به گزارش پارس نیوز، 

وینفرد شفر  بعد از قهرمانی استقلال در رقابت های جام حذفی گفت: خیلی چیزها راجع به گذشته وجود دارد که در مورد آن صحبت کردم. راجع به چهار هفته اول و مشکلاتی که در تیم داشتیم و شرایط روحی و بدنی تیم قبلا صحبت کردم. ما خیلی سخت کار کردیم و خیلی مسائل را در تیم تغییر دادیم. یک راه حرفه‌ای را پیش رفتیم و شما می‌توانید در صورت بازیکنان ما تغییر از ناراحتی به لبخند را ببینید. بازیکنان دیدند که تیم و کادر حرفه‌ای داریم. بازیکنان مسائل تاکتیکی و فن برد حریف را یاد گرفتند.

وی در ادامه افزود: جدا از بحث بازی ها، آنالیز ویدئویی مشکلات ما است تا متوجه اشتباهات خود بشویم. ما در جلسات آنالیز دیدیم که چه چیزی باید بهتر شود و چه چیزی باید پایدار تر شود. ما بازی روی زمین انجام دادیم و به همین دلیل بازیکنانی مانند ابراهیمی و جپاروف بهتر از قبل بازی کردند و پاس های بیشتری می دهند. بازیکنان در پست های جدید برای تیم به میدان رفتند. بازیکنان به من نگفتند که در پست جدید بازی نمی‌کنند و در پست جدید بازی کردند و به پیروزی رسیدیم. وقتی بازیکنی مانند چشمی تعویض می شود که کارت زرد داشت و در موقعیت هایی قرار گرفت که نمی توانست تکل بزند. باقری امروز خیلی خوب بازی کرد. روزبه، امید و فرشید باقری بازیکنانی هستند که برای بازی بعدی به آنها نیاز دارم.

شفر تصریح کرد: برای باقری خوشحالم که بعد از مصدومیت به میدان رفت و این موضوع برای کار تیمی ما مهم است. به بازیکنان می گویم که چرا تعویض می شوند و بازیکنان به حرف های من گوش می دهند و به همین دلیل ما موفق هستیم. ما خیلی مسائل را برای رسیدن به قهرمانی حذفی و سوم شدن در جدول تغییر دادیم اما در آینده باید کار بیشتری انجام دهیم و هنوز موفقیت های تمام نشده است. بعضی از بازیکنان یک مقدار امروز خسته بودند و برای بازی های بعدی موضوع آماده سازی و موضوع ذهنی بسیار مهم است.

سرمربی آبی پوشان ادامه داد: من به بازیکنانم نگفتم که حریف ما چقدر خوب است و به آنها گفتم تیمی که از لیگ پایین می آید می تواند شکست بخورد و آن موقع همه می گویند که از استقلال شکست خورده است. من بازی های حذفی زیادی با تیم های حاضر در لیگ های پایین تر تجربه کردم.

سرمربی آبی پوشان در ادامه درباره مشکلات پیش آمده در جشن قهرمانی اظهار کردد: بعد از جشن اهدای جام شاهد یک آشوب بودیم و دیدیم که همه به داخل زمین ریختند. شاید این موضوع در اینجا یک مقدار عادی باشد. در چند ماه قبل هواداران ما خوشحال نبودند اما الان خوشحال هستند و موفقیت دارند. هواداران در تهران در خیابان ها شادی کردند و با توجه به مشکلاتی که داشتیم این پیروزی مهم بود. هواداران ما می توانند برای هواداران در آسیا یک الگو باشند.

شفر در ادامه درباره دیدار با ذوب آهن اظهار داشت: ما دو بازی با ذوب آهن داریم و امیدوارم بازیکنان مصدوم به تیم ما اضافه شوند. بازی با خونه به خونه برای ما تمام شده و باید به فکر بازی با ذوب آهن باشیم. برای شادی وقت نداریم و امروز بازیکنان مستقیم به هتل می روند تا ریکاوری کنند و بازیکنان ملی پوش نیز به تمرین تیم ملی می روند تا برای دیدار بعدی آماده شوند.

وی ادامه داد: دوباره ذوب آهن را آنالیز می کنیم و در انتظار مشخص شدن زمین مسابقه بعدی هستیم. همه و نه فقط بازیکنان برای استقلال کار می کنند. شنیدم که مدیرعامل باشگاه و اعضای هیات مدیره به نتایج استقلال افتخار می کنند. الان خوشحال هستیم اما دو بازی بسیار مهم دیگر داریم.

سرمربی آبی پوشان درباره تمدید قرارداد دو ساله با آبی ها گفت: ایران نفت، خاویار، زعفران و شایعات دارد و شایعه در ایران شماره یک است. درباره شایعات از من سوال نکنید زیرا برای من هیچ است. ما افرادی داریم که از موفقیت امروز ما خوشحال نیستند و بعد از برد ما گریه می کنند و آنها شایعه می سازند. این افراد مهم نیستند زیرا می خواهند استقلال موفق نباشد و به همین دلیل شایعه می سازند.

وی در ادامه درباره شانس قهرمانی استقلال در آسیا بیان کرد: ابتدا این را بگویم که از برخورد با یک حریف ایرانی خوشحال نیستم. در اروپا فقط در مرحله های آخر نماینده ها از یک کشور برابر یکدیگر قرار می گیرند و فدراسیون فوتبال آسیا باید فکری برای این موضوع کند. اول باید از این مرحله صعود کنیم. من بازی به بازی نگاه می کنم و باید ببینیم چه می شود.

شفر در واکنش به پست رحمتی و تمجید او از صداقتش اضافه کرد: از رحمتی تشکر می کنم. گفته بودم که اگر بازیکنان پشت سر شما نباشند و شما را حمایت نکنند مشکل خواهید داشت. من داریوش را یک بازی دقیقه ۴۰ عوض کردم اما بازی بعد برابر الهلال یکی از بهترین بازی های خود را انجام داد. من یک بازیکن را الکی تعویض نمی کنم و به او می گویم چرا تعویض شدی تا یاد بگیرد. به همین خاطر ما تیم بسیار خوبی داریم. هر کسی مشکلی داشته باشد، راجع به خانواده و نزدیکانش می تواند با من صحبت کند و من به او کمک می کنم. من هیچ وقت راجع به بازیکنانم بد صحبت نمی کنم و اگر بازیکنی بد باشد، باید بهتر شود.

سرمربی آلمانی آبی پوشان در ادامه بیان داشت: ما دو دروازه بان بسیار خوب داریم. رحمتی در بازی های حذفی بازی کرد حسینی یک کارت زرد داشت و شاید یک کارت دیگر می گرفت و محروم می شد و ما نمی توانستیم یک دروازه بان را در بازی سخت بازی دهیم وقتی در شرایط مسابقه نباشد. الهلال در عمان یک مدافع جدید داشت و دروازه بان این تیم با تجربه بود و با آنها صحبت کرد. من اولیور کان را داشتم و می دانم دروازه بان ها چه می خواهند. حسینی یک دروازه بان جوان است و شاید به دلیل مسائل فرهنگی، کمتر با بازیکنان صحبت می کند اما دروازه بان باید از عقب خط دفاعی را هدایت کند. رحمتی بسیار با تجربه است و حسینی آینده بسیار خوبی دارد.

شفر در پاسخ به این سوال که باشگاه چه چیزی از شفر بعد از دو سال می خواهد، تصریح کرد: بعد از دو سال به خانه می روم(خنده). من یک هفته بود که به تهران آمده بودم و به شما گفتم که به دنبال لول سطح بالا هستیم اما خیلی از شما باور نکردید. ما می خواهیم استقلال را در سطح بالا نگه داریم. مسیر حرکت ما همیشه به سمت بالاست. اگر ما یک سانتی متر دیگر به سمت موفقیت برویم، یک قدم بزرگ محسوب می شود. من به یاد دارم که نه تنها خبرنگاران بلکه بسیاری از هواداران می گفتند که استقلال به لیگ پایین تر می رود اما اکنون می گویند که استقلال باید قهرمان آسیا شود و این بسیار خوب است. ما باید بیشتر کار کنیم. ما ۷-۸ بازیکن در لیست آقای کی روش داریم و از این بابت بسیار خوشحالم.

وی افزود: سهرابیان برابر الریان بسیار خوب بازی کرد و این برای یک بازیکن جوان بسیار مهم است که بتواند با شخصیت بالا بازی کند. قرارداد برخی بازیکنان تمام می شود و از بازیکنان می خواهم که در تیم بمانند. این کاری است که باشگاه باید انجام دهد. مدیرعامل و اعضای هیات مدیره اگر می خواهند بازیکنانی مانند بازیکنان حال حاضر را جایگزین کنند به هزینه زیادی نیاز دارند. اگر ارزش تیم را نگاه کنید، می بینید که از ۹ میلیون دلار به ۱۵ میلیون دلار رسیده است. بازیکنی که ۵۰ هزار دلار می ارزید اکنون ۸۰۰ هزار دلار ارزش دارد. این یک پول برای باشگاه است و اگر بازیکنی می خواهد برود باید پول خوبی به باشگاه بدهد.

شفر در پایان صحبت های خود گفت: امیدوارم باشگاه بیش از ۸ ماه در سطح بالای آسیا باشد. قبل امضای قرارداد باشگاه گفت می خواهم این کار را انجام دهیم و همه کارهای لازم را انجام می دهند و امیدوارم وقتی می خواهیم قرارداد بازیکنان جدید را تمدید کنیم، این اتفاق رخ دهند.

 
کد خبر 4287287