به گزارش پارس نیوز، 

تیم استقلال با پیروزی یک بر صفر در دیدار فینال جام حذفی به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت و از این حیث به رکورددار بودنش در این رقابتها ادامه داد.

حسن روشن در گفت و گو با مشرق، درباره بازی فینال و اتفاقاتی که بر استقلال سپری شد تا به این عنوان رسید حرف زد و تمدید قرارداد شفر را تأیید کرد.

متن صحبتهای او در ادامه می آید:

*استقلال مستحق این قهرمانی بود؟

- بچه های این تیم در طول ماه های اخیر خیلی زحمت کشیدند. من پیش از این هم گفته بودم غیر از پرسپولیس در لیگ برتر فقط استقلال است که فوتبال بازی می کند و این دو تیم به حق در هر دو طرف قهرمان شدند. البته استقلال کمی دیر راه افتاد وگرنه در لیگ برتر هم برای پرسپولیس رقیب جدی محسوب می شد. با این همه این قهرمانی کمترین دستخوش برای بازیکنان شفر و خود این مربی بود.

* از تمدید قرارداد شفر رضایت دارید؟

- وقتی یک مربی یا یک رییس جمهور یا هر مقام عالیرتبه ای در یک مجموعه خوب کار می کند و نتیجه می گیرد باید به او بها داد و با او کار کرد. شفر تیم ته جدولی را از منصوریان گرفت و با وجود این همه سنگ اندازی از طرف باشگاه توانست به سومی لیگ برساند و در جام حذفی هم قهرمانی را برای هوادار به ارمغان آورد. باید با او کار کرد و البته دیگر این همه مته به خشخاش نگذاشت. این کار از واجبات برای استقلال بود تا بختش برای رسیدن به فینال آسیا بیش از پیش شود.

 

* چطور؟

- چقدر من و دیگر پیشکسوتان تیم گفتیم استقلال یک سانتر فوروارد گلزن می خواهد؟ انصافا چند ماه پیش چقدر می گفتیم باید با مهاجمان استقلال از صفر کار کرد تا تازه دروازه تیم حریف را بشناسند؟ وقتی تیام را گرفتند استقلال که تا قبل از آن در گلزنی مشکل داشت مانند تیمی شد که تازه گلزن پیدا کرد. نمی دانم چرا باشگاه این همه در این امر تعلل داشت.

* الان این بازیکن به دیدار ذوب آهن نمی رسد؟

- این بدترین خبری بود که می شد به شفر داد. متأسفانه بازی در زمینی پر از چاله و چوله برگزار شد و البته می گویند سفت هم بوده که اینها خوب نیست. ای کاش برای خرمشهر یک زمین مناسب آماده کنند تا سرمایه های باشگاهی مان اینگونه به هدر نروند. الان استقلال در لیگ قهرمانان بدون این بازیکن به دردسر می افتد و کارش با ذوب آهن سخت تر می شود.

 

* مصاف با خونه به خونه چطور بود؟

- بازی را درست و حسابی ندیدم ولی استقلال تحت تأثیر جو بازی یک گل زد وگرنه تیمی که در آسیا از استقلال دیدیم باید 4 تا به خونه به خونه می زد.

*استقلال در فصل نقل و انتقالات درچه پست هایی بازیکن نیاز دارد؟

- قطعا باید جپاروف و تیام را حفظ کرد. سایر بازیکنان این تیم هم خوب هستند ولی در حمله باز هم بازیکن لازم است. الان مهاجمانی که در استقلال هستند اصلا به تیام نزدیک نیستند و استقلال لازم دارد یک مهاجم در اندازه های تیام داشته باشد. علاوه بر آن استقلال به یک هافبک دفاعی و یک دفاع میانی دیگر هم نیازمند است.

 

* دیدار با ذوب آهن را چطور پیش بینی می کنید؟

- قطعا بازی سختی در انتظار استقلال است. امیر (قلعه نویی) این تیم را خوب می شناسد و در دور برگشت لیگ استقلال فقط به این تیم باخت. کار برای شفر سخت است آن هم بدون تیام. ولی خب شفر هم ثابت کرده در نبود برخی مهره هایش می تواند جایگزین های خوبی را رو کند.