به گزارش پارس نیوز، 

یک ماه و پنج  روز دیگر جام جهانی آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران در دشوارترین گروه ممکن باید با مراکش، اسپانیا و پرتغال بازی کند، دیدارهایی که کارلوس کی‌روش آن را به فتح «قله اورست» تشبیه کرده و می‌گوید ایران باید خودش را برای بزرگترین چالش تاریخ فوتبالش آماده کند.

جدا از دردسرهایی که کارلوس کی‌روش این روزها برای تمرین با تنها چهار بازیکن دارد، مصدومیت بازیکنان خط میانی تردیدهای بسیار جدی‌ای را پیش‌روی کادر فنی قرار داده است.

سرمربی تیم ملی روزهای گذشته در گفت‌وگویی که با خبرنگاران داشت، کنفدراسیون فوتبال آسیا را مسئول لطمه زدن به آماده‌سازی پنج تیم آسیایی حاضر در جام جهانی معرفی کرد، موضوعی که با مصدومیت سه بازیکن ایرانی و مدنظر کادر فنی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به عینه مشاهده شد.

امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان و کمال کامیابی‌نیا سه بازیکن مدنظر کادر فنی تیم ملی بودند که هفته قبل در دیدار نمایندگان ایران در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا با مصدومیت روبه‌رو شدند و تردیدهای زیادی درباره حضورشان در جام جهانی به وجود آمد،بازیکنانی که در هفته‌های بسیاری جزو برنامه تمرینی ریکاوری کی‌روش بودند. البته شجاعیان عملا با پارگی رباط و مصدومیت سنگین جام جهانی را از دست داد و ابراهیمی و کامیابی‌نیا نیز با شرایط سختی دست و پنجه نرم می‌کنند.

شاید وقتی سرمربی تیم ملی حدود یک و نیم سال قبل، از طریق فدراسیون فوتبال ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد داد که با تعویق مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، شرایط را برای آماده‌سازی بهتر نمایندگان آسیا در جام جهانی فراهم کند، نگران همین روزهایی بود که فشار بازی‌های آخر فصل،ریسک مصدومیت بازیکنان را افزایش می‌دهد اما با مخالفت AFC، تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی به ویژه ایران با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند.

به مصدومیت این سه بازیکن، تردیدها درباره حضور مسعود شجاعی و اشکان دژاگه در جام جهانی را هم اضافه کنید تا بیشتر متوجه دردسرهای تیم ملی در بخش میانی زمین با مصدومیت این پنج بازیکن شوید، نگرانی‌ها وقتی بیشتر احساس می‌شود که به یاد بیاوریم سعید عزت اللهی هم به خاطر محرومیت در دیدار بسیار مهم تیم ملی برابر مراکش هم غایب است و بدون شک کار کی‌روش برای انتخاب جایگزین این هافبک جوان سخت خواهد بود.

در شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌توانست با انجام برنامه‌ریزی خاص به تیم‌های این قاره برای آماده‌سازی بهتر کمک کند، اصرارش برای انجام برنامه‌ای تکراری دردسرهای زیادی را حداقل برای تیم ملی ایران و کارلوس کی‌روش به وجود آورده است و بدون شک تاثیر این اشتباه گریبان نمایندگان آسیا در جام جهانی پیش رو را خواهد گرفت.