به گزارش پارس نیوز، 

آبی اناری پوشان از ساعت ۲۳:۱۵ امشب در هفته سی و ششم لالیگا از قو‌های مادریدی در نیو کمپ پذیرایی می‌کنند.

 آبی و اناری پوشان از ساعت 23:15 امشب ( یکشنبه) در هفته سی و ششم لالیگا از قوهای مادریدی در نیو کمپ پذیرایی می کنند تا دویست و سی هشتمین ال کلاسیکو تاریخ برگزار شود.

در تمام این دیدارها 95 پیروزی سهم کهکشانی ها بوده است و در طرف مقابل بارسا 93 بار طعم برد را برابر تیم مادریدی چشیده ، 49 دیدار هم با تساوی خاتمه یافته است.

نیوکمپ  امروز در حالی میزبان ال کلاسیکو است که سهم بارسلونا 43 بار پیروزی بوده، مادریدی ها 20 بار و 19 دیدار ال کلاسیکو هم در این ورزشگاه با تساوی به پایان رسیده است.

در تمام بازی‌های ال کلاسیکو 786 گل به ثمر رسیده است که سهم مادرید 399 و کاتالان ها 387 گل است. در صورتی که شاگردان زیزو امشب موفق به گلزنی شوند به رکورد 400 گل زده برابر بارسا دست خواهند یافت. این در حالی است که پر افتخار ترین تیم اروپا تنها برابر تیم‌های اتلتیکومادرید (463 گل)، اتلتیک بیلبائو (437 گل) و سویا (405 گل)به این رقم اعجاب بر انگیز رسیده است.

سفیدپوشان به نخستین تیمی در اسپانیا تبدیل خواهند شد که می‌توانند از بدو تاسیس بارسلونا تاکنون 400 گل وارد دروازه این تیم کنند. پس از این تیم، اتلتیکو مادرید (344 گل) ، اتلتیک بیلبائو (320 گل)، والنسیا (320 گل) و ‌اسپانیول (291 گل) توانسته اند بالاتر از سایر تیم ها موفق به فتح دروازه دروازه کاتالان شوند.

تاریخچه دیدار‌های ال کلاسیکو / رئال مادرید و بارسلونا زیر ذره بین آمار

آرتور جانسون انگلیسی توانست در سال 1902 نخستین گل مادرید را برابر بارسلونا به ثمر برساند. صدمین گل به نام سابینو باریناگا (1948 ) ثبت شد، دویستمین گل به نام خنتو در سال 1966 نوشته شد و ایوان زامورانو هم در سال 1993 برای سیصدمین بار قلعه کاتالان را به تسخیر خود در آورد.

دیدار امشب از یک جهت برای آبی اناری پوشان حائز اهمیت است و آن اینکه می توانند هم به رکورد شکست ناپذیری شان در لالیگا ادامه دهند و هم رئال را دبل کنند. چنانچه آبی اناری ها در سه بازی باقی مانده شکستی را متحمل نشوند تبدیل به سومین تیم اسپانیایی می شوند که بدون حتی یک شکست به جام قهرمانی می رسند. پیش از این اتلتیک بیلبائو در فصل 30 – 1929 (مسابقات 18 هفته‌ای) و رئال مادرید در فصل 32 – 1931 (مسابقات 18 هفته‌ای) بدون شکست بر اریکه سلطنت فوتبال اسپانیا تکیه زده بودند. پرستون نورث‌اند (فصل 89- 1888)، میلان (فصل 92– 1991)، آرسنال (فصل 04– 2003) و یوونتوس (فصل 12– 2011) از دیگر تیم های اروپایی بودند که به این رکورد خارق العاده دست یافتند.

تاریخچه دیدار‌های ال کلاسیکو / رئال مادرید و بارسلونا زیر ذره بین آمار

از طرفی مادریدی ها نیز یک رکورد قابل توجه در این فصل به ثبت رسانده اند. قوهای مادریدی توانستند در پارک دو پرنس ورزشگاه اختصاصی قهرمان لیگ یک فرانسه یعنی پاری ‌سن‌ ژرمن با نتیجه 2 بر یک پیروز شدند و با همین نتیجه مشابه بایرن مونیخ، قهرمان بوندسلیگا را در آلیانس آره‌نا شکست دهند. این تیم قهرمان احتمالی سری A  یعنی یوونتوس را نیز در تورین با سه گل در هم کوبید. همچنین شاگردان زیدان توانستند در سوپر جام ‌اسپانیا بارسا را مقهور قدرت خود کنند، در کمپ نو و در حضور نزدیک به یکصد هزار هوادار با نتیجه 3 بر یک شکست دهند. مادریدی ها از این حیث رکورد دار هستند و توانسته اند یک پوکر در این زمینه به ثبت برسانند ، چهار قهرمان را در خانه‌شان با شکست مواجه کنند.

تاریخچه دیدار‌های ال کلاسیکو / رئال مادرید و بارسلونا زیر ذره بین آمار

یکی از نکات قابل توجه این دیدار این است که نتیجه دربی ال کلاسیکو تاثیر چندانی بر معرفی تیم قهرمان ندارد و به نوعی یک بازی تشریفاتی برای هر 2 تیم محسوب می شود.