به گزارش پارس نیوز، 

 تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) روز دوشنبه نوشت: تیم پرسپولیس سال گذشته در بهترین دوران خود، پس از سرگروه شدن در گروه (سی)، برای نخستین بار به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. در رقابتهای امسال نیز تا پیش از دیدار دور رفت مقابل الجزیره ظاهرا اتفاقی مشابه برای این تیم در شرف وقوع بود، اما بدنبال باخت سه بر 2 برابر حریف اماراتی؛ تنها حالت ممکن برای مهیا شدن شرایط صعود این تیم از این مرحله، پیروزی در بازی برگشت است.
درست همانند سال 2017، باشگاه تهرانی در ورزشگاه آزادی با سه برد از سه دیدار و بدون دریافت گل، عملکرد خیره کننده ای را به نمایش گذاشت. در واقع پرسپولیس با تکیه بر حمایت دهها هزار هوادار پرشور خود، اسباب لازم برای جبران نتیجه دور رفت را در اختیار خواهد داشت.
ای اف سی ادامه داد: یک روز بعد، استقلال حریف سنتی پرسپولیس، برای صعود می بایست ماموریت تقریبا مشابهی مقابل ذوب آهن، دیگر تیم ایرانی راه یافته به یک هشتم نهایی، به انجام برساند. قهرمان جام حذفی ایران، همانند حریف همشهری خود با دریافت گل در دقایق پایانی دیدار رفت مقابل ذوب آهن، با نتیجه یک بر صفر دست خالی از اصفهان بازگشت.
جدال استقلال و العین در مرحله گروهی این دوره که اواسط مارس برگزار شد، بیش از 90 هزار تماشاگر را به ورزشگاه آزادی کشاند، جدالی که در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید و از آن زمان تاکنون استقلال - قهرمان دو دوره رقابتهای باشگاهی آسیا، تمامی بازی های خانگی خود را صرف نظر از حساسیت رقابت، با پیروزی پشت سر گذاشته است.
دو تیم تهرانی استقلال و پرسپولیس برای صعود کار سختی را پیش رو دارند، اما در صورتی که جو ورزشگاه آزادی در مطلوب ترین شکل ممکن قرار داشته باشد، آن ها قطعا قادرند نتیجه بازی رفت را جبران کنند.
تیم پرسپولیس امروز (دوشنبه) از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی میزبان تیم الجزیره امارات است؛ در ادامه این رقابت ها نیز فردا (سه شنبه) تیم استقلال از ساعت 20:45 دقیقه پذیرای ذوب آهن اصفهان خواهد بود.
ورزشی**3991**1584