به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، در این دیدار رییس کنفدراسیون راگبی آسیا به همراه محمد علیپور رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی،خانم هدی محد جعفر نایب رییس بانوان فدراسیون، حسن میرزاآقابیک رییس انجمن راگبی کشور، خانم چشمی نایب رییس بانوان انجمن راگبی و خانم بیارجمندی مسئول توسعه راگبی بانوان انجمن حضور داشتند.

خانم محمدیان در این دیدار گفت: انتظار من از رییس فدراسیون آسیایی راگبی این است که برنامه هایش در حوزه زنان پررنگ تر شود. همچنین آموزش بین المللی به شکل مشترک انجام شود. مطمئن هستم برای کرسی‌های آسیایی به ایران کمک می‌کند.

وی ادامه داد: ایران در تعاملات و دیپلماسی ورزشی با هندوستان خاطرات بسیار خوبی دارد، مطمئنا ایران پایگاه مناسبی برای برنامه‌های راگبی است. رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی بسیار توانمند و مدیر کاربلدی است که با علاقه توانستند به ورزش‌هایی همانند راگبی سر و سامان دهند. تیم راگبی در ایران تیم بسیار با انگیزه ای است و هر نوع سرمایه گذاری در این رشته ورزشی انجام شود بی شک به شکوفایی می رسد و حتی زمینه رشد این رشته در بخش بانوان هم فراهم است.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، بیان کرد: به حوزه بانوان به دلیل ماموریت اداری تاکید بسیاری دارم. در سطح کلان معتقدیم زنان و مردان باید باهم رشد کنند تا توسعه رخ دهد اما تاریخ ورزش دنیا نشان داده است که زنان در یک شکاف پیشرفتی قرار دارند. در رشته های مختلف ورزشی مردان در ابتدا ورود می‌کنند و به پیشرفت می‌رسند. بعدها به زنان اجازه داده می شود تا در رشته مورد نظر حضور پیدا کنند.

خانم محمدیان اذعان داشت: ما انتظار داریم این عقب ماندگی تاریخی در راگبی از بین برود و بانوان ایرانی در این رشته ورزشی پیش قدم باشند. ایران در میدان ورزشی زنان مسلمان پیشتاز بوده است. برای همین مدعی هستیم در ایران فرصت بسیاری برای توسعه وجود دارد. تحصیل کرده های بسیاری در عرصه ورزش وجود دارند که می‌توانند جذب این ورزش شوند، در کرسی بین المللی با میزبانی ایران شک نکنید علاقمندان بسیاری جذب می‌کنید. راگبی از نظر ما یک تفریح سالم برای زنان و دختران ایرانی است.امیدواریم با مدیریت شما و همکاری همکاران ما این افتخار تاریخی در آینده ثبت می‌شود.

در ادامه این نشست رییس کنفدراسیون راگبی آسیا از وضعیت راگبی ایران ابراز رضایت کرد و گفت:راگبی ایران به واسطه تلاش مستمر انجمن راگبی و حمایت بی شائبه فدراسیون انجمنهای ورزشی جایگاه و ارتقای خوبی پیدا کرده و حتی امید داریم که این رشته در بخش بانوان هم در ایران به پیشرفت کامل برسد.

همچنین محمد علیپور رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی ضمن ارائه گزارش از راگبی ایران گفت: راگبی طی چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و حتی عملکرد این رشته به نسبت زمانی که یک فدراسیون مستقل بود بسیار قابل قبول و مستمر بوده و مطمئنا این روند روبه رشد ادامه دار خواهد بود.


انتهای پیام/