به گزارش پارس نیوز، 

این تبعیض این فصل هم سایه‌اش را از سر فوتسال برنداشته و مانع از پیشرفت این رشته ورزشی شده است. به همین خاطر است شمس در توصیف سالی که بر فوتسال گذشته، همچنان از کناره‌گیری تیم‌ها می‌گوید و بی انگیزگی حامیان مالی برای سرمایه گذاری در این رشته ورزشی.

 

وضعیت فوتسال را در سالی که گذشت چطور دیدید؟

فوتسال امسال، مثل سال‌های گذشته سیر نزولی داشته است. فوتسال ما به جز اینکه مثل سال‌های گذشته قهرمانی آسیا را به دست آورده است، دستاورد ویژه دیگری نداشته است و ما نه تنها از نظر کمی و کیفی وضعیت خوبی نداشته ایم، بلکه به دلیل کمبود حامیان مالی و خداحافظی تیم ها، دچار مشکل شده‌ایم. در واقع هیچ انگیزه‌ای وجود ندارد که افراد بخواهند در فوتسال سرمایه گذاری کنند.

دلیل این بی انگیزگی چیست؟

برخورد نامناسب با حامیان مالی و تیم‌ها و مهم‌تر از آن نبودن پخش تلویزیونی برای این رشته باعث شده هر روز تیم‌های بیشتری فرار را بر قرار ترجیح دهند و از حضور در این تیم بگریزند.

خیلی از تیم‌های پرافتخار و ریشه دار هم در حال کناره‌گیری از فوتسال هستند.

بله، شن سای ساوه و تام ایرانخودرو، دبیری تبریز و حالا تأسیسات دریایی. در جلسه آخری که در بخش فوتسال مدیران با مسوولان کمیته فوتسال و فدراسیون داشتند، از جمع 14 مدیر، 9 مدیرغایب بودند و اعتنایی به این جلسه نکردند. چرا؟ چون آنقدر دروغ شنیده‌اند که دیگر وارد کار نمی‌شوند. در نهایت هم متأسفانه نه فدراسیون فوتبال و نه وزارت ورزش، هیچ فکری نکردند.

به نظر شما چه راهکاری می‌تواند فوتسال را از وضعیت موجود خلاص کند؟

ما سال هاست که داریم فریاد می‌زنیم که جداسازی کنید. فوتسال را به حال خودش رها کنید و آن وقت ببینید که این رشته چه رشدی خواهد کرد.

چرا با این درخواست موافقت نمی‌شود؟

چون تیم ملی فوتبال 40 سال است که در سطح آسیا قهرمان نشده است و افتخاری کسب نکرده. تنها جایی که فدراسیون فوتبال می‌تواند بابت موفقیت‌هایش افتخار کند، فوتسال است و فوتبال ساحلی. در واقع فدراسیون، اعتبارش را از فوتسال و فوتبال ساحلی می‌گیرد اما حاضر نیست برای پیشرفت این رشته‌ها هزینه کند.

خود فوتسالی‌ها هم تلاشی برای احقاق حق شان نمی‌کنند.

وقتی مسوولان فدراسیون از فوتسالی‌ها در هیچ بخشی استفاده نمی‌کنند، چه باید کرد؟ مدتی پیش یکی از ملی پوشان فوتسال برای کاری به فدراسیون فوتبال رفته بود اما هیچکس او را نمی‌شناخت. در نهایت با من تماس گرفتند و درباره‌اش سوال کردند تا مطمئن شدند او ملی پوش فوتسال است. چرا باید چنین باشد؟ چرا یک نفر از اهالی خانواده فوتسال را در فدراسیون فوتبال به کار نمی‌گیرند تا در چنین مواقعی بازیکنان فوتسال را بشناسد؟

شاید بتوان امیدوار بود که در سال جدید تغییرات مثبتی رخ دهد.

من که هیچ امیدی ندارم. همه این داستان‌ها را قبلاً گفته‌ایم. فعلاً شاهزاده‌ای در فوتبال ما حضور دارد که تمام سرمایه فدراسیون را می‌بلعد و آخرین شاهکارش بازی با تیمی محلی بوده که به‌عنوان تیم ملی معرفی شده است. اگر از دست این شاهزاده آبی بچکد، به فوتسال می‌رسد. همه چیز در اختیارشان هست و هیچ هنری ندارند. دوره قبل جام ملت‌های استرالیا حتی نتوانستند به جمع چهار تیم راه پیدا کنند. امسال هم مردم باید تاوان صعودشان به جام جهانی را بدهند.