به گزارش پارس نیوز، 

به نظر می رسد کورس قهرمانی در لالیگا پایان یافته و عملکرد 2 تیم قدرتمند پایتخت به شکلی بود که بارسلونا از همین حالا نیز قهرمانی خود را در لالیگا قطعی کرده است.

رئال مادرید فصل را ضعیف آغاز کرد و اگرچه این روند در ادامه بهبود یافت، اما فاصله با صدر به حدی شده بود که دیگر قابل جبران نبود و اتلتیکومادرید نیز که در مقطعی مدعی شده بود، با شکست در نوکمپ رویای خود را از دست رفته دید. اما به هر حال دربی امروز، حساسیت های دارد که در ادامه ابعاد آن را بررسی خواهیم کرد؛

نبرد نایب قهرمانی

نمایش های دور از انتظار رئال مادرید در ابتدای فصل که باعث شد هواداران ایم تیم حتی هراس از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان را در دل داشته باشند حالا به طور کامل از بین رفته و حالا هدف اصلی این تیم نزدیک شدن به نایب قهرمانی در خانه رقیب همشهری است.

دربی مادرید؛ نبرد نایب قهرمانی و آقای گلی

از آن سو اگرچه رویای قهرمانی برای اتلتیکومادرید پایان یافته، اما شاگردان سیمئونه قصد دارند برای سومین بار در 26 سال اخیر و به جز 2 مرتبه ای که در سال 1995 و 2014 قهرمان شده و فصل را بالاتر از رئال مادرید به پایان رساندند، باز هم صاحب این افتخار شوند. آخرین فصلی که اتلتیکومادرید علیرغم برتری جدولی نسبت به رقیب همشهری فاتح لالیگا نشد، به سال 1991 باز می گردد.

ال پیچی چی

کریستیانو رونالدو که از ابتدای سال جاری در فهرست گلزنان برتر جایی نداشت، اکنون در رتبه دوم قرار داشته و تنها 5 گل از لیونل مسی در لالیگا کمتر به ثمر رسانده است.

دربی مادرید؛ نبرد نایب قهرمانی و آقای گلی

بعد از استراحت در دیدار رئال مادرید در مقابل لاس پالماس، رونالدو که در 6 بازی قبلی لالیگایی خود موفق به زدن 14 گل شده، به ترکیب کهکشانی ها بازخواهد گشت.

جایزه زامورا

بسته نگه داشتن دروازه برابر رونالدو بدان معناست که یان اوبلاک می تواند به فتح جایزه زامورا امیدوار باشد. اتلتیکومادرید تا به حال با دریافت 14 گل، در رتبه اول بهترین خط دفاعی بالاتر بارسلونا با دریافت 16 گل قرار دارد و رقابت سختی میلان اوبلاک و تراشتگن حکمفرما شده است.

دربی مادرید؛ نبرد نایب قهرمانی و آقای گلی

بعد از اینکه هفته قبل دروازه بارسلونا 2 برابر سویا باز شد، حالا جایزه زامورا به عملکرد تراشتگن و اوبلاک در بازی های بزرگ بستگی خواهد داشت.

تلاش زیدان برای پایان دادن به عملکرد ضعیف

اگرچه فصل قبل رئال مادرید با هدایت زیدان و در لیگ قهرمانان موفق شد اتلتیکومادرید را هم در ویسنته کالدرون و هم در برنابئو مغلوب کند، اما در 2 مصاف لالیگایی کهکشانی ها با هدایت زیزو در برنابئو هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

دربی مادرید؛ نبرد نایب قهرمانی و آقای گلی

تنها مدتی بعد از ورود زیدان، رئال مادرید در خانه خود با یک گل مغلوب تیم سیمئونه شد و فصل قبل نیز گریزمان موفق شد در اواخر نیمه اول تک گل په په را پاسخ دهد تا بازی با تساوی 1-1 به اتمام برسد. حالا زیدان امیدوار است بالاخره در برنابئو و در لالیگا قادر به غلبه بر رقیب همشهری باشد.

اتلتیکومادرید در سودای فصل بدون شکست برابر همشهری

طی 11 سال اخیر، اتلتیکومادرید در طول هر فصل حداقل یک بار مغلوب رئال مادرید شده است و امسال امیدوار است این روند بالاخره به اتمام برسد.

دربی مادرید؛ نبرد نایب قهرمانی و آقای گلی

اگرچه در سالهای 2013، 2014 و 2015 اتلتیکومادرید 3 فصل متوالی در لالیگا برابر کهکشانی ها مغلوب نشد، اما طی هر 3 سال رئال مادرید در لیگ قهرمانان همشهری خود را شکست داد.

با توجه به غیبت در دیدار برابر یوونتوس، گرت بیل در دربی امروز احتمالا در ترکیب رئال مادرید قرار خواهد گرفت. جالب اینجاست که ستاره ولزی در 15 دربی قبلی تنها یک بار موفق به گلزنی شده است؛ اما همان یک گل او باعث شد روخی بلانکوس فینال لیسبون را مقابل رئال مادرید مغلوب شود و همچنان در حسرت فتح لیگ قهرمانان باقی بماند.

منبع: مارکا

ترجمه: آریا فاطمی مقدم