به گزارش پارس نیوز، 

دیدار رفت دو تیم پرسپولیس و السد با پیروزی 3 بر یک تیم قطری به پایان رسید. پرسپولیس بعد از آن بازی 3 پیروزی مقابل الوصل در دو دیدار رفت و برگشت و مقابل نسف قارشی در تهران به دست آورد تا با یک تساوی خارج از خانه مقابل نسف قارشی بعد از السد با 10 امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

السد نیز با پذیرفتن یک شکست مقابل نسف قارشی و 4 پیروزی مقابل پرسپولیس در قطر و رفت و برگشت مقابل الوصل با 12 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. این نتایج نشان می‌دهد پرسپولیس تنها در صورتی می‌تواند مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با صدرنشینی به پایان برساند که بتواند با نتیجه 2 بر صفر و یا نتیجه ای بهتر این تیم را شکست دهد.

* بغداد، بهترین گلزن السد و آسیا
بازیکنی که در دیدار رفت دو تیم 2 گل از 3 گل السد را وارد دروازه پرسپولیس کرد، حالا با 7 گل زده بهترین گلزن آسیاست و در صدر جدول گلزنان قاره کهن قرار دارد. بی‌تردید قطری‌ها بیشترین امید را برای باز کردن دروازه پرسپولیس در ساق‌های مهاجم 26 ساله و الجزایری شان جستجو می‌کنند.

در مقابل، علی علیپور با 3 گل زده بهترین گلزن تیم پرسپولیس در آسیا محسوب می‌شود و در این بازی بزرگ آسیایی یکی از اصلی ترین بازیکنانی است که سرخ پوشان روی چارچوب شناسی او حساب باز کرده‌اند.

* گل‌سازترین بازیکن
اکرم عفیف هافبک 21 ساله و قطری تیم السد با 3 پاس گل در بین بازیکنن هر دو تیم گلسازترین بازیکن به حساب می‌آید. این بازیکن ملی پوش قطری در هر 5 دیدار السد در ترکیب ثابت حضور داشته و یکی از بازیکنان اصلی در این تیم به حساب می‌آید. بعد از عفیف، ژاوی هرناندز با 2 پاس گل دیگر بازیکن گلساز در بین بازیکنان دو تیم به حساب می‌آید.

در تیم پرسپولیس 5 بازیکن و هر کدام یک بار با صدور پاس گل در گل‌سازی برای این تیم تاثیر داشته اند. وحید امیری، سید جلال حسینی، محمد انصاری، صادق محرمی و حسین ماهینی 5 پرسپولیسی هستند که هر کدام یکبار برای گلزنان این تیم سازندگی کرده‌اند. نکته جالب اینجاست که بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس بیشترین نقش را در ساختن گل ایفا کرده‌اند.

* ژاوی، معروف ترین و مسن ترین بازیکن السد
ژاوی هرناندز هافبک معروف و اسپانیایی تیم السد با 38 سال سن مسن ترین بازیکن این تیم است. این بازیکن نه تنها مسن ترین و سرشناس ترین، بلکه مهم ترین و تاثیرگذارترین بازیکن تیم السد هم محسوب می‌شود. هافبک سابق تیم بارسلونا یکی از دیدارهای تیمش در آسیا را از دست داد و السد در همان یک بازی در غیاب این بازیکن نتیجه را به میزبانش نسف قارشی واگذار کرد تا نقش تعیین کننده این بازیکن در تیم السد مشخص شود.

* حسینی، مسن ترین بازیکن پرسپولیس
کاپیتان سرخ پوشان نیز مسن ترین بازیکن این تیم است. سید جلال حسینی با 36 سال سن دارای بالاترین سن در بین بازیکنان پرسپولیس است. این بازیکن ملی پوش و با تجربه در همه دیدارهای تیمش به صورت کامل و 90 دقیقه‌ای بازی کرده و یکی از مهره‌های کلیدی این تیم است که در خط دفاعی به کار گرفته می‌شود.

* جوان ترین بازیکنن دو تیم
در لیست آسیایی پرسپولیس بشار رسن با 21 سال سن جوان ترین بازیکن این تیم به حساب می‌آید. این ملی پوش عراقی در 3 دیدار از 5 دیدار گذشته سرخ پوشان بعنوان بازیکن جانشین به میدان رفته و مجموع دقایق حضورش در این 3 بازی 30 دقیقه است که این آمار نشان می‌دهد وی جای ثابتی در تفکرات برانکو ندارد.

جوان ترین بازیکن تیم السد احمد سهیل هافبک 19 ساله این تیم است. این بازیکن در هر 5 بازی تیمش حضور داشته و مجموع دقایق حضور وی در میدان بالغ بر 280 دقیقه است.

* 6 بازیکن خارجی در دو تیم
دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که در مجموع از 6 بازیکن خارجی سود می‌جویند. گادوین منشا مهاجمی از کشور نیجریه و بشار رسن هافبکی از کشور عراق دو بازیکن خارجی سرخ پوشان هستند که البته برانکو در هفته‌های اخیر کمتر از این دو بازیکن استفاده کرده است.

السدی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا از 4 بازیکن خارجی سود می‌جویند که سرشناس ترین آن‌ها ژاوی هرناندز کاپیتان سبق تیم ملی اسپانیا و تیم بارسلونا است. به جز ژاوی، مرتضی پورعلی گنجی مدافع ایرانی و ملی پوش این تیم، بغداد بونچاچ مهاجم 26 ساله و الجزایری که بهترین گلزنان فعلی آسیا است و یوغورطه حمرون دیگر بازیکن الجزایری است که در خط حمله تیم السد بازی می‌کند و در 4 بازی از 5 بازی آسیایی این تیم به میدان رفته و با یک گل زده و یک پاس گل به کارش در این تیم ادامه می‌دهد.

* دیدار برگشت
دیدار برگشت دو تیم از ساعت ۱۹:۳۰ روز دوشنبه 27 فروردین به میزبانی سرخ پوشان در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.