به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از فدراسیون فوتبال، چشمی روز یکشنبه با اشاره به فاصله باقی مانده تا شروع رقابت های جام جهانی در باره آخرین وضعیت تیم ملی پس از انجام دو دیدار دوستانه برابر تیم های ملی تونس و الجزایر گفت: با انجام این دو بازی شبیه سازی خوبی با تیم ملی فوتبال مراکش انجام گرفت.
بازیکن تیم ملی فوتبال افزود: تونس تیمی است که به جام جهانی صعود کرده است و در تیم ملی الجزایر نیز بازیکنان مطرحی بازی می کنند. دیدار با هر دو تیم برای آمادگی تیم ملی ایران کمک زیادی بود. این دو بازی به ما نشان داد که باید برای حضور در جام جهانی در چه سطحی آماده شویم.
وی در ادامه گفت: این دو بازی تصور ذهنی خوبی به بازیکنان تیم ملی داد که وقتی از رقابت هایی در سطح آسیا به جام جهانی و رقابت های بین المللی وارد می شویم، سطح بازی ها متفاوت خواهد بود و برای رسیدن به سطح جام جهانی، باید بیشتر کار کنیم.
مدافع تیم ملی با اشاره به سه حریف ایران در رقابت های جام جهانی گفت: با توجه به رقبایی که در جام جهانی داریم تمام تلاشمان را می کنیم تا نتیجه مطلوب برای فوتبال ایران کسب کنیم تا بتوانیم برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران به مرحله دوم رقابت های جام جهانی برسیم.
چشمی افزود: با شرایطی که در تیم ملی وجود دارد می توانیم با تمرینات بهتر، ریکاوری و بازی های دوستانه پیش رو، به هدف خود در صعود از مرحله گروهی تحقق ببخشیم.
چشمی با اشاره به امکانات فراهم شده در مجموعه پک اظهار کرد: اگر این امکانات 15 سال قبل برای فوتبال ایران فراهم می شد، فوتبال ما الان چند پله جلوتر بود. در پک هم امکانات و هم خدماتی که کادر فنی و پزشکی به بازیکنان ارائه می کنند، کاملا حرفه ای است.
وی در ادامه به رویای بازیکنان فوتبال برای حضور در جام جهانی اشاره کرد و گفت: در این چهار سال هر چه به جام جهانی نزدیکتر شدیم، تلاش من و سایر بازیکنان برای رسیدن به پیراهن تیم ملی بیشتر شده است و هر کدام از بازیکنان امیدوارند که این افتخار نصیبشان شود.
بازیکن تیم ملی درباره بازی های دوستانه پیش روی تیم ملی هم اظهار کرد: بازی هایی که انجام داده ایم و دیدارهایی که پیش رو داریم با توجه به در نظر گرفتن محدودیت های موجود بهترین بازی هایی بوده که کادر فنی برای تیم ملی در نظر گرفته است و قطعا هر کدام از آنها می تواند به تیم ملی کمک کند. ترکیه و یونان تیم های خیلی خوبی هستند و امیدوارم در بازی های دوستانه هم نتایج خوبی بگیریم و هم درس های لازم را کسب کنیم.
چشمی با اشاره به رقابت های جام جهانی 2014 گفت: در آن مسابقات ایران با تیم ملی آرژانتین همگروه بود؛ دیداری که اگر آن اتفاق داوری نمی افتاد، شاید ما پیروز از زمین خارج می شدیم، اما اکنون اسپانیا و پرتغال به عنوان دو تیم مدعی قهرمانی جام جهانی و مراکش به عنوان قهرمان آفریقا رقبای ما در مرحله گروهی هستند. این نشان دهنده کار بسیار سختی است که پیش رو داریم. فکر می کنم دشوارترین گروه تیم ملی ایران در تاریخ بازی های جام جهانی است. بنابر این باید همه تلاشمان را به کار بگیریم که در روسیه نتیجه بگیریم.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **1528**1368