به گزارش پارس نیوز، 

اشکان دژاگه سابقه بیش از 150 بازی در بوندسلیگا برای تیم‌های هرتابرلین و ولفسبورگ را دارد. با وجود این که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در گروه سختی قرار گرفته است و با تیم‌های ‌اسپانیا، مراکش و پرتغال هم‌گروه شده است، او هم‌چنان آروزهای بزرگی در سر دارد.

اشکان دژاگه 31 ساله در همین رابطه به نشریه بیلد گفت‌: ما می‌خواهیم تاریخ‌ساز شویم و اولین تاریخ تیم فوتبال ایران شویم که به دور دوم جام جهانی راه می‌یابد. این فقط یک شعار نیست. ما همگی به این اتفاق باور داریم، چرا که ظرفیت و پتانسیل‌ این کار را در خودمان می بینیم.

اشکان دژاگه دو ماه پیش زانوی خودش را به تیغ جراحان سپرد و در حال‌ حاضر در تهران مراحل بهبودی را سپری می‌کند.

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش پیش می‌رود. این مربی 65 ساله که به عنوان کاشف نسل طلایی فوتبال پرتغال نظیر فیگو و روی کاستا معروف شده است، در سال‌های 1989 و 1991 به همراه تیم جوانان پرتغال قهرمان جام جهانی جوانان شد.

یکی از بازیکنان مهم او در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، اشکان دژاگه است که در تیم زیر 21 ساله‌های آلمان با نفراتی هم‌چون مسوت اوزیل و مانوئل نویر هم تیمی بود که توانست به موفقیت دست یابد. او در حال‌ حاضر 39 بازی برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران انجام داده است و توانسته هفت گل به ثمر برساند.

دژاگه بعد از اتمام قراردادش با ولفسبورگ راهی فوتبال انگلیس شد و با تیم ناتینگهام قرارداد بست که در این تیم هم بار دیگر دچار مصدومیت شد.

اشکان دژاگه در ادامه‌، گفت‌: ما در حال‌ حاضر نسبت به گذشته تیم قوی‌تری شده‌ایم. هیچ وقت آن قدر بازیکن لژیونر در اختیار نداشتیم. الان ما بازیکنانی داریم که به واسطه بازی در اروپا تجربه زیادی در کارنامه دارند. چهار سال پیش ما فقط می‌بایست بر روی دفاع تیمی قوی متمرکز می‌شدیم و تنها ضد حملات کوتاهی روی دروازه‌ حریفان داشتیم اما در این دوره استحکام دفاعی خودمان را حفظ کردیم و در کنار آن در حال‌ حاضر بازیکنانی داریم که می‌توانند برای تیم ما موثر باشند و در خط حمله به سود تیم عمل کنند.

یکی از ستاره‌های تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در خط حمله سردار آزمون 23 ساله محسوب می‌شود که در فوتبال روسیه عملکرد خوبی داشته است و در لیگ قهرمانان اروپا توانست دروازه‌ بایرن مونیخ را باز کند.

در همین رابطه اشکان دژاگه، گفت‌: آزمون واقعا مهاجم خیلی خوبی است که نفوذهای خیلی خوبی در محوطه جریمه حریفان دارد. البته در کنار او علیرضا جهانبخش نیز بازیکن خوبی است که عملکرد بسیار خوبی در تیم آلکمار در فوتبال هلند داشته است.

قهرمان سه دوره جام ملت‌های آسیا هم‌چنان از ترکیب دفاعی خوبی بهره‌مند است. علیرضا بیرانوند 25 ساله در دروازه‌ و سید جلال حسینی 36 ساله در خط دفاع حضور دارد، علاوه بر این بعد از حواشی پیش آمده برای احسان حاج صفی و مسعود شجاعی به خاطر بازی برابر مکابی، این دو بازیکن به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران دعوت شدند.

اشکان دژاگه در انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا در برخی از بازی‌ها بازوبندی کاپیتان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را در حالی به بازو بست که هیچ باشگاهی نداشت.

دژاگه در پایان صحبت‌هایش، ‌اضافه کرد: کارلوس کی‌روش خیلی به من اعتماد به نفس نداد و من می‌خواهم که در جام جهانی پاسخ اعتماد او را بدهم. این اعتماد مربی به من باعث شد که احساس غرور و افتخار کنم. ما مثل پرتغال کریستیانو رونالدو نداریم و یا ‌مثل اسپانیا اینیستا نداریم ولی 150 درصد از توان خودمان را برای محقق کردن آرزو و رویاهای‌مان به کار خواهیم بست.

41258