به گزارش پارس ، به نقل از فارس، پیش از حضور در پارالمپیک لندن مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران قول حمایت و تقدیر از ورزشکاران پارالمپیکی استان را در صورت کسب موفقیت در بازی های پارالمپیک را دادند به طوری که افتخاری، مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان تهران با اعزام یکی از معاونانش به اردوی پارالمپیکی های تهرانی، به آنها قول داد تا بلافاصله بعد از بازگشت از لندن از خجالت آنها درخواهد آمد.

از شانس بد آنها افتخاری دوام نیاورد و روزهای بعد از پارالمپیک را ندید و جای خود را به نژاد فلاح داد. روزی که مدال آوران پارالمپیکی تهران برای اعتراض به ادراه کل ورزش و جوانان تهران رفتند، متوجه شدند که مدیریت این اداره تغییر کرده است و همان زمان جلسه ای را با نژادفلاح، مدیر جدید این اداره برگزار کردند و وی هم قول داد تا در اسرع وقت طی برگزاری مراسمی از مدال آوران پارالمپیکی در لندن تقدیر خواهد کرد، اما در حالی که چندین ماه از این وعده می گذرد قهرمانان پارالمپیکی از همه جا ناامید به دنبال احقاق حق خود هستند.

نکته جالب توجه و موضوعی که مورد ایراد این ورزشکاران نیز هست تبعیض بین ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی است به طوری که آنها جوایز خود را دریافت کرده اند، اما اینها نصیبی نبرده اند.

* حسینی: قول دادند، اما عمل نکردند

علی حسینی، کاپیتان تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین که مدال طلای پارالمپیک را بر گردن آویخت در این باره به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: قبل از اعزام به لندن افتخاری، مدیرکل ورزش تهران یکی از معاونانش را به اردوی تیم ملی فرستاد و قول داد اگر با دست پر بازگردیم تقدیر ویژه ای از ما خواهند کرد، اما متاسفانه بعد از بازگشت از لندن و تغییرات در اداره کل تهران این موضوع محقق نشد.

وی ادامه داد: همان زمان هم با نژاد لاح، مدیر جدید جلسه ای برگزار کردیم و قول داد بعد از تأمین بودجه و اعتبار، طی مراسمی این جوایز اهدا خواهد شد، اما با وجود گذشت ماه ها خبری نیست. قول دادند، اما عمل نکردند؛ چرا در تهران که پایتخت ایران است با این همه پول و امکانات باید چنین برخوردی با قهرمانان شود. در استان های دیگر به مراتب ورزشکاران شرایط بهتری دارند. متأسفانه تبعیض هم همچنان وجود دارد به طوری که جوایز المپیکی ها پرداخت شد، اما به ما توجهی نکردند.

* مرادی: فقط برای پارالمپیکی ها بودجه ندارند؟

نادر مرادی، دیگر وزنه بردار تهرانی که موفق به کسب مدال طلای این رشته در پارالمپیک لندن شد به فارس گفت: تنها می گویند بودجه نداریم، فقط برای ما بودجه ندارند؟ چرا جوایز ورزشکاران سالم را پرداخت کردند. اما توجهی به ما نشد. استان های دیگر برای ورزشکارانشان سنگ تمام گذاشتند، اما تهران برای ما هیچ کاری نکرد.

وی ادامه داد: متأسفانه با وجود تصویب قانون اشتغال مدال آوران المپیک و پارالمپیک همچنان بیکار هستم و هر جا می رویم می گویند هنوز بخشنامه این موضوع ابلاغ نشده است، ما هم باید هزینه زندگی و زن بچه بدهیم.

* صادق زاده: گناه کردیم تهرانی شدیم؟

علی صادق زاده دارنده مدال برنز وزنه برداری پارالمپیک لندن نیز در این زمینه عنوان کرد: ۲ پارالمپیک که من در آن حضور دارم همواره قبل از مسابقات وعده می دهند، اما هیچ کاری نمی کنند. حتی یک بنر تبریک هم برای ما نزدند. از طرفی این تبعیض ما را دلسرد می کند. مثل اینکه رنگ مدال المپیکی ها با پارالمپیکی ها فرق می کند.

وی ادامه داد: مسئولان ورزش استان تهران حتی آدرس خانه ما را هم بلد نیستند؛ مثل اینکه ما گناه کردیم تهرانی شدیم. نژادفلاح با وجود اینکه قول داده بود، اما چند ماه است، خبری از این وعده ها نشده است.