به گزارش پارس نیوز، 

 برایت اشک ها ریخته شد. طبیعی هم همین بود! تیتر روزنامه های زرد اسپانیا هم برای تو بود؛ «اینیستا رفت» . شبیه به رفتن پدر از خانه! برای ترسیم تو در شهر بارسلون کافی است از چند کلمه کلیدی استفاده کرد. کلمه هایی که هیچ ربطی به زمین فوتبال ندارد. تو خودت را در مستطیل سبز نشان داده بودی.

آشپز
جشن قهرمانی بارسلونا در زمان مربیگری پپ گواردویلا در یک رستوران برگزار می شود. سرمربی خلاق آبی اناریها طبق سنت همیشگی اش کلیه اعضای تیم را بابت قهرمانی در لالیگا میهمان می کند. میهمانی در یکی از معروف ترین رستوران های شهر برگزار شد. وقتی تمام پرسنل رستوران برای گرفتن عکس یادگاری سراغ اعضای تیم می روند یکی از آشپزها سمت اندرس اینیستا می آید. اما هدفش عکس گرفتن با هافبک محبوب بارسلون نیست. بلکه از او می خواهد تا عکاس شود و از او و سایر اعضای تیم عکسبرداری کند.

پپ گواردیولا در توصیف این صحنه می گوید: شوکه شدم! اما رفتار آندرس فوق العاده بود. او لبخند زد و گفت : بله بله حتما!

شهربازی
بارسلونا یکی از معروف ترین شهربازی های دنیا را دارد. «لوخان» نیز یکی از بهترین پدرهای همان بارسلون است. آندرس که پسوند فامیلی اش «لوخان» است فرزندان خود را به راحتی به شهربازی می برد. اینیستا با فرزندانش آنقدر بازی می کند که باعث جلب نظر مردم شهر می شود. پدری مهربان که چیزی جز لبخند از او در عکس های یادگاری که در شهربازی بارسلون گرفته است به جا نمانده است. پدری نمونه که سوار چرخ فلک با بچه های دیگر هم شد و نگران هیچ چیز نبود.

همسر معصوم
لقبی که به اندی اینستا می دهند همین است: همسر معصوم! او هرگز دچار حاشیه های دیگر نشد. خبری از میهمانی رفتن هایش بدون همسر بیرون درز نکرد. او خیلی زود ازدواج کرد و خیلی زود هم آن را رسانه ای کرد. پدری که تمام روزها و شب هایش را با همسر خود طی می کند و اهل میهمانی شبانه نیست

ضد ستاره
یکی از القابی که هواداران دو آتشه فوتبال اسپانیا به او می دهند ضد ستاره است. بازیکنی که دنیای مد برایش اهمیت چندانی ندارد و همانی هست که در جلوی دوربین دیده می شود. هافبک کوتاه قامت بارسا، معمولا موهایش را خیلی کوتاه می کند و زیاد هم به همین خاطر جلوی دوربین نیست!

آرام و ساکت
یکی از معدود کاپیتان های بارساست که در مقابل اشتباهات داوری، اعتراضات گسترده نمی کند.او تنها چند بار به داور گفته است: مطمئنی؟ تک واژه ای که در لب خوانی هایی که یکی از تلویزیون های خصوصی در اسپانیا استخراج شده بود.

کفس ورزشی، سمبل خانگی
آندرس اینیستا در تمام مصاحبه هایی که درباره سبک زندگی اش انجام داده است صحبت از گذشته خانوادگی خود می کند. کاپیتان محبوب بارسا به فقر و تنگدستی خانواده اش اشاره می کند. او که با هزاران مشقت از روستایی کوچک به لاماسیا رفت تا در مدرسه فوتبال آنجا فعالیت ورزشی اش را آغاز کند، اولین کفش فوتبالی که پدرش برای او گرفته بود را بر روی بزرگترین دیوار خانه اش نصب کرده تا نماد منزل اندی و همسرش «آنا» باشد.

خجالتیِ جذاب
بازیکنان بزرگ بارسلونا در زمانی که این بازیکن توسط لوییس فن خال در سال 2004 به تیم بزرگسالان منتقل شد در توصیف او می گویند: طراح خجالتی! اینیستا به طرز عجیبی در مصاحبه با دوربین های تلویزیونی به دوربین ها خیره نمی شود که گفته می شود به خاطر خجالتی بودن اوست.

اما او ظهر جمعه در کنفرانس مطبوعاتی، به دوربین خیره شد و گفت: خداحافظ بارسا. من می روم!

جمله هایی که اشک خودش و هم تیمی هایش را در آورد تا شب تلخ و سرد بارسلونا را رقم بزند. وفادارترین بازیکن باقیمانده از نسل طلایی بارسا که حالا می خواهد فوتبالش را در آسیا دنبال کند.

بارسلون حالا ساکت است. پدر مهربان و خجالتی دیگر قرار نیست دست همسرش را در پیاده روهای شهر بگیرد تا لبخندش جاودانه ترین عکس های عکاسان پاپاراتزی شود.