به گزارش پارس نیوز، 

ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد می‌گوید رفتن محمد صلاح از چلسی در تابستان سال ۲۰۱۶ تصمیم او نبوده، بلکه باشگاه این بازیکن را فروخته است. صلاح که تابستان سال گذشته از رم به لیورپول پیوست و در یک فصل حضورش در این تیم درخشان ظاهر شده است، بازیکنی بود که چلسی از تیم بازل سوئیس خرید، اما در این تیم زیر نظر ژوزه مورینیو فرصت چندانی برای بازی کردن در استمفوردبریج نداشت و سال ۲۰۱۶ زمانی که آقای خاص سرمربی آبی‌پوشان لندن بود این تیم را ترک کرد و به رم پیوست. همین موضوع سبب شده است که خیلی‌ها مورینیو را به ندانستن قدر بازیکنی که در این فصل در تمامی رقابت‌ها ۴۳ گل زده، متهم کنند، بازیکنی که لیورپول را تا آستانه فینال لیگ قهرمانان پیش برده و جایزه بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس را هم از آن خود کرده است.

مورینیو پیش از بازی منچستریونایتد برابر چلسی در هفته سی‌و‌ششم لیگ برتر انگلیس درباره بال مصری که در دوران مربیگری او در چلسی تنها ۱۹ بازی برای این تیم انجام داد، به شبکه ESPN برزیل گفت: این اولین باری است که دارم این حرف را می‌زنم، اما این هم یکی دیگر از صحبت‌های ناعادلانه‌ای است که درباره من شده است. مردم می‌گویند من بودم که صلاح را فروختم در حالی که کاملاً برعکس بود. من کسی بودم که صلاح را برای چلسی خرید. من کسی بودم که به باشگاه چلسی گفت: صلاح را بخرد. من بودم که باعث شدم صلاح به چلسی بیاید، اما در آن زمان او یک بازیکن کم سن و سال بود و از نظر فیزیکی و روانی هم آمادگی نداشت، ضمن اینکه از نظر اجتماعی و فرهنگی هم او هنوز سردرگم بود و همه چیز برایش سخت بود.

مورینیو ادامه داد: من تصمیم گرفتم که او را قرض بدهیم و خودش هم این را از من خواست. او می‌خواست به تیمی برود که دقایق بیشتری بتواند بازی کند و پخته شود. او خودش خواست برود و ما هم او را به فیورنتینا قرض دادیم. در آنجا او شروع به پیشرفت کرد. با این حال چلسی وقتی بحث فروش صلاح مطرح شد، گفت: مشکلی نیست. به این دلیل می‌گویم اینکه عنوان شود من صلاح را فروختم، دروغ است. من او را خریدم و با انتقال قرضی‌اش موافق کردم، چون در آن زمان چلسی بال داشت و نیاز بود که او به تیمی دیگر برود. تصمیم انتقال قرضی صلاح یک تصمیم جمعی بود، اما تصمیم فروش او و استفاده از پول فروش وی برای خرید بازیکنی دیگر تصمیم من نبود. حتی اگر این تصمیم من بود، هم باید قبول کرد که در فوتبال ما مرتکب اشتباهاتی می‌شویم و خیلی از بازیکنان در جایی که شما فکرش را نمی‌کنید، شروع به پیشرفت می‌کنند. برخی دیگر هم که انتظار دارید پیشرفت کنند، رشد نمی‌کنند. به همین دلیل من حتی فکر نمی‌کنم که تصمیم‌مان برای فروش صلاح اشتباه بوده باشد، چون این هم بخشی از کار ماست.

آقای خاص در پایان تأکید کرد: با این حال عملاً من آن کسی بودم که صلاح را خرید، نه آن کسی که او را فروخت هرچند این موضوع اهمیتی ندارد. چیزی که اهمیت دارد این است که صلاح بازیکن فوق‌العاده‌ای است و من واقعاً برای او به خاطر کار‌هایی که دارد، انجام می‌دهد خوشحالم، به خصوص بابت اینکه توانسته به همه تیم‌ها گل بزند، اما در بازی‌اش مقابل ما گلی به ثمر نرسانده است.