به گزارش پارس نیوز، 

بهرام مشتاقی درباره تصمیمات اخیر شورای فنی و میدان دادن به برخی نفرات بر خلاف قانون فرآیند انتخابی تیم ملی اظهار کرد: چند کشتی‌گیر که نتوانسته بودند در ماه‌های اخیر و در مرحله نخست انتخابی عملکرد مناسبی داشته باشند، را با وساطت قبول کردیم تا بار دیگر به آن‌ها برای رسیدن به دوبنده تیم ملی فرصت بدهیم. به هر حال این کشتی‌گیران جوانند و ما نخواستیم دلشان را بشکنیم.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی افزود: مثلا در وزن 98 کیلوگرم امیر حسین حسینی جوان روبه رشدی است و در اردوهای تیم ملی حضور داشته است. به هر حال این کشتی‌گیر جوان در مسیر روبه جلو حرکت می‌کند هر چند در کسب نتیجه و نمایش مناسب دچار اشتباهاتی شده است. ما با کمبود کشتی‌گیر و نیرو مواجهیم و نمی‌توانیم به راحتی چشممان را بر روی همین نفراتی که در اختیار داریم ببندیم.

وی درباره علت میدان دادن به کشتی‌گیرانی همچون خلیلی که با اصرار کادر فنی راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شد اما نمایش بسیار ضعیفی داشت و در مرحله نخست انتخابی نیز نتوانست نمایش خوبی داشته باشد،گفت: با دادن مجوز به خلیلی نیز مخالف بودیم اما گفتند جوان است و نباید او را به حال خودش رها کنیم. قبول دارم نمایش او در رویدادهای اخیر خوب نبوده اما امیدوارم از این فرصت استفاده کند.

مشتاقی درباره سایر نفرات نیز خاطرنشان کرد: فرشاد بلفکه هم در وزن 77 کیلوگرم آوردیم و اگر بتواند خوب خود را جمع و جور کند می‌تواند به دوبنده تیم ملی برسد. خدری هم نمایش بدی در انتخابی مرحله نخست داشت اما گفت دنده‌ام آسیب دیده بود. مدیر فنی تیم ملی و سرمربی تیم ملی نیز از او دفاع کردند و از شورا خواستند که به این کشتی گیر اجازه بدهیم در مرحله نهایی کشتی بگیرد. نادری خادم را معاف کردیم و قرار شد نفر برتر در تورنمنت خارجی و یا بوسیله رقابت درون اردویی مشخص شود.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی درباره عملکرد بسیار بد یوسف قادریان کشتی گیر با تجربه تیم ملی و دارنده مدال برنز جهان در سال 2015 و ارائه مجوز به او گفت: مخالف صد درصد حضور او در مرحله نهایی انتخابی بودیم اما بخاطر اینکه ممکن است سعید عبدولی نیاید و ناز کند، مجبور بودیم قادریان را نگه داریم چون فعلا بهتر از او در ایران نداریم. دستمان خالی است و چاره دیگری نداشتیم که به یکسری باز هم میدان بدهیم.

وی در ادامه درباره علت ناهماهنگی سعید عبدولی با کادر فنی تیم ملی و اینکه چرا مشخص نیست وی در چه وزنی در مرحله نهایی انتخابی کشتی می‌گیرد و آیا اصلا قصدی برای حضور در این رقابت‌ها دارد یا خیر گفت: عبدولی باید در انتخابی در وزن 82 کیلوگرم کشتی بگیرد هر چند می تواند در 87 کیلوگرم نیز حاضر شود. او نیز دو دل است که در کدام وزن حاضر شود. ما در وزن 87 کیلوگرم کشتی‌گیر خوبی مثل حسین نوری را داریم و کار در این وزن دشوارتر از 82 کیلوگرم است. از سوی دیگر وزن 82 کیلوگرم در بازی‌های آسیایی حضور ندارد و عبدولی بدش نمی‌آید در این بازی‌ها شرکت کند به همین خاطر به احتمال زیاد در وزن 87 کیلوگرم کشتی می‌گیرد. عبدولی با وجود تمامی شرایطی که دارد باز هم می‌تواند یکی از شانس های کسب مدال در جهان باشد.

مشتاقی در پایان درباره دعوت بویری، علیاری و قاسمی منجزی به اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: گفتیم این نفرات نیز به اردو بیایند تا فکر نکنند فراموش شده‌اند.