به گزارش پارس نیوز، 

،ناکامی کامرون در راهیابی به جام جهانی 2018 به عنوان قهرمان آفریقا شوک بزرگی به شیرهای رام نشدنی وارد کرد تا جایی که فدراسیون فوتبال این کشور به فکر ایجاد تغییرات گسترده افتاد تا جایی که تحرکات اخیر به سوژه ای جذاب برای رسانه های معتبر دنیا تبدیل شد تا از فهرست 77 نفره این کشور برای هدایت تیم ملی پرده بردارند.
رسانه های معتبر انگلیسی نوشتند:« کمیته ای که هدایت فدراسیون فوتبال کامرون را برعهده دارد، درخواست‌های بسیاری برای جانشینی هوگو بروس دریافت کرده است. یکی از اعضای این هیئت که نخواست نامش فاش شود، تایید کرد این گزینه ها به 3 گزینه نهایی ختم شده اند».


در ادامه گزارش آمده است:« هوگو بروس توانست با کامرون قهرمان جام ملت‌های آفریقا 2017 شود؛ سپس به عنوان مدیر ورزشی، فعالیتش را در تیم اوستنده آغاز کرد.دومنک 66 ساله که در جام‌های جهانی 2006 و 2010 هدایت تیم ملی فرانسه را بر عهده داشت، به حضور روی نیمکت آفریقا نزدیک شده است. هفت سال پیش، او گفته بود که گزینه اصلی حضور روی نیمکت الجزایر بوده ولی هلیل هودزیچ جای او را روی این نیمکت گرفت.


گزینه دیگر، توشاک 69 ساله، بازیکن افسانه ای کاردیف سیتی، لیورپول و تیم ملی ولز است. او به عنوا مربی با رئال مادرید قهرمان لیگ اسپانیا شد و سوانسی را از دسته‌های پایین تر به لیگ برتر رساند. پس از حضور روی نیمکت مقدونیه و آذربایجان، او فوتبال اروپا را ترک کرد و هدایت تیم کازابلانکا مراکش را بین سال‌های 2014 تا 2016 برعهده گرفت.


گزینه بعدی لوتار ماتئوس است که 150 بازی ملی برای تیم ملی آلمان دارد و با این تیم توانست در جام جهانی 1990 خوش بدرخشد و سال 91 به عنوان بهترین بازیکن شناخته شود. او بین‌ سال‌های 2004 تا 2006، هدایت مجارستان را برعهده داشت و باشگاه‌هایی مثل راپید وین و سالزبورگ را هدایت کرده است. او پس از اخراج از تیم ملی بلغارستان در سال 2011، هدایت تیم دیگری را برعهده نداشته است».


رسانه ها یک نام سرشناس دیگر را نیز در این فهرست منتشر کردند که برای ایرانی ها می تواند جالب توجه باشد.« کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران نیز یکی دیگر از گزینه هاست. او که در حال حاضر هدایت تیم ملی ایران را برعهده دارد، چندین سال به عنوان دستیار فرگوسن در یونایتد فعالیت داشت. کی روش 65 ساله پیشتر هدایت آفریقا جنوبی را بین سال‌های 2000 تا 2002 برعهده داشت ولی از سال 2011 که هدایت ایران را برعهده گرفت، رفتار بسیار پرفراز و نشیبی را از خود بروز داده است».


از دیگر نام های حاضر در این فهرست 77 نفره می توان به کریستین گروس که هفته گذشته هدایت الزمالک را برعهده گرفت نیز اشاره کرد؛ همینطور نیرندا که هدایت تیم ملی زامبیا را برعهده دارد، در بین کاندید‌اها قرار دارد. از جمله دیگر گزینه ها می‌تواند به نوو، سینفیت، گیرسه، دیدیه سیک و تروسیر اشاره کرد که همگی سابقه فعالیت در آفریقا را داشته اند. سمسون سیاسا، سرمربی سابق نیجریه نیز یکی دیگر از گزینه هاست که قصد دارد برای اولین بار در خارج از کشورش فعالیت کند. سیاسا هدایت نیجریه را برعهده داشت و در سال 2005 با تیم زیر 20 سال، نایب قهرمان جام جهانی شد. او همچنین با تیم زیر 23 سال نیجریه نیز قهرمان آفریقا شد و در المپیک‌های 2008 و 2016، نیجریه را به مدال نقره و برنز رساند.


کامرون زمان مشخصی برای انتخاب مربی جدید اعلام نکرده ولی هر کسی که هدایت این تیم را برعهده بگیرد، یک سال فرصت دارد که تیمش را برای جام ملت‌های آفریقا آماده کند. این برای اولین بار نیست که خبر ابراز تمایل کامرونی ها به همکاری با کی روش منتشر می شود و باید منتظر ماند و دید سرمربی پرتغالی چه تصمیمی برای بعد از جام جهانی اتخاذ خواهد کرد.