به گزارش پارس نیوز، 

 هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال طی روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه 22، 23 و 24 فروردین‌ماه برگزار می‌شود و تیم ذوب‌آهن اصفهان به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت.

سبز‌پوشان اصفهانی که در رقابت تنگاتنگی با تیم‌های استقلال تهران، سایپا و پیکان برای کسب رده دوم و سهمیه آسیایی دارند حق اشتباه در 3 بازی باقی‌مانده را ندارند و باید امتیازات کامل را کسب کنند؛ شاگردان امیر قلعه‌نویی به دلیل حضور در آسیا از خستگی زیادی رنج می‌برند و بازیکنان این تیم کار دشواری برای کسب 3 امتیاز این دیدار دارند.

ادامه نبرد سبز‌پوشان برای کسب سهمیه آسیا

قرمز‌پوشان خوزستانی اما در 6 بازی گذشته خود عملکرد مناسبی نداشته‌اند و همین سبب دور شدن آن‌ها از تیم‌های در کورس کسب سهمیه آسیایی شده است؛ شاگردان پور‌موسوی در 6 بازی قبلی خود تنها یک برد داشته‌اند و در صورت عدم پیروزی در این دیدار حساس شانسی برای کسب سهمیه آسیا ندارند.

* داوران دیدار ذوب‌آهن و فولاد خوزستان

این بازی از ساعت 17 روز پنج‌شنبه و در ورزشگاه غدیر اهواز آغاز خواهد شد و سید‌مهدی سید‌علی به همراه آرمان اسعدی، اسد حاج‌محمدی و حسین زمانی قضاوت این بازی را بر عهده دارند؛ خداداد افشاریان نیز ناظر این دیدار است.

* محرومان و مصدومان دو تیم

سبز‌پوشان در این دیدار محروم ندارند اما خالد شفیعی، مهران درخشان‌مهر و ربیع عطایا به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم خود نیستند و این موضوع کار را برای قلعه‌نویی سخت می‌کند.

تیم فولاد خوزستان اما برای این بازی محروم و مصدوم ندارد و همه بازیکنان با نظر کادر فنی می‌توانند در ترکیب این تیم قرار بگیرند.

* نتایج بازی‌های گذشته

شاگردان امیر قلعه‌نویی هفته گذشته میزبان سپیدرود رشت بودند و در پایان با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسیدند؛ ذوبی‌ها با کسب 13 پیروزی، 9 تساوی و 5 شکست در 27 هفته گذشته و با 48 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر حضور دارند.

ادامه نبرد سبز‌پوشان برای کسب سهمیه آسیا

شاگردان سیروس پورموسوی در فولاد نیز در 27 هفته گذشته 10 برد، 12 تساوی و 5 شکست در کارنامه دارند و با کسب 42 امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار دارند؛ فولاد هفته گذشته برابر پارس جنوبی جم با نتیجه صفر بر صفر به تساوی رسید.

* تاریخچه بازی‌های دو تیم

این دو تیم در ادوار مختلف لیگ برتر فوتبال 31 بار برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که ذوب‌آهن موفق به کسب 14 پیروزی برابر حریف خوزستانی خود شده‌اند و سهم فولاد نیز 6 برد بوده است و 11 بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

سبز‌پوشان اصفهانی فصل گذشته لیگ برتر فوتبال در هر دو بازی رفت و برگشت فولاد خوزستان را با شکست رو به رو کردند؛ ذوبی‌ها در دیدار رفت این فصل اما در اصفهان با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند.

* بهترین گلزنان دو تیم

مرتضی تبریزی با 13 گل بهترین گلزن ذوب‌آهن است و کیروش استنلی و سید‌محمد‌رضا حسنی به ترتیب 7 و 4 گل برای ذوبی‌ها به ثمر رسانده‌اند؛ در تیم فولاد خوزستان نیز رحیم زهیوی 6 گله است و علی‌اصغر عاشوری، حسن بیت‌سعید و فرشاد جان‌فزا هر کدام 4 گل برای این تیم به ثمر رسانده‌اند.

ادامه نبرد سبز‌پوشان برای کسب سهمیه آسیا

به گزارش فارس، برنامه کامل بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

چهارشنبه 22 فروردین‌ماه

گسترش فولاد تبریز - استقلال تهران

پرسپولیس - پارس جنوبی جم

پنج‌شنبه 23 فروردین‌ماه

فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان

جمعه 24 فروردین‌ماه

سپاهان اصفهان - صنعت نفت آبادان

مشکی‌پوشان مشهد - سایپا

پیکان تهران - استقلال خوزستان

نفت تهران - پدیده مشهد

سپیدرود رشت - تراکتور‌سازی تبریز