به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شب گذشته دیدار تیم های رئال مادرید و یوونتوس با پنالتی مشکوک دقیقه 93 رئال با نتیجه 3-1 به سود یووه به پایان رسید تا رئال به لطف این پنالتی پر حرف و حدیث با پیروزی 4-3 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت راهی نیمه نهایی شود.

در حالی که ساعت ها از پایان این بازی می گذرد اما درست یا غلط بودن تصمیم مایکل اولیور،داور انگلیسی این دیدار، همچنان بحث محافل و رسانه های فوتبالی است.

در شرایطی که سرمربی و بازیکنان رئال معتقدند پنالتی مذکور درست بوده اما سرمربی و بازیکنان یووه آن را کاملا اشتباه می دانند، این اختلاف نظر در میان داوران اروپایی هم دیده می شود. گروهی تصمیم اولیور را صحیح و گروهی دیگر آن را اشتباه می دانند.
اندوخار اولیور، داور سابق لالیگا، در این باره گفت: " تماس کافی برای پنالتی گرفتن وجود نداشت. [مهدی] بن عطیه حتی توپ را لمس می کند."
ادواردو ایتورالد گونزالس، هم معتقد است در این صحنه تماس بازیکن از پشت سر برای پنالتی کافی نبود، او نباید پنالتی می گرفت.

با این حال، این دیدگاه در سراسر اسپانیا هماهنگ نیست، زیرا روکا دیگر داور سابق لالیگا از اولیور حمایت کرد و گفت:"این صحنه پنالتی است."

این داور 61 ساله می گوید: "پنالتی های دقایق پایانی که نتیجه را تغییر می دهد، همیشه بسیار بحث برانگیز هستند."
در این صحنه فشار وجود دارد. مدافع بر روی مهاجم می پرد و او را به زمین می زند. "

رافا گوئررو، که در رقابت های یورو 2004 نیز حضور داشت، با تایید نظر اولیور گفت: "من می توانم درک کنم که لحظه ای که در آن این اتفاق رخ می دهد برای طرفداران دردناک است، اما حقیقت این است که این یک صحنه پنالتی است. "
گراهام پل، یکی دیگر از داورهای بازنشسته انگلیسی ضمن حمایت از هموطن خود گفت." الیور به اندازه کافی شجاع بود که این صحنه را پنالتی گرفت."
اولیور در حالی که از سوی بازیکنان خشمگین یووه به رهبری بوفون محاصره شده بود، آرام و خونسرد بود و به درستی بوفون را به دلیل اعتراضات تهاجمی خود اخراج کرد."

فلیپه راموس رییزو داور مکزیکی که در جام جهانی 2002 نیز قضاوت داشت در توییتر نوشت." خیلی ساده، داور قوانین را اجرا کرد. این صحنه یک پنالتی واضح به نفع رئال مادرید بود."


256 41