به گزارش پارس نیوز، 

لیورپول سه شنبه شب در ورزشگاه آنفیلد میزبان رم است و تیم رئال مادرید هم چهارشنبه شب به مصاف بایرن مونیخ می رود.
برای اولین بار در تاریخ این مسابقات از سال 1981 تاکنون، باشگاه های اسپانیا (رئال مادرید)، انگلیس (لیورپول)، ایتالیا (رم)، آلمان (بایرن مونیخ) جمع چهار تیم برتر این رقابت ها را تشکیل داده اند.
سه تیم شامل رئال، بایرن و لیورپول تاکنون در مجموع 22 قهرمانی را کسب کرده اند. رم تاکنون قهرمان این جام نشده است، اما بعد از بازگشت تاریخی رم مقابل بارسلونا در یک چهارم نهایی نمی توان این تیم را نادیده گرفت.
بایرن مونیخ - رئال مادرید
حضور اسپانیا در نیمه نهایی این رقابت ها برای اولین بار از سال 2010 تاکنون به یک تیم محدود شده است. این واقعیت که این تیم رئال مادرید است، غافلگیرکننده نیست.
رئال برای هشتمین سال متوالی به نیمه نهایی راه یافته و بدنبال ثبت رکورد سیزدهمین قهرمانی در اروپا است. رئال برای هفتمین بار در تاریخ این مسابقات در این مرحله به مصاف بایرن مونیخ می رود. آخرین بار دو تیم در سال 2014 مقابل هم صف آرایی کردند و رئال برابر شاگردان «پپ گواردیولا» سرمربی وقت بایرن به برتری رسید.
اکنون هدایت تیم آلمانی به دست «یوپ هاینکس» است که با این تیم در سال 2013 قهرمان اروپا شد و پس از آن کناره گیری خود را اعلام کرد. هاینکس در ماه اکتبر برای نجات بایرن به آلیانتس آرنا بازگشت. شروع ضعیف بایرن در مسابقات فصل به جدایی «کارلو آنچلوتی» منجر شد. هاینکس گفته است که بعد از پایان فصل در این باشگاه نمی ماند.
هاینکس در سال 2013 با بایرن قهرمانی سه گانه را در لیگ قهرمانان اروپا، بوندس لیگا و جام حذفی آلمان کسب کرد. او بار دیگر برای قهرمانی سه گانه تلاش می کند. او امسال تاکنون قهرمان بوندس لیگا شده و به فینال جام حذفی آلمان هم راه یافته است.
بایرن بعد از کناره گیری هاینکس، هر سال بدست حریف اسپانیایی حذف شد و از این رو رئال بخت صعود محسوب می شود.
مدافع عنوان قهرمانی بعد از یک هفته استراحت و آماده سازی عازم آلمان می شود. آخرین بازی رئال مقابل اتلتیک بیلبائو برگزار شد که به تساوی یک بر یک انجامید. مدت استراحت رئال به علت تغییر زمان دیدار این تیم مقابل سه ویا چند روز بیشتر شد.
«زین الدین زیدان» سرمبی رئال مادرید می تواند روی بازیکنان اصلی خود حساب کند و باید در مورد قرار دادن «فران ایسکو» بازیساز تیم در ترکیب اصلی یا «گرت بیل» در کنار «کریستیانو رونالدو» و «کریم بنزما» تصمیم بگیرد.
رونالدو بعد از گلزنی در هر 10 مسابقه رئال در این رقابت ها و مجموع 15 گل، بدنبال ادامه نوار گلزنی خود است. بایرن «آرتورو ویدال» را به علت مصدومیت زانو در اختیار ندارد.
لیورپول- رم
بیشتر صحبت ها در مورد دیدار سه شنبه شب دو تیم حول محور «محمد صلاح» مهاجم گلزن مصری لیورپول است که با قرارداد 42 میلیون یورویی از رم به لیورپول منتقل شد.
صلاح 41 گل در تمام مسابقات به ثمر رسانده است که هشت گل آن در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. او روز یکشنبه هم عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس را از آن خود کرد.
«برونو پرز» مدافع رم گفت: قبل از مسابقه در مورد دوستی فکر نمی کنیم، اما بعد از مسابقه چرا. از توانایی های او اطلاع داریم و می دانیم آمادگی فوق العاده ای دارد.
رم جایگاه ویژه ای در بین هواداران لیورپول دارد. این باشگاه انگلیسی اولین قهرمانی خود را در اروپا در سال 1977 در رم بدست آورد و هفت سال بعد چهارمین قهرمانی اش را با شکست رم در ضربات پنالتی جشن گرفت.
این آخرین بار بود که باشگاه ایتالیایی به نیمه نهایی راه یافت. لیورپول آخرین بار در سال 2008 به این مرحله صعود کرد.
لیورپول تنها تیمی است که در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده است و با 33 گل بالاترین آمار گلزنی را این رقابت ها در اختیار دارد. پنج گل این تیم در یک چهارم نهایی مقابل منچسترسیتی به ثمر رسید.
ورزشگاه آنفیلد می تواند دژ مرعوب کننده ای در اروپا باشد. لیورپول می تواند با کمک سه مهاجم خود «محمد صلاح»، «سادیو مانه» و «روبرتو فیرمینیو» حریفان را نابود کند.
اما رم هم بعد از پیروزی سه بر صفر خیره کننده مقابل بارسلونا و صعود به نیمه نهایی مملو از اعتماد به نفس است.
ورزشی**1584**1368