به گزارش پارس نیوز، 

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت:سرمربی تیم ملی ایران بازی‌های لیگ ما را تماشا نمی‌کند اما یوآخیم لو برای تماشای بازی اوزیل به انگلیس می‌رود.

 محمد مایلی‌کهن در خصوص حواشی بازیکنان فوتبال در دنیای مجازی اظهار داشت:مساله اساسی این است که چیزی به معنای واقی به اسم باشگاه نداریم و علیرغم اینکه باید به همه کسانی که زحمت می‌کشند خسته نباشید گفت اما فکر می‌کنم یکی از مشکلات عدیده ما قبل از بازیکنان نداشتن مدیر نامناسب است.

وی افزود: اسم برخی‌ها مدیر است اما در واقع آنها مدیر هزینه هستند، فوتبال در کشور ما فراتر از آن چیزی است که آقایان تصور می‌کنند، خیلی‌ها پست‌های مختلفی را تجربه کردند و وقتی به باشگاه‌ها آمدند بعد از یکی دو سال با مشکلات زیاد این نفرات را کنار گذاشتند چون خوب عمل نرکدند. وقتی این مشکلات را داریم چطور از یک بازیکن که از فرهنگ‌های مختلف آمده و آموزش ندیده همه مسائل را مدیریت کند؟

مایلی‌کهن تاکید کرد: فضای مجازی خیلی از وقت بازیکنان را می‌گیرد ولی فکر می‌کنم در این زمینه باید بازنگری داشته باشیم، بازیکن از پایین ترین سطح جامعه به بالاترین سطح می‌رسد در صورتی که مشکلات مالی شدیدی داشته ولی به یکباره پول هنگفت می‌گیرد، حتی پرداخت پول به بازیکن هم باید مدیریت شود، در همین ماه‌های اخیر هم چنین اتفاقی برای بازیکنان جوان ما رخ داده است.

سرمربی سابق تیم ملی تصریح کرد: نه فقط بازیکن بلکه من مربی هم چنین شرایط را دارد، وقتی ساختار نامناسب باشد هر شخصی هر طور بخواهد رفتار می‌کند. بزرگترین بازیکنان دنیا وقتی می‌خواهند مصاحبه کنند با حساب و کتاب عمل می‌کنند ولی در فوتبال ما اینگونه نیست، از بازیکنی که مشکلات عدیده خانوادگی و فرهنگی دارد نباید انتظار داشت.

وی در خصوص اینکه آیا باشگاه باید همه نکات را به بازیکن منتقل کند گفت: من سال 54 به پرسپولیس رفتم، در آن مقطع 10 هزار تومان به من پول دادند که پول زیادی بود. دو بازیکن از انگلستان به تهران آمده بودند که یکی از آنها چندان هم بازیکن خوبی نبود اما آلن ویتل بازیکن قابلی بود. بعد از چند ماه در اتاق مدیر باشگاه متوجه شدم مالک باشگاه مشغول فریاد زدن بر سر یکی از کارمندان است چرا که مقدمات رفتن بازیکن دوم خارجی تیم را فراهم نکرده بود. او می‌گفت من برای یک دقیقه ماندن این بازیکن باید کلی پول پرداخت کنم. آن زمان همه چیز روی اصول بود.ما همین حالا در باشگاه‌هایمان چند مشاور و معاون حقوقی داریم؟ هر شخصی آمده و رفته کلی بدهی باقی گذاشته است. اما اگر حقوق شما 100 هزار تومان بخواهد افزایش پیدا کند هزار دردسر ایجاد می‌شود.

 مایلی کهن در ادامه تاکید کرد:شما باور دارید که سرمربی تیم ملی تماما وقتش را برای تیم ملی می‌گذارد؟سرمربی تیم ملی ما یکی از بازیهای باشگاهی ما را نمی‌بیند اما می‌رود بازی جهانبخش و آزمون را ببیند؟ او اصلا چند بار رفته کمپ تیم‌های ملی را ببیند. شما تا به حال یوآخیم لو را چند بار در مسابقات آلمان دیدید؟ او حتی برای تماشای بازی اوزیل به انگلیس می‌رود. مگر سرمربی آلمان اوزیل را نمی‌شناسد؟ آفتاب آمد دلیل آفتاب، وقتی نمی‌توانیم روی سرمربی تیم ملی چنین اشرافی داشته باشیم اصلا به این مسائل جزئی ورود نکنیم بهتر است.

مایلی کهن در خصوص مشکلاتی که برای لباس تیم ملی به وجود آمده گفت: مگر این بار اول است که به مشکل می‌خوریم؟4 سال پیش هم سرمربی تیم ملی لباس آل اشپرت را نپوشید چون پول جداگانه می‌خواست. ما خودمان هم نمی‌دانیم با خودمان چند چند هستیم.

وی در پایان در خصوص دنیای مجازی و روش استفاده از آن گفت: زمانی در این مملکت ویدئو ممنوع بود، فضای مجازی مثل سایر مسائل مختلف هم می‌توان جنبه مثبت آن را ببنید و هم جنبه منفی آن را.این فقط مخصوص فوتبالیست‌ها نیست و در کل جامعه وجود دارد.

سرمربی سابق تیم ملی تاکید کرد: سعی می‌کنم کمتر صحبت کنم چون به سلامت جسمی‌ام ضربه خورده، وقتی بازی‌های اروپایی را می‌بینم سعی می‌کنم بیشتر زمین‌ها و ورزشگاه‌ها را تماشا کنم و از آن لذت ببرم.