به گزارش پارس نیوز، 

 اکبر بهنامجو عصر امروز در دیدار با رئیس فدراسیون قایقرانی کشور در اردبیل اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزیهای انجام یافته و با ایجاد زیرساخت های استاندارد مسابقات جهانی قایقرانی 2019 در رشته کاناپولو در اردبیل برگزار می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: برگزاری این مسابقات به عنوان یک فرصت بسیار مناسب و اساسی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و توریسم ورزشی استان برای ما حائز اهمیت است و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم در این زمینه موفق عمل کرده و در شناسایی قابلیت‌های گردشگری استان برای توسعه اقتصادی و گردشگری استان گام‌های اساسی و هدفمند برداریم.

وی با بیان اینکه تلاش اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون قایقرانی در این زمینه شایسته تقدیر و قدردانی است، افزود: با تهیه نقشه محل برگزاری توسط مشاور و مطالعات بیشتر در نقاط مختلف استان قادر به ایجاد زیرساخت های لازم جهت میزبانی مسابقات جهانی قایقرانی هستیم.

بهنامجو با اشاره به اینکه دریاچه شورابیل و بستر رودخانه بالیقلوی اردبیل می تواند میزبان تیم های کاناپولوی جهانی 2019 باشد، افزود: برگزاری این مسابقات که با حضور بیش از 150 ورزشکار و هیئت همراه از 12 کشور جهان در استان خواهد بود، شور و نشاط اجتماعی را در استان به دنبال خواهد داشت.

استاندار اردبیل بیان کرد: ورزش همگانی زیربنایی است که سلامت و نشاط جامعه را به دنبال دارد و اگر بخواهیم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم باید توسعه ورزش‌های همگانی را در دستور کار قرار دهیم.