به گزارش پارس نیوز، 

غلامحسین کردستانچی افزود: پیشتر نام این بازیکن به همراه تیم 15 نفری تیم ملی والیبال کشورمان جهت حضور در رقابت های لیگ ملت های والیبال که هفته نخست آن روز چهارم خرداد ماه در فرانسه برگزار می شود، قابل مشاهده بود ولی به نظر می رسد به دلیل صادر نشدن روادید نمی تواند عازم این رقابت ها شود.
وی بیان کرد: امیر حسین یکی از بازیکنان آینده دار و جوان شهر ارومیه است که سال گذشته عنوان بهترین مدافع جهان و مقام قهرمانی را به همراه تیم ملی نوجوانان کسب کرده است و امسال به همراه سعید معروف، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی، میثم صالحی و محمدرضا حضرت‌ پور در ترکیب اصلی تیم ملی بزرگسالان حضور دارد.
کردستانچی گفت: بر اساس رایزنی های انجام شده با فدراسیون تلاش برای رفع مشکل این بازیکن جوان همچنان ادامه دارد و به احتمال زیاد مواردی همچون خدمت نظام وظیفه یا مشکل تحصیلی موجب صادر نشدن روادید برای این بازیکن شده است.
کردستانچی بیان کرد: مرحله مقدماتی لیگ ملت های والیبال مردان از چهارم خرداد سال جاری آغاز می شود و تیم ملی والیبال ایران در پنج هفته این رقابت ها به مصاف 15 تیم شرکت کننده می رود.
به گزارش ایرنا تیم‌ ‌ملی والیبال ایران که خود را برای حضور در هفته‌ اول لیگ ملت‌های والیبال آماده می‌کند، قرار بود با 15 بازیکن برای برگزاری اردوی تدارکاتی و 2 دیدار دوستانه پیش از آغاز این رقابت‌ها راهی صربستان شود اما پیش بینی می شود امیرحسین توخته، سرعتی‌ زن جوان تیم‌ ‌ملی والیبال به دلیل صادر نشدن روادید نتواند به همراه دیگر بازیکنان راهی صربستان شود و تیم‌ ‌ملی باید با 14 بازیکن راهی مسابقات شود.
لیگ ملت‌های والیبال یکی از رویدادهای مهم این رشته ورزشی در سال 2018 میلادی است که در 2 گروه مردان و زنان برگزار می شود.
مرحله مقدماتی لیگ ملت های والیبال مردان در سال 2018 از چهارم خرداد تا سوم تیرماه جاری در 20 گروه پیگیری می شود.
تیم ایران در هفته نخست این رقابت ها و در ساعت 22:30 روز جمعه، چهارم خردادماه با فرانسه دیدار می کند و همچنین در دومین دیدار خود در ساعت 19:30 روز شنبه، پنجم خردادماه به مصاف استرالیا می رود.
آذربایجان غربی از استان های مستعد در ورزش والیبال در بخش مردان و بانوان بوده و شهر ارومیه به عنوان قطب والیبال ایران، ملی پوشان زیادی تقدیم تیم های ملی کرده است؛ یدالله کارگرپیشه، ساسان خداپرست و میرسعید معروف و مرتضی شریفی چهار کاپیتان ارومیه ای تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران از دهه های 1340 تا 1390 هستند.
7156/3072