به گزارش پارس نیوز، 

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران اسامی 35 بازیکن زیر را برای رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه را اعلام کرد.

در بین دعوت‌شدگان نام هیچ یک از بازیکنان تیم‌های تراکتورسازی و گسترش‌فولاد تبریز که در لیگ برتر حضور دارند و همچنین ماشین‌سازی و شهرداری تبریز که در لیگ دسته یک ایران بودند، دیده نمی‌شود.

با توجه به اینکه هر 4 تیم تبریزی‌ فصل گذشته در نیمه دوم جدول قرار داشته و جزو تیم‌های مدعی نبودند، پیش‌بینی می‌شد که بازیکنی از باشگاه‌های تبریزی در جام جهانی حضور نداشته باشد.

مهدی کیانی، محمد ایران‌پوریان و  محمد ابراهیمی درخشش سابق را نداشتند، اما در بین بازیکنان تیم تراکتورسازی احسان پهلوان می‌توانست حداقل جزو لیست اولیه تیم ملی باشد. پهلوان در نیم فصل اول در ذوب‌آهن و نیم فصل دوم در تیم تراکتورسازی درخشش داشته و جزو بهترین‌های لیگ بود.

خداحافظی آندو از جام‌جهانی

عدم دعوت آندرانیک تیموریان به تیم ملی دور از انتظار نبود. هافبک تیم گسترش‌فولاد تبریز در این فصل با مصدومیت‌های متوالی همراه بوده و درخشش سابق خود را نداشت. وی زمانی که به تیم ماشین‌سازی پیوست، پیراهن تیم ملی را از دست داده و در تیم‌های بعدی خود، نفت تهران و گسترش‌فولاد هم به تیم ملی دعوت نشد.

تیموریان در جام‌های جهانی 2006 آلمان و 2014 برزیل در تیم ملی حضور داشته و تنها بازیکن ایرانی بود که شانس حضور در سومین جام جهانی‌اش را داشت که به این مهم دست نیافت و پرونده این بازیکن در تیم ملی ایران بسته شد.

سعید آقایی بازیکن تبریزی تیم سپاهان اصفهان تنها بازیکنی است که می‌تواند فوتبال تبریز را در جام جهانی 2018 صاحب سهمیه کند، منوط به اینکه بتواند خود را به کیروش تحمیل کرده و در لیست نهایی کیروش باقی مانده و مسافر جام جهانی روسیه شود.

انتهای پیام/