به گزارش پارس نیوز، 

با قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس، در بالای جدول همچنان تعقیب و گریز برای دستیابی به سهمیه لیگ قهرمانان در فصل آینده ادامه دارد و استقلال با تساوی خارج از خانه شرایط خود را در دو هفته آتی سخت کرد. پایین جدول هم اوضاع کاملا علیه نفت تهران شده است و شاگردان افاضلی با قبول شکست برابر پدیده اکنون گزینه اصلی سقوط محسوب می‌شوند.


پرسپولیس 1 پارس جنوبی 1 ؛ همه چیز تحت شعاع ربیع خواه


شاگردان برانکو بعد از قطعی کردن قهرمانی خود برای حمله به رکوردها در این بازی مقابل پارس جنوبی قرار گرفتند. بیرانوند در این بازی در کلین شیت ناکام ماند تا همچنان با رکورد فصل گذشته‌اش در هفده بار بسته نگه دروازه برابری کند. با این حال همه اتفاقات بازی تحت شعاع مصدومیت شدید محسن ربیع خواه قرار گرفت. هافبک دفاعی پرتلاش سرخپوشان در این بازی از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد تا دوری 4 تا 6 ماهه گریبان او را بگیرد.

هشت پرده از هفته‌ی بیست و هشتم لیگ برتر


گسترش فولاد 1 استقلال 1؛ قربانی و تکرار گلزنی‌


استقلال برابر دستیابی به سکوی دوم جدول و رسیدن به سهمیه قطعی حضور در لیگ قهرمانان، امیدوار به کسب به پیروزی مقابل شاگردان فیروز کریمی بود. اتفاقی که در نیمه اول برای آنها رخ داد و توانستند با گل علی قربانی پیروز به رختکن بروند. با این حال شاگردان فیروز کریمی با حملات پردامنه خود روی دروازه سیدحسین حسینی توانستند توسط هافبک سابق پرسپولیس به گل تساوی دست یابند و فصل را با کسب امتیاز از هر دو تیم سرخابی خاتمه دهند.

هشت پرده از هفته‌ی بیست و هشتم لیگ برتر


فولاد 1 ذوب آهن 1؛ زهیوی گربه سیاه مظاهری


سومین تساوی یک بر یک لیگ برتر و هفته بیست و هشتم در جدال شاگردان سیروس پورموسوی و امیر قلعه نویی رقم خورد. این تساوی انتقاد تند و تیز هواداران فولاد را از کادرفنی و مدیر باشگاه در پی داشت. زهیوی که در بازی رفت مقابل ذوب پنالتی‌اش را از دست داده بود بعد از پانزده هفته توانست آن را با گل خود جبران کند تا چهارمین گل خود را نیز وارد دروازه رشید مظاهری کند.بازگشت عبدالله زاده، مدافع ملی‌پوش فولاد بعد از مدت‌ها به لیست این تیم نیز از نکات جالب توجه این بازی بود.

هشت پرده از هفته‌ی بیست و هشتم لیگ برتر


سپاهان 1 نفت آبادان 1 ؛ چهارمین تساوی سرمربیان


سریال تساوی‌های یک بر یک در هفته بیست و هشتم اینبار در نقش جهان تکرار شد و شاگردان ابراهیم زاده و کمالوند به تساوی دست یافتند. سرمربیان کنونی سپاهان و صنعت نفت آبادان که پیش از این در تقابل رو در رو با یکدیگر سه تساوی را رقم زده بودند، اینبار چهارمین تساوی را پشت سر گذاشتند. ساسان انصاری بار دیگر برای تیمش پنالتی گرفت و خودش آن را تبدیل به گل کرد و ستاره عراقی نفت نیز بار دیگر در قامت ناجی کمالوند آنها را از شکست نجات داد.

هشت پرده از هفته‌ی بیست و هشتم لیگ برتر


سپیدرود 1 تراکتورسازی 0 ؛ جادوگر شهر باران را شاد کرد


پرتماشاگرترین بازی هفته در رشت برگزار شد. جایی که علی کریمی و شاگردانش با حمایت نزدیک به سی هزار هوادار امیدوار به کسب پیروزی و شانس بقا در لیگ برتر بودند. در سمت مقابل اما تراکتوری قرار داشت که بدترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد و ساغلام نیز نتوانست آنها را از این مهلکه خارج کند. تک گل سه امتیازی محمد غلامی دقیقا همان چیزی بود که علی کریمی و هواداران را به آنچه که نیاز داشتند رساند تا جشن پیروزی را در پایان 90 دقیقه در کنار تیفوسی‌های شهر باران برگزار کنند.

هشت پرده از هفته‌ی بیست و هشتم لیگ برتر


نفت تهران 0 پدیده مشهد 1؛ نفت گزینه اول سقوط شد


هافبک سابق پرسپولیس در حضور کوتاه مدتش در زمین یکی از ارزشمندترین گل‌های دوران فوتبالی‌اش را به ثبت رساند و پدیده را در لیگ ماندگار کرد. گلی که ارزش ریالی آن با توجه به بقای تیم در لیگ برتر میلیاردها تفاوت در صورت سقوط نماینده مشهد داشت. رضا مهاجری که در نیم فصل بدون مشکلات تیمش را در کورس کسب سهمیه قرار داده بود، با توجه به شرایط متفاوت نسبت به گذشته اکنون سرمست از این پیروزی امیدوار به آینده است.


سیاه جامگان 0 سایپا 3 ؛ دایی همچنان مدعی حضور در آسیا


شاگردان مهابادی در دیداری که نمایش بی‌تفاوت آنها کاملا به چشم می‌زد، شانس آوردند که دایی دستور حملات پردامنه به شاگردانش نداد. شاگردان علی دایی هر زمان اراده دروازه نماینده سقوط کرده مشهد را کردند توانستند خطرساز ظاهر شوند و در نهایت با سه گل ارزشمند استادیوم ثامن را ترک کردند. سایپا بار دیگر مدعی اصلی حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعدی لقب گرفت و توانست از ذوب آهن و استقلال پیشی بگیرد و چشم به دو دیدار آتی داشته باشد. دایی که فصل گذشته و بعد از قهرمانی با نفت در جام حذفی با عبور از سهمیه آسیایی روانه سایپا شده بود، اکنون این شانس را خواهد داشت تا بار دیگر به این رقابت‌ها بازگردد.

هشت پرده از هفته‌ی بیست و هشتم لیگ برتر


پیکان 0 استقلال خوزستان 0 ؛ قهرمان سقوط نمی‌کند

تنها اخراجی هفته در پیکان شهر رقم خورد. جایی که کاپیتان جوان پیکان با یک حرکت غیر ورزشی به زعم داور کارت دوم خود را دریافت کرد و از زمین بازی خارج شد. پیکان که اکنون نه دغدغه سقوط دارد و نه برای کسب سهمیه شانسی برای خود قائل است، مقابل تیمی قرار گرفت که استرس سقوط در تمامی دقایق در گام‌های بازیکنانش مشهود بود و تک امتیاز جدال برابر شاگردان جلالی نیز می‌توانست آنها را امیدوار کند. مجید جلالی که از بستر آرام پیکان به خوبی برای کشف استعداد سود می‌برد در این بازی مصطفی خانزادی را روانه میدان کرد، بازیکنی گمنام که در نمایش نیم ساعته خود نشان داد در صورتی که در مسیر قرار گیرد قادر خواهد بود چهره جدید این تیم لقب گیرد. استقلال خوزستان نیز با تساوی مقابل پیکان شانس بقای خود را به بالاترین حد ممکن رساند و خطر سقوط از قهرمان دو فصل قبل فوتبال ایران فاصله گرفت.