به گزارش پارس نیوز، 

رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب هفته پنجم خود را پشت سر گذاشت و گروه های چهارگانه تا حدودی تیم های صعود کننده خود را شناختند. یکی از مهم ترین تیم هایی که هنوز تکلیف صعود یا حذفش مشخص نشده، العین امارات است. قدرتمندترین تیم امارات با ستارگان متعددش در گروه مرگ آسیا در جایگاه دوم قرار گرفته و جنگ رو در روی این تیم مقابل الریان در هفته آخر تعیین می کند که اماراتی ها راهی دور حذفی خواهند شد یا خیر.

در این پنج هفته ای که از دور گروهی سپری شده، شاگردان زوران مامیچ چهار تساوی پیاپی کسب کردند و در آخرین بازی مقابل الهلال بود که توانستند نخستین برد این فصل خود را کسب کنند. ستاره محوری تیم العین در رقابت های این فصل، همان کسی بوده که در سال های گذشته بیشترین بار در این تیم به دوش او بوده است. عمر عبدالرحمان، پدیده سال های نه چندان دور فوتبال امارات و مرد سال آسیا در سال 2016 رفته رفته به مغز متفکر تیم العین تبدیل شده و امسال هم تمام حملات العینی ها با طرح ریزی های او آغاز می شود.

فصل جاری فوتبال امارات برای این ستاره جوان فراز و نشیب زیادی داشته و او در بازی های ملی که در جام خلیج فارس انجام داد، دچار مشکلاتی شد. خروج از هتل تیم در شب قبل از فینال رقابت ها و سپس هدر دادن 2 پنالتی در بازی نهایی که منجر به از دست رفتن قهرمانی امارات شد، منجر به ایجاد حواشی عجیب برای او شد. البته فدراسیون امارات تنها 4 جلسه محرومیت برای او در نظر گرفت و علی رغم اعتراضات مردم، فرصت بازگشت زودهنگام برای این ستاره مهیا شد. مصدومیت هم چند بازی شماره 10 تکنیکی العین را مدتی از میادین دور کرد تا هفته دوم دور گروهی لیگ قهرمانان، فرصتی باشد برای بازکشت این ستاره به ترکیب اصلی العین.

در آخرین بازی که العین مقابل الهلال انجام داد، اگرچه عبدالرحمان یک پنالتی از دست داد و تیمش را برای دقایقی به شوک فرو برد، اما گرفتن دو پنالتی و ساختن چندین موقعیت خطرناک برای مهاجمان، نشان از نقش پررنگ او در ثبت اولین برد آسیایی العین داشت.

قبل از این دیدار، العین 2 بار مقابل استقلال ایران قرار گرفت و در هر دو بازی هرچند بارها تحت فشار شاگردان شفر بود، اما حملات زیادی توسط بازیکن شماره 10 این تیم پایه گذاری شد. همچنین در اولین حضور آسیایی عبدالرحمان نقابل الریان هم آمار بیش از 110 لمس توپ و 85 پاس که 4تای آنها پاس کلیدی بودند،برای مغز متفکر تیم مامیچ ثبت شد.

با این حجم از درخشش و آمادگی فوق العاده عموری در هفته های اخیر، هواداران العین امیدوارند ضمن موفقیت در بازی آخر برابر الریان، تیمشان بتواند در دور حذفی از ستاره توانمند خود بهترین استفاده را ببرد و پس از قهرمانی احتمالی در لیگ، در رقابت های آسیایی هم به یک موفقیت مهم دست پیدا کنند.