به گزارش پارس نیوز، 

 بر اساس اعلام دست اندرکاران این برنامه، نزدیک به 390 هزار متقاضی از کشورهای مختلف برای شرکت در دو رشته زنان و مردان در ماراتن لندن تقاضا کرده بودند که از این میزان تنها نزدیک به 39 هزار تن موفق به شرکت در این مسابقه شدند.
اکثر شرکت کنندگان، افراد غیرحرفه ای هستند که برای سرگرمی و همچنین جمع آوری کمک برای امور خیریه در ماراتن لندن شرکت کرده اند.
در این مسابقه که به مسافت 42.2 کیلومتر ( 26.2 مایل) در خیابان های مرکزی لندن برگزار می شود، شرکت کنندگان از منطقه 'بلک هیث' واقع در جنوب شرق لندن به سمت خط پایان در نزدیکی کاخ باکینگهام، مسابقه را کامل خواهند کرد.
این برای اولین بار است که ملکه انگلیس در تاریخ برگزاری این مسابقات ایفای نقش می کند. او که تصویرش از طریق نمایشگری در نقطه آغاز مسابقه پخش شد، دکمه شروع مسابقه را از کاخ ویندزور فشار داد.
بر اساس اعلام پلیس، مسیرهای ماراتن لندن و خیابان های اطراف از نخستین ساعات بامداد امروز به روی هرگونه رفت و آمدی مسدود شده و تدابیر ویژه ای برای تامین امنیت شرکت کنندگان و تماشاگران این مسابقات به مرحله اجرا گذاشته است.
این نهاد امنیتی همچنین از مردم خواسته که در جریان این رویداد ورزشی، نسبت به احتمال هرگونه تهدید تروریستی هشیار باشند.
دست اندرکاران این برنامه با توجه به گرمای کم سابقه هوا در لندن در روزهای اخیر، دستورالعمل هایی را در اختیار شرکت کنندگان قرار داده اند. منابع انگلیسی می گویند که گرمای هوا از ابتدای آغاز این مسابقات سابقه نداشته است.
در مسابقه امسال، آتش نشان هایی که در جریان حادثه اطفای حریق برج مسکونی گرنفل ایفای نقش کردند و مامور پلیسی که در حمله تروریستی لندن بریج مجروح شد شرکت دارند.
اروپام ** ه ن **1479