به گزارش پارس نیوز، 

 با پایان یافتن لیگ هفدهم چالش اصلی 2 باشگاه برای انتخاب کادر فنی و مسئول هدایت فنی تیم‌ها برای فصل بعد آغاز شد. پیش از خاتمه یافتن لیگ مشخص شده بود که مسئولان سپاهان تمایلی برای ادامه همکاری با ابراهیم‌زاده نداشته و به دنبال یافتن جایگزین مناسب وی برای فصل آینده هستند. اصلی‌ترین گزینه سپاهانی‌ها برای هدایت این تیم در لیگ آینده امیر قلعه‌نویی سرمربی کارکشته و موفق ذوبی‌ها است.

در آن سو ذوبی‌ها شرایط کاملاً متفاوتی با دیگر تیم اصفهانی داشته و بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل موفق با قلعه‌نویی خواهان ادامه همکاری با وی بوده و به شدت به دنبال تمدید قرارداد ژنرال هستند.

اتفاق عجیب و سوال برانگیز این روزهای هر 2 باشگاه، این است که با گذشت چیزی حدود یک ماه از پایان لیگ، هیچ‌کدام موفق به مشخص کردن سرمربی آینده خود نشده‌اند، امری که در صورت طولانی شدن، ممکن است به آینده هر 2 باشگاه و روند آماده‌سازی آنها برای آینده لطمه وارد کند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که از یک سو مدیران سپاهان در مصاحبه‌هایشان خبر از معرفی سرمربی آینده خود تا اواخر هفته گذشته می‌دادند، امری که به وقوع نپیوسته و آینده این تیم همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و از دیگر سو مسئولان ذوب‌آهن که با قطعیت خبر از ادامه همکاری خود با قلعه‌نویی می‌دادند، امروز با توجه به خواسته‌های سنگین مالی ژنرال از شانس کمی برای راضی کردن وی برای تمدید قرارداد برخوردار هستند.

اصفهان| همه گزینه‌های مطرح برای انتخاب سرمربی در ذوب‌آهن و سپاهان

اتفاقات عجیب و غریب و سوالات پرشمار در این زمینه در کنار عدم پاسخگویی کافی و واضح مسئولان 2 باشگاه، سبب شده است تا بازار شایعات در این رابطه حسابی داغ شده و گمانه‌زنی‌های بسیاری در این مورد شکل بگیرد. شایعاتی که با مطرح شدن نام‌های بسیار و بعضاً دور از ذهن، آشفته بازار اخبار پیرامون هر 2 باشگاه را شدت بخشیده و تشخیص واقعیت را سخت کرده است. اسامی مطرح شده شامل امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام، دراگان اسکوچیچ و حتی علیرضا منصوریان و افشین قطبی نیز شده و به درستی نمی‌توان تشخیص داد که به استثنای قلعه‌نویی کدامیک واقعی هستند. همه این اتفاقات موجب شد تا در گزارشی به بررسی شایعات پیرامون آینده این 2 باشگاه بپردازیم.

قلعه‌نویی و دوراهی سپاهان و ذوب‌آهن

امیر قلعه‌نویی اصلی‌ترین گزینه هر 2 باشگاه برای هدایت فنی تیم‌هایشان در فصل آینده است. قلعه‌نویی که فصل رویایی را با ذوب‌آهن پشت سر گذاشته و موفق شد این تیم را در لیگ، به عنوان نایب قهرمانی و در آسیا به جمع هشت تیم برتر برساند، از مدت‌ها قبل مد نظر باشگاه سپاهان بوده و اخبار پیوستن وی به این باشگاه بر سر زبان‌ها افتاد. اگر چه قلعه‌نویی تا قبل از خاتمه یافتن بازی‌های تیمش در لیگ قهرمانان آسیا، در این زمینه سکوت کرده بود، اما گمانه‌زنی‌ها دال بر توافق کامل وی با باشگاه سپاهان داشت. خبری که می‌توان در خصوص ژنرال با قطعیت بیان کرد این است که قلعه‌نویی در چند روز گذشته جلسات متعددی را با مدیران ذوب‌آهن برگزار کرده و مدیران این تیم تلاش زیادی را برای راضی کردن وی به ادامه همکاری با این باشگاه انجام می‌دهند.

در آن سو با پخش شدن خبر دیدار مسئولان سپاهان با محرم نویدکیا، گمانه‌زنی‌ها برای همکاری وی با قلعه‌نویی و پیوستن ژنرال به سپاهان قوت گرفت. یکی از شایعات در مورد دلیل طولانی شدن روند مذاکرات قلعه‌نویی با سپاهان، ادعای درخواست 5 میلیاردی وی به عنوان دستمزد در کنار خواسته‌های ژنرال مبنی بر افزایش بودجه باشگاه برای جذب بازیکنان مورد نظرش است. آخرین شایعه‌ای که در خصوص قلعه‌نویی به گوش رسیده است حاکی از توافق 3.5 میلیاردی وی با زردپوشان و پذیرش هدایت این تیم است.

دراگان اسکوچیچ

سرمربی کراوات و نام آشنای فصل قبل تیم خونه به خونه، طبق گمانه‌زنی‌ها یکی دیگر از گزینه‌های سرمربی‌گری سپاهان است. اسکوچیچ اگر چه فصل قبل نتوانست با تیم خونه به خونه به لیگ برتر صعود کند، اما همراه با این تیم نتایج درخشانی را به دست آورد و در هفته آخر بازی لیگ یک، به دلیل تفاضل گل کمتر از صعود ناکام ماند. نتایج خوب این سرمربی کروات گویا موجب شده است که یکی از گزینه‌های مد نظر باشگاه سپاهان باشد تا در صورت به بن بست رسیدن مذاکرات با قلعه‌نویی، هدایت زردپوشان را به عهده گیرد.

اصفهان| همه گزینه‌های مطرح برای انتخاب سرمربی در ذوب‌آهن و سپاهان

جواد نکونام

سرمربی جوان و موفق نساجی که در 2 فصل اخیر کارنامه درخشانی داشته، از گزینه‌های احتمالی جانشینی امیر قلعه‌نویی است. نکونام که در نخستین تجربه سرمربی‌گری خود، هدایت تیم خونه به خونه را به عهده داشت و موفق شد این تیم را به یکی از مدعیان اصلی لیگ یک تبدیل کرده و در جام حذفی نیز خونه به خونه را تا مرحله نیمه نهایی بالا بیاورد، روند درخشانش را در نساجی ادامه داد و موفق شد با این تیم نتایجی عالی را کسب کرده و به لیگ برتر صعود کند. اگرچه مسئولان نساجی از ادامه همکاری با نکونام خبر می‌دهند، اما خواسته‌های مالی او برای تقویت و حمایت از این تیم، آینده این همکاری را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. موفقیت‌های اخیر نکونام در کنار توقعات مالی پایین‌تر نسبت به قلعه‌نویی، وی را تبدیل به یکی از گزینه‌های احتمالی سرمربی‌گری ذوب‌آهن برای فصل آینده کرده است.

اصفهان| همه گزینه‌های مطرح برای انتخاب سرمربی در ذوب‌آهن و سپاهان

منصوریان و قطبی

مطرح شدن اسم این 2 نفر به عنوان گزینه‌های مد نظر 2 باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن، شاید از بقیه شایعات در این زمینه عجیب‌تر و البته دور از ذهن‌تر باشد. نخستین بار نیست که نام منصوریان به عنوان گزینه احتمالی هدایت هر 2 باشگاه مطرح می‌شود و از ماه‌ها قبل در فواصل مختلف شایعاتی در خصوص پیوستن وی به هر کدام از این 2 تیم به گوش رسیده است. چیزی که قطع به یقین در این خصوص می‌توان بیان نمود، این است که با توجه به نتایج فاجعه‌آمیز منصوریان طی یک سال و نیم حضور وی در استقلال، پیوستن منصوریان به هر کدام از این 2 باشگاه با مخالفت‌های بسیاری همراه بوده و بعید است صورت بگیرد. حضور افشین قطبی نیز که مدتی قبل شایعاتی مبنی بر توافقش با باشگاه سپاهان به گوش می‌رسید، با توجه به قرارداد وی با باشگاه چینی شیجیاژوانگ و رضایت مدیران این تیم از وی خود به خود منتفی است.

اصفهان| همه گزینه‌های مطرح برای انتخاب سرمربی در ذوب‌آهن و سپاهان