به گزارش پارس نیوز، 

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در بازی برگشت رقابت‌های جام قهرمانان آسیا مقابل استقلال تهران با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و مجموع 2 دیدار را با نتیجه 3 بر 2 واگذار کرده و از صعود به جمع چهار تیم نهایی باز ماند.

ذوب‌آهن اصفهان در دیدار بازگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، مقابل استقلال تهران حاضر شد و در یک جدال سخت و نفس‌گیر نتیجه را واگذار کرد تا در مجموع 2 بازی، تیم بازنده این مرحله لقب گرفته و از صعود به مرحله یک چهارم نهایی باز بماند.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که سبزپوشان اصفهانی در دیدار رفت، موفق شده بودند با یک گل استقلال را شکست دهند.

ذوب‌آهن در این دیدار نمایش قابل قبولی را ارائه داد. بازیکنان این تیم علیرغم عملکرد نسبتاً خوبی که داشتند، تحت تأثیر فشار بالای بازی و جو ورزشگاه، اشتباهات فردی وحشتناکی را انجام دادند که منجر به شکست این تیم شد. ذوب‌آهن در فاز دفاعی برخلاف بازی‌های قبلی خود، آشفته بود.

دریافت گل زودهنگام در دقایق ابتدایی بازی موجب شد تا تمرکز روانی مدافعان بهم ریخته و قادر به مهار تیام نباشند و دروازه ذوب‌آهن برای بار دوم و سوم باز شود. در خط میانی ذوبی‌ها نتوانستند در نیمه دوم از کمند پرس و بازی تخریبی استقلالی‌ها خارج شده و موقعیت‌سازی کنند.

در فاز تهاجمی هم ذوب‌آهن با وجود آنکه در نیمه نخست فرصت‌های گلزنی زیادی را به دست آورد، اما بی‌دقتی مهاجمان این تیم مانع از گلزنی آنان شد. بزرگترین ضعف سبزپوشان در این دیدار از دست دادن تمرکز لازم برای بازی بود. اشتباهات فاحش داوری سبب شد تا ذوبی‌ها به شدت عصبی شده و نتوانند تمرکز لازم را داشته باشند.

در آن سو استقلال در این دیدار، با وجود آنکه نتوانست نمایش‌های قبلی خود را تکرار کند، با انجام یک بازی هوشمندانه و فرصت طلبی تیام، موفق شد به اهداف خود دست یابد. آبی‌پوشان قصد داشتند با گلزنی زودهنگام در این دیدار، علاوه بر کم کردن استرس حاکم بر خود، فشار روانی را روی بازیکنان ذوب‌آهن بالا ببرند.

اتفاقی که به وقوع پیوست و همین امر سبب شد تا شاگردان شفر در ادامه کار با اعتماد به نفس بیشتری بازی را ادامه دهند. در فاز تهاجمی استقلال روز خوبی را پشت سر گذاشت. شاگردان شفر با وجود آنکه در نیمه دوم موقعیت گلزنی چندانی خلق نکردند اما تیام مهاجم آماده آبی‌پوشان، با هوش بالای خود و موقعیت سنجی توانست 3 گل ارزشمند را به ثمر رسانده و نقش موثری در صعود تیمش ایفا کند. در خط میانی، هافبک‌های استقلال عملکرد خوبی داشته و بازی تخریبی و درگیرانه آنها به خصوص در نیمه دوم، مانع از موقعیت‌سازی ذوبی‌ها شد. در فاز دفاعی نیز مدافعان آبی‌پوش نمایش موفقی را ارائه داده و بارها مانع گلزنی مهاجمان ذوب‌آهن شدند.

در نیمه نخست هر 2 تیم بازی درگیرانه‌ای را آغاز کردند. نمایش فیزیکی هر 2 تیم و فشار استقلال برای رسیدن به گل منجر به اعلام یک ضربه پنالتی برای شاگردان شفر شد. در دقیقه 11 بازی تیام ضربه پنالتی را برخلاف جهت حرکت مظاهری زده و دروازه ذوب‌آهن را باز کرد. بعد از این گل ذوبی‌ها فشار زیادی را برای جبران نتیجه وارد کرده و موقعیت‌های زیادی را خلق کردند. سبزپوشان روی ارسال از کناره‌ها و سانترهای زیبای حدادی‌فر، موقعیت‌های گلزنی خوبی را به دست آوردند که بی‌حاصل از دست رفت. استقلالی‌ها نیز به دنبال زدن گل دوم و افزایش اختلاف بودند.

شاگردان شفر برای رسیدن به گل روی به شوت از راه دور آورده و در نهایت نیز موفق شدند. در دقیقه 41 تیام پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن صاحب توپ شده و با یک شوت فنی و کات دار دروازه ذوب‌آهن را برای بار دوم باز کرد تا این نیمه با برتری 2 گله استقلالی‌ها به پایان برسد.

در نیمه دوم بازی بیشتر به درگیری‌های میانه میدان می‌گذشت و 2 تیم در 15 دقیقه ابتدایی بازی هرکدام تنها یک شانس گل به دست آوردند که حاصلی در بر نداشت. بعد از آن استقلالی‌ها با یک حمله سریع و غافل‌گیرانه موفق شدند گل سوم خود را به ثمر برسانند. در دقیقه 64 بازی تیام روی توپ ربایی حیدری صاحب موقعیت شده و بعد از یک و دوی زیبا با غفوری با یک بغل پا دروازه ذوب‌آهن را باز کرد. شادی استقلالی‌ها از این گل به یک دقیقه هم نکشید که حدادی‌فر امید را به اردوی سبزپوشان بازگردانند.

در دقیقه 65 قاسم حدادی‌فر با یک شوت تماشایی که در میانه راه به سر مدافع استقلال نیز برخورد کرده بود، گل اول ذوب‌آهن را به ثمر رساند. در ادامه بازی بیشتر به درگیری‌های میانه میدان گذشت و بازی تخریبی استقلالی‌ها اجازه موقعیت‌سازی را به شاگردان قلعه‌نویی نداد. در دقایق انتهایی بازی هر 2 تیم موقعیت‌های را به دست آوردند که جدی‌ترین آن توسط ربیع عطایا از دست رفت و در نهایت بازی با شکست ذوب‌آهن و صعود استقلال خاتمه یافت.

قلعه‌نویی: حریف داور و تیام نشدیم

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن پیروزی استقلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به وزیر ورزش، رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی پرتغالی تیم ملی تبریک گفت.

امیر قلعه‌نویی پس از شکست 3 بر یک تیمش مقابل استقلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: به این فوتبال نباید تبریک گفت. باید به وزیر ورزش و تاج تبریک گفت. باید به آقای سلطانی‌فر و تاج که این تیم‌ها را حمایت می‌کنند، تبریک گفت. ما در زمین فوتبال نباختیم و یک فوتبال بحرینی دیدیم.

وی در ادامه افزود: این بازی حداقل هفت دقیقه وقت تلف‌شده داشت و داور نیز دو بازیکن استقلال را اخراج نکرد و یک پنالتی را برای ما نگرفت. در این شرایط این فوتبال تبریک ندارد، بلکه باید به حال آن گریه کرد! قطعاً اگر امروز یک داور از شرق آسیا قضاوت این مسابقه را به‌عهده داشت عیار تیم‌ها مشخص می‌شد. من به تیم استقلال تبریک می‌گویم، اما به این فوتبال تبریک نمی‌گویم. فرشید باقری و تیام باید اخراج می‌شدند و پنالتی صددرصد روی بختیار رحمانی گرفته نشد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن همچنین تأکید کرد: زندگی و فوتبال ادامه دارد، اما متأسفانه امشب سر یک تیم مظلوم شهرستانی را بریدند و باعث حذف ما شدند. در طول یک هفته به من و ناموسم فحاشی کردند و امروز به پیروزی رسیدند. این پیروزی مبارک وزیر ورزش و مهدی تاج باشد! باید به پدر ورزش ایران تبریک بگوییم، اما قطعاً خدایی آن بالا وجود دارد و جواب رفتار آنها را خواهد داد. ممکن است دیر و زود داشته باشد، اما سوخت و سوز ندارد.

قلعه‌نویی ادامه داد: حالا و بعد از پیروزی استقلال قطعاً قلعه‌نویی نیز خوب می‌شود و بازیکنان ما دیگر بازیکنی را نزده‌اند و صحبت‌هایی که مطرح می‌کنند، به پایان می‌رسد. در ادامه نیز باید بگویم من به هیچ عنوان به این فوتبال تبریک نمی‌گویم، اما به این دو آقا و کارلوس کی‌روش تبریک می‌گویم.

وی به اتفاقات دیدار استقلال ذوب‌آهن اشاره کرد و یادآور شد: ما امروز شاهد فوتبال مردانه‌ای از تیم ذوب‌آهن بودیم. بازیکنان من در میدان مردانه جنگیدند، اما در مهار دو نفر ناکام بودیم یکی از آنها تیام بود و دیگری داور. باید به تیام به‌خاطر فوتبال سطح بالایی که به ایران آورده است، تبریک بگویم و به داور نیز بابت صعود استقلال تبریک می‌گویم! همچنین همان‌طور که گفتم این تبریک شامل حال وزیر ورزش و رئیس فدراسیون نیز می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به طرح این پرسش که این دیدار آخرین بازی‌اش به‌عنوان سرمربی در ذوب‌آهن بوده است، گفت: اجازه دهید 24 ساعت ریکاوری کنیم و از این فوتبال لذت ببریم و بعد از آن تصمیم بگیریم. این معرفت فوتبال نیست که سر تیم شهرستانی را ببرند. شما داور دیروز را دیدید که چقدر قشنگ داوری کرد؟ به باشگاه هم گفته بودم که نامه بزنید از شرق آسیا داور انتخاب کنند. از سوتی که داور در دقیقه یک زد متوجه شدیم که چه‌بلایی سرمان خواهد آمد.

قلعه‌نویی راجع به شعارهای سکوها علیهش و طرح این موضوع که «شما به‌عنوان کسی که استقلالی‌ها دوستش دارند، واکنشی نسبت به برخی استقلالی‌ها نشان دادید که شاید آن را دوست نداشته باشند»، تصریح کرد: من بحث هم برای همان تماشاگرنماها بود، شما حاضرید به مادر و ناموس‌تان توهین کنند؟

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به این سؤال که چرا سر تیم ذوب‌آهن را بریدند، گفت: استقلال وابسته به کجاست؟ تمام شد و رفت، مبارک‌شان باشد. من به فوتبال تبریک نمی‌گویم، به استقلال و آقای تاج و سلطانی‌فر تبریک می‌گویم، یک فوتبالی هم دیدیم که یاد بحرین افتادیم، ما در یک بازی چهار گل هم خوردیم، اما فوتبال بازی کردیم. ما به الدحیل باختیم، اما فوتبال بازی کردیم. در عمرم هیچ وقت این‌طور فوتبال بازی نکرده بودیم، مبارک‌شان باشد.