به گزارش پارس نیوز، 

سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات، دیروز در مصاحبه‌ای گفت: «مقصر بی‌نظمی در جشن قهرمانی استقلال در خرمشهر هیچ‌کس نبود. نه سازمان لیگ برتر، نه فدراسیون فوتبال و نه نیروی انتظامی و نه هیچ‌کس دیگر!»

 

رئیس کمیته مسابقات این را هم اضافه کرد که ورود تماشاگر به جشن قهرمانی ممکن است در فوتبال انگلیس هم رخ دهد و به این نکته اشاره داشت اگر مردم همکاری می‌کردند جشن قهرمانی استقلال به بهترین شکل ممکن برگزار می‌شد.

البته که انتظار بیهوده‌ای بود بعد از این جشن قهرمانی بد یا بهتر است بگوییم افتضاح، سازمان لیگ برتر یا فدراسیون فوتبال عذرخواهی کند! با این حال بر اساس صحبت‌های سعید فتاحی از این پس به حضور یگان ویژه یا مأموران حراست و یا اقداماتی از سوی هیئت فوتبال استان و باشگاه برای برگزاری بازی نیازی نیست چون اگر قرار باشد مردم همکاری کنند بازی به بهترین شکل ممکن برگزار می‌شود و اگر مردم همکاری نکنند هر قدر یگان ویژه و مأموران حراست در استادیوم باشند در بازی بی‌نظمی می‌شود.

فتاحی همچنین به صراحت گفت چمن استادیوم خرمشهر رنگ نشده بود چراکه او به همراه برخی از خبرنگاران از زمین بازدید کردند و دیدند چمن استادیوم رنگ نشده بود!

آیا به این خاطر باید از سازمان لیگ برتر تشکر کرد؟ آیا باید چمن استادیوم رنگ می‌شد؟ حالا که رنگ نشده باید ذوق کرد؟

وقتی سازمان لیگ برتر اصرار به برگزاری این بازی در خرمشهر دارد و از ماه‌ها قبل مشخص بود بازی را در این شهر برگزار می‌کند باید همه تمهیدات را می‌اندیشید و برخلاف آنچه که سعید فتاحی گفته، ورود تماشاگر به زمین علتش ضعف سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال در برگزاری بازی است و نیروهای حراست استادیوم هم به خوبی توجیه نشده بودند.

این حق طبیعی استقلال بود که جشن قهرمانی‌‌اش شکیل باشد و آبی‌پوشان حق داشتند در زمین شادی کنند و عکس یادگاری بگیرند نه اینکه مدال‌هایشان به سرقت رود و جام‌شان در آستانه مفقود شدن قرار گیرد.

البته که فتاحی پیش از این هم در درگیری با سرپرست تیم خونه‌به‌خونه حاضر نشد اذعان کند کارش اشتباه بوده و عذرخواهی کند. او رفتار زشت خود با رفتار سرپرست تیم خونه‌به‌خونه را توجیه کرد. انگار رفتار زشت دیگران مجوزی برای زشتی رفتار از سوی ماست!