به گزارش پارس نیوز، 

بهمن سال 96 تیم ملی هندبال پس از ماه ها دوری از مسابقات، راهی رقابت های قهرمانی آسیا شد و با وجود بهره بردن از تعداد زیادی لژیونر شاغل در باشگاه های اروپایی، به رتبه ای بهتر از پنجم دست نیافت و از کسب سهمیه رقابت های قهرمانی جهان نیز بازماند.
در آن مسابقات بروت ماچک هدایت تیم ملی هندبال را بر عهده داشت. ماچک که در بازی های آسیایی 2010 هندبال ایران را به مدال نقره رسانده بود، در بازگشت به تیم ملی نتوانست عملکرد موفقی ثبت کند و در نتیجه مسئولین فدراسیون تصمیم گرفتند به سراغ گزینه دیگری بروند.
مدت هاست مسئولین فدراسیون هندبال می گویند در حال مذاکره با گزینه های خارجی برای هدایت تیم ملی هستند اما هنوز هیچ اطلاعات مشخصی از کسانی که با آنها مذاکره شده یا حتی تعداد و ملیت این گزینه ها ارائه نداده اند.
علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال امروز (یکشنبه) در گفت و گو با ایرنا درباره روند انتخاب سرمربی تیم ملی اظهار کرد: با مربیان مختلفی مذاکره کرده ایم و به دو گزینه جدی رسیده ایم. زمان تصمیم گیری نهایی نیز به روند مذاکره با این دو مربی بستگی دارد.
بازی های آسیایی جاکارتا از 27 مرداد آغاز می شود و تیم ملی هندبال ایران نیز باید خود را برای شرکت در این مسابقات آماده کند. محمدرضا رجبی دبیر فدراسیون، هفته گذشته به ایرنا گفته بود اردوی تیم ملی برای شرکت در این رقابت ها از اردیبهشت شروع می شود. با این وجود در حالی که آخرین روزهای فروردین را پشت سر می گذاریم هنوز سرمربی تیم ملی مشخص نیست.
رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا اردوی تیم ملی، بر اساس برنامه از پیش اعلام شده برگزار می شود؟ گفت: حتی اگر سرمربی جدید را انتخاب نکنیم هم اردوی تیم ملی آغاز می شود. ممکن است اردوی اول را با مربیان ایرانی برگزار کنیم و پس از اینکه با سرمربی جدید خارجی به توافق نهایی رسیدیم، او کارش را آغاز کند.
البته مشخص نیست وقتی هنوز سرمربی تیم ملی انتخاب نشده است، اعضای کادر فنی و همینطور بازیکنان تیم ملی را چه کسی و با کدام سلیقه انتخاب خواهد کرد.
ورزشی ** 2024**1597