به گزارش پارس نیوز، 

این رقابتها روز جمعه 17 فروردین ماه با حضور 438 تکواندوکار به میزبانی تونس در سالن «ساله کوارت» ششهر الحمامات آغاز شد. امروز شنبه در روز دومو پایانی این مسابقات، مبارزات اوزان ۵۵- و ۶۳- کیلوگرم پسران و پیکارهای اوزان ۴۴-، ۵۵- و ۶۳+ کیلوگرم دختران برگزار شد که از سه نماینده کشورمان موفق به کسب سهمیه المپیک شدند. پ

حامد اصغری در وزن ۶۳- کیلوگرم و کیمیا همتی در وزن ۶۳+ کیلوگرم موفق به کسب دو مدال طلا شدند ضمن اینکه مهلا مومن‌زاده در وزن ۴۴- کیلوگرم با وجود حذف از دور مسابقات، موز سفر به آرژانتین را دریافت کرد.

حامد اصغری در وزن ۶۳- کیلوگرم با پیروزی بر «مصطفی اَلحام» (اردن)، «ئودور زدراوک« (بلغارستان)و «وون هی چون» (کره‌جنوبی) به نیمه نهایی راه یافت. اصغری در این مرحله هم «ماکسیم املکین» از روسیه را شکست داد و راهی مبارزه پایانی شد و در این دیدار نیز برابر «الکساندر دزیوا» از اکراین صاحب پیروزی شد و به نشان طلا دست یافت.

همچنین کیمیا همتی در وزن ۶۳+ کیلوگرم با برتری مقابل «آنا مارتوس» (اسپانیا)،«رهاف ابراهیم» (سوریه)، «دیلارا ارسلان» (ترکیه) راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز «مارسلینا کاسزل» از لهستان را شکست و به دیدار نهایی راه یافت و در این دیدار نتیجه را به حریفی از چین واگذار کرد و نشان نقره را کسب کرد.

ضمن اینکه مهلا مومن نژاد بعد از یک دور ااستراحت، « جردین اسمیت» (انگلیس) را شکست و سپس برابر« میرئو کانگ» از (کره‌جنوبی) بازنده شد و از دور مسابقات کنار رفت. مومن نژاد به دلیل حضور نماینده کشور میزبان(آرژانتین) در این وزن، سهمیه حضور در این بازیها را کسب کرد.

این مسابقات در 5 وزن پسران و 5 وزن دختران برگزار شد که هر کشور مجاز به اعزام سه تکواندوکار در هر بخش بود که تیم کشورمان با کسب دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز، هر 6 سهمیه ممکن را کسب کرد. حامد اصغری(مدال طلا)، علی اشکوریان(مدال نقره)، محمد خانی(مدال برنز)، یلدا ولی نژاد(مدال برنز)، مهلا مومن نژاد و کیما همتی(مدال نقره) سهمیه های ایران برای حضور در بازیهای المپیک 2018 نوجوانان آرژانتین را کسب کردند.