به گزارش پارس ، به نقل ازمهر، مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آسیا در رده سنی جوانان طی روزهای جمعه تا یکشنبه گذشته به میزبانی هند و در شهر چنای برگزار شد. این مسابقات حکم انتخاب چهار تیم برتر آسیا برای شرکت در پیکارهای قهرمانی جهان را هم داشت این در حالی است که تیم ایران در این مسابقات شرکت نکرد و سهمی هم از مجوزهای جهانی توزیع شده به دست نیاورد.

البته تیم والیبال ساحلی جوانان ایران اردوهای آماده سازی لازم برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا را برگزار کرد و قرار بود چهارشنبه هفته گذشته راهی محل برگزاری این مسابقات شود اما به دلیل صادر نشدن به موقع ویزا سفر این تیم یک روز به تاخیر افتاد اما در نهایت هم انجام نشد چون با جود رایزنی های صورت گرفته، ویزای ساحلی بازان برای روز پنجشنبه هم صادر نشد و به همین آنها موفق به حضور در محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان نشدند.

این در حالی است که ساحلی بازان مدعی کسب سهمیه جهانی بودند و به همین دلیل کمیته والیبال ساحلی ضمن در جریان قرار دادن کنفدراسیون والیبال آسیا و فدراسیون بین المللی و اعلام اعتراض به آنها، پیشنهاد داد تا برای حفظ حق ساحلی بازان ایران و جهانی شدن شان، رقابت هایی میان آنها با چهار تیم برتر آسیا برگزار شود. البته از طرف فدراسیون جهانی هم وعده هایی برای جهانی شدن ساحلی‎ بازان ایران داده شده است.

نادر انصاری، دبیر کمیته والیبال ساحلی در این زمینه به خبرنگار مهر توضیح داد و اظهارداشت: وقتی چند روز بیشتر به مسابقات نمانده بود و هنوز ویزاها هم صادر نشده بود، موضوع را به هندی ها اعلام کردیم و آنها هم وعده دادند که مشکلی پیش نمی آید و ویزاها به موقع صادر خواهد شد. ما هم رونوشت مکاتبات را در اختیار AVC قرار دادیم تا در جریان باشد.

وی تصریح کرد: سرکنسولگری هند به ما گفته بود برای صدور ویزا دعوت نامه وزارت خارجه هند را می پذیرد نه دعوت نامه ارسالی از سوی فدراسیون والیبال هند را؛ ما موضوع را به مسئولان والیبال هند اعلام کردیم اما آنها بازهم همان دعوت نامه اولیه را فرستادند که مورد تائید سفارت هند نبود و به همین دلیل ویزای بازیکنان ایران صادر نشد.

دبیر کمیته والیبال ساحلی تاکید کرد: ساحلی بازان ما نتوانستند در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند در حالیکه مدعی جهانی شدن بودیم و اطمینان دارم تیم اول یا دوم مسابقات هند می شدند. به همین دلیل موضوع را به فدراسیون جهانی اعلام کردیم. فدراسیون جهانی هم به ما گفت مکاتبات لازم را با AVC انجام دهید و نتیجه را به ما اعلام کنید.

انصاری به پیشنهادی که از طرف کمیته والیبال ساحلی به AVC شده است، اشاره کرد و یادآور شد: ما پیشنهاد دادیم با چهار تیم برتر مسابقات هند رقابت کنیم و تکلیف سهمیه های جهانی با این رقابت مشخص شود تا حداقل بیشتر از این در حق ما اجحاف نشود چون مدعی جهانی شدن بودیم و به خاطر میزبان نتوانستیم به حق مان برسیم. این پیشنهاد را به طور رسمی اعلام کرده ایم.

وی تصریح کرد: البته طی مذاکراتی هم که با فدراسیون جهانی داشتیم، منشی کمیته والیبال ساحلی FIVB که شاید بتوان با لحاظ کردن یک سهمیه بیشتر برای آسیا، مجوز جهانی را به والیبال ساحلی ایران هم داد.

دبیر کمیته والیبال ساحلی تاکید کرد: وعده فدراسیون جهانی را گرفته ایم و پیشنهاد خود را هم به کنفدراسیون آسیا داده ایم اما هنوز هیچ چیز مشخص و نهایی نیست.

  ژاپن، اندونزی، استرالیا و قزاقستان چهار تیمی هستند که در پایان مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی جوانان آسیا موفق به کسب سهمیه جهانی شدند. مسابقات جهانی تابستان امسال برگزار می شود.