپانیا رفتند و این مسئله باعث شد در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا فقط دو امتیاز کسب کنند و نتوانستند به مرحله بعد بروند.

فشردگی بازی‌های لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا، اردوهای تیم ملی بزرگسالان و تیم امید کشورمان آیا کار را برای شما سخت نمی‌کند؟

برانکو:

بله کار واقعا سخت می‌شود ما این مشکل را فصل گذشته هم داشتیم چرا که بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی و لیگ برتر به صورت فشرده انجام می‌شد و تیم ملی هم اردوهای خودش را داشت. ما در این فشردگی به دنبال کسب نتیجه بودیم. ما وظیفه داریم که فقط تیم را آماده کنیم و به نظرم فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. این در حالی است که فشردگی بازی ها همانطور که شما گفتید خیلی زیاد بود اما در همین شرایط خوشبختانه قهرمان لیگ ایران شدیم و سوپرجام را به دست آوردیم. حتی تا نیمه نهایی آسیا هم رفتیم. با این سنگینی مسابقات من افتخار می‌کنم که کاری انجام دادیم که بزرگ بود. این در حالی است که ما مهدی طارمی را از دست دادیم و سروش رفیعی هم از ما جدا شد. همه این اتفاقات برای ما یک شوک بزرگ بود.

صحبت از سوپرجام کردید و باید طبق برنامه ۲۹ تیر ماه به مصاف استقلال بروید از طرف دیگر در آخرین دربی که برگزار شد یک نیمه ضعیف را مقابل استقلال ارائه دادید. نگران بازی سوپرجام نیستید؟

برانکو :

نیمه اول بازی ما با استقلال بدترین بازی پرسپولیس در این سال‌ها بود. ما بدترین مسابقه را انجام دادیم اما در نیمه دوم آنها حتی نتوانستند به نیمه زمین ما برسند.

فکر می‌کنید با این شرایط برنده دربی سوپرجام شما خواهید بود یا استقلال؟

برانکو:

موافقم کار سختی داریم چون بازی سختی پیش روی ماست اما هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم تا با حداکثر آمادگی به مصاف استقلال برویم چون از این بازی فقط برد می‌خواهیم.

هنوز صحبت از اضافه شدن یک مربی جدید به کادر فنی پرسپولیس شنیده می‌شود. ایا این اتفاق رخ خواهد داد یا نه؟

برانکو:

زمانی که آندره با ما بود برای عده خاصی همیشه مزاحمت داشت. آندره که رفت خیلی‌ها پیش‌بینی هرج و مرج را در پرسپولیس می‌کردند اما ما قهرمان لیگ شدیم. به جای آندره ما سرتن چوک را به پرسپولیس آوردیم که او هم از نظر خبرنگاران و بازیکنان مزاحم بود اما باز هم قهرمان شدیم. بعد از اینکه چوک رفت برادرم که در فوتبال ایران رزومه دارد به ما اضافه شد اما حالا برخی‌ها می‌گویند چوک باید برگردد! برادر من در شیراز کار کرده و نتایج خوبی هم در این تیم گرفته است. من قاطعانه می‌گویم که کادر فنی ما تغییر نخواهد کرد. ما نیازی به تغییر در کادر فنی نداریم، من با همه این شرایط آشنایی دارم.

صحبت از حضور سروش رفیعی در پرسپولیس است. این موضوع چقدر صحت دارد؟

برانکو :

سروش یک بازیکن فوق‌العاده است و شخصیت بسیار خوبی دارد که حضورش در هر تیمی می‌تواند به موفقیت آن تیم کمک کند اما در این بین دو مشکل وجود دارد اول اینکه باید ببینیم او می‌خواهد در قطر بماند یا نه و سؤال دیگر این است که پنجره نقل و انتقال ما باز می‌شود یا خیر. در حال حاضر پنجره نقل و انتقال ما بسته است.

اگر پنجره نقل و انتقالات باز شود چه؟

برانکو :

هر وقت پنجره نقل و انتقالات باز شد درباره آن صحبت می‌کنیم. البته طبیعی است که ما به دنبال تقویت پرسپولیس هستیم اما ما به دنبال جذب ۱۰ بازیکن نیستیم بلکه حداقل ۲ یا حداکثر ۳ نفر جذب خواهیم کرد. بازیکنانی را هم مدنظر دارم که به باشگاه اعلام کرده‌اند.

برای فصل آینده چه برنامه‌هایی برای پرسپولیس و آماده سازی آن در نظر دارید؟

برانکو:

تمرینات ما از ۲۶ خرداد آغاز خواهد شد. همچنین برای آماده سازی و برگزاری اردوی خارجی باید ببینیم به کجا می‌توانیم برویم.

شما از انتظارات زیاد صحبت کردید به نظر شما انتظارات از پرسپولیس چرا زیاد شد؟

برانکو:

ما که نمی‌توانیم بگوییم به زمین می‌رویم تا ببازیم؟ وقتی شما به اوج می‌رسید به یک تلنگر نیاز دارید تا به پایین سقوط کنید اما ما هرگز دست بردار نیستیم و تلاش می‌کنیم در اوج بمانیم. در فصل اولی که من کار را با پرسپولیس را آغاز کردیم بعد از ۵ بازی در انتهای جدول بودیم. اما من گفتم که این تیم می‌تواند قهرمان شود. خیلی‌ها گفتند من دیوانه شدم و به سرم زده است اما من نحوه بازی کردن بازیکنان و تمرینات‌ بازیکنان را می‌دیدم و می‌دیدم تیم به چه سمتی می‌رود. ما با بنگر، رضائیان، نورمحمدی، حاتمی و … جلو می‌رفتیم. بعد هم که تراژدی فوت هادی نوروزی اتفاق افتاد. اینها را گفتم تا بگویم می‌دانستم اتفاق بزرگی در پرسپولیس رخ می‌دهد اما من هرگز از چالش نمی‌ترسم.

رقیب سنتی پرسپولیس با شفر قراردادش را تمدید کرد و این موضوع باعث شده تا استقلالی‌ها به نتایج خوب به این مربی امیدوار باشند. وضعیت این تیم را در فصل آینده چطور می‌بینید؟ و آیا این تیم می‌تواند مقابل قهرمانی مجدد پرسپولیس بایستد؟

برانکو :

من هیچ گاه درباره تیم‌های دیگر اظهار نظر نمی‌کنم اما درباره استقلال باید بگویم این تیم به شکل سنتی همیشه یک کاندیدای قهرمانی است. اگر یادتان بیاید ۲ سال قبل با استقلال شانه به شانه برای قهرمانی می‌جنگیدیم اما ما با ۴ گل آنها را در دربی شکست دادیم. دو فصل قبل استقلال دوم شد و این در حالی است که امتیازات بیشتری کسب کرد اما فصل قبل استقلال سوم شد و امتیازات کمتری به دست آورد. استقلال با منصوریان امتیازات بیشتری نسبت به استقلال با شفر به دست آورد و اینها واقعیت موجود است اما معتقدم استقلال یک تیم عالی است و یک سرمربی خیلی خوب دارد اما همه اینها را پرسپولیس هم دارد. حالا در لیگ پیش رو مشخص می‌شود که چه تیمی بهتر است البته فراموش نکنید که ذوب‌آهن بهترین تیم نیم فصل دوم فصلی که گذشت، بود. این را هم در نظر بگیرید که اگر سایپا گسترش فولاد را می‌برد این تیم به مقام سوم می‌رسید و استقلال چهارم می‌شد. فراموش نکنید هم استقلال و هم پرسپولیس یک تکلیف دارند که باید بار اصلی فوتبال ایران را به دوش بکشند. همه جای دنیا هم اوضاع به این شکل است و نباید از این مسائل فرار کرد. ما خوشحالیم رقیبی مثل استقلال داریم چون در کنار سایر تیم‌ها رقابت می‌کنیم و این موضوع باعث می‌شود پرسپولیس هم قدرتمندتر شود. این رقابت باعث می‌شود که ما برای بهتر شدن تلاش کنیم. امسال رقبایی مثل استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن، تراکتورسازی، سایپا و پیکان خواهیم داشت. سایپا و پیکان به شکل سنتی قوی هستند و در این بین تیم‌هایی وجود دارند که توانایی شکست هر تیمی را خواهند داشت. مثل نفت آبادان یا پارس جنوبی و یا پدیده که فوق‌العاده هستند. فکر می‌کنم لیگ فوق‌العاده‌ای در پیش داریم.

فردا قرار است قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود. شما دوست دارید با کدامیک از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها روبرو شوید؟

برانکو :

برای ما اصلا مهم نیست که چه تیمی روبروی ما قرار خواهد گرفت. هر تیمی که فردا از قرعه دربیاید برای ما قابل احترام است و با آنها رقابت خواهیم کرد.

وینفرد شفر سرمربی استقلال در اظهار نظری عجیب اعلام کرده که تیم استقلال به دلیل داشتن تماشاگران بیشتر در لیگ قهرمانان آسیا تیم بزرگتری است و او پرسپولیس را به دلیل تماشاگران کمتر تیم کوچکتر خطاب کرده است. این در حالی است که آقای گرشاسبی عنوان کرده که سرمربی پرسپولیس باید پاسخ او را بدهد. شما چه جوابی برای او دارید؟

باید بگویم که من از بابت کسب عنوان درخشان سومی لیگ برتر از سوی تیم بزرگتر بسیار خوشحالم و به عنوان سرمربی تیم کوچکتر مقام زیبا و درخشان سومی را به شخص آقای شفر تبریک می‌گویم!

سیدجلال حسینی روز قبل از عزیمت تیم ملی به ترکیه خط خورد. شما در این باره واکنش کاملی نداشتید. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

برانکو :

از حذف شدن سیدجلال حسینی از تیم ملی خیلی خیلی ناراحتم. سیدجلال حسینی در ۱۰ سال گذشته فیکس‌ترین بازیکن تیم ملی ایران بوده و هر زمان چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی به میدان رفته وفادارترین، صدیق‌ترین و کلیدی‌ترین بازیکن زمین بوده است اما نمی‌دانم چرا قبل از رفتن تیم ملی به ترکیه از لیست تیم ملی کنار گذاشته شد.

آقای گرشاسبی روز گذشته مصاحبه‌ای انجام داد و در آن عنوان کرد که وقتی سیدجلال به الجزیره امارات گل زد او احتمال حذف شدن حسینی را از تیم ملی داد و حتی اعلام کرده که بعد از جام جهانی صحبت‌هایی در خصوص کی‌روش انجام می‌دهد.

برانکو :

درباره صحبت‌های آقای گرشاسبی مدیرعامل محترم باشگاه پرسپولیس باید بگویم که کاملا با او هم عقیده هستم و با تمام وجود در کنار او قرار دارم و روی این اظهارات می‌ایستم زیرا به نظر می‌رسد صداقت و وفاداری بازیکنان پرسپولیس چندان برای برخی‌ها مطلوب نیست.


انتهای پیام/