به گزارش پارس نیوز، 

مصطفی میرعمادیان، درباره سطح مسابقات مرحله اول انتخابی تیم ملی کشتی آزاد گفت: واقعا مسابقات سنگینی بود، هر کشتی‌گیری که آمادگی روحی - روانی و بدنی بالایی داشت موفق‌تر بود. باید با دعوت از نفرات برتر و حضور در اردوها و رفع نواقص، برای تیم ملی آماده شوند. 

مربی تیم ملی کشتی آزاد درباره پیروزی و ناکامی‌های کشتی‌گیران جوان و باتجربه گفت: طبیعت مسابقات انتخابی همین است، از طرفی باعث شکوفا شدن استعدادها می‌شود و از سوی دیگر، کشتی‌گیران باتجربه ممکن است قافیه را به جوانان ببازنند، کشتی‌گیرانی که در بادِ نام و عناوین گذشته خود بخوابند، ناکام می‌مانند، آنها باید تکلیف خود را تعیین کنند که آیا می‌خواهند در کشتی بمانند یا نه. 

وی تصریح کرد: جوانان نشان دادند که می‌توانند خلأها را پر کنند؛ آنها شایستگی‌شان را نشان دادند، اما نفراتی مانند احسان‌پور و محمدی در حد نام خود ظاهر نشدند. آنها باید مشخص کنند برای چه کشتی را ادامه می‌دهند؟ انتخابی، آخرین مرحله است و همه باید با تمام توان حاضر شوند. به نظرم آنها حریفان را دست‌کم گرفته بودند و فکر می‌کردند تنها با اتکا و تجربه می‌توانند باز هم برنده باشند، اما این شکست‌ها زنگ خطری برای تمام باتجربه‌ها بود. 

میرعمادیان با اشاره به عملکرد کشتی‌گیران تازه‌وارد گفت: رمضانیان در ۹۷ کیلو عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، کشتی‌گیرانی مانند بیابانی، امامی و بذری چهره خوبی از خود به نمایش گذاشتند و نشان دادند روند رو به رشدی را طی می‌کنند و حلقه اتصال از جوانان به بزرگسالان را به خوبی درک کرده‌اند، آنها نیازمند دیدن میدان‌های بیشتر هستند تا پخته‌تر شوند. حسن‌‌تبار مجدداً احیا شد و کشتی‌گیری مانند یخکشی فراتر از حد انتظار بود. از سوی دیگر، حضور تماشاگران باعث دلگرمی کشتی‌گیران و افزایش کیفیت مسابقات شده بود. 

مربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سؤال که آیا این نفرات در فاصله کوتاه 20 روزه تا مرحله نهایی انتخابی تیم ملی می‌توانند ریکاوری کنند، گفت: ورزشکاران حرفه‌ای حتما می توانند؛ هر کشتی‌گیری که آماده باشد در این خصوص مشکلی نخواهد داشت، اما آنهایی که پا به سن گذاشته‌اند، کار سخت‌تری نسبت به جوانان خواهند داشت. مرحله نهایی آخرین ایستگاه است و  هر کشتی‌گیری که قابلیت‌های فنی و جسمانی بیشتری داشته باشد موفق‌تر خواهد بود. 

وی درباره شرایط رضا یزدانی و اینکه آیا او به مرحله نهایی انتخابی تیم ملی خواهد رسید یا نه، گفت: رضا شرایط خوبی دارد، اما مشخص بود که به مرحله اول نمی‌رسد. او باید با خودش کنار بیاید و اگر فکر می‌کند می‌تواند موفق باشد، برگردد. یزدانی اگر آماده باشد می‌تواند برای تیم ملی مثمرثمر باشد. 

انتهای پیام/