،پیش از بازی با سیرالئون هم این انتقادات بارها مطرح شد و رسانه‌ها کادر فنی تیم ملی را زیر سوال بردند. با این حال حتی سخت‌گیرترین منتقدان کی‌روش هم نمی‌توانند از انتخاب تونس و الجزایر ایراد بگیرند.


بارها نوشته شده که بازی اول تیم ملی در جام جهانی مقابل مراکش برای هر دو تیم حکم فینال را دارد و تیمی که بتواند در این بازی نتیجه بهتری بگیرد، می‌تواند امید صعودش را زنده نگه دارد.


در فوتبال دنیا تونس و الجزایر شبیه‌ترین تیم‌ها به مراکش هستند. بازی دوستانه با تونس و الجزایر بهترین تدارک برای بازی با مراکش است و بازیکنان تیم ملی بعد از دو هفته آینده می‌توانند تصور دقیقی از حریف 25 خرداد در سن‌پترزبورگ داشته باشند.


بازیکنان این سه تیم به دلیل نژاد یکسان از نظر فیزیکی و فنی کاملا شباهت دارند و در فوتبال آفریقا آنها را با بازیکنان تکنیکی‌شان می‌شناسند. ترکیب این تیم‌ها در سال‌های اخیر پر از بازیکنانی شده که در فرانسه، بلژیک یا هلند به دنیا آمده‌اند و تحت تاثیر آکادمی‌های اروپایی هستند. آنها می‌توانستند برای تیم ملی زادگاه‌شان به میدان بروند، ولی به دلیل رقابت شدید ترجیح داده‌اند سرزمین اجدادی را انتخاب کنند.

 


تونس با چهار فرانسوی جدید

 


نخستین حریف تیم ملی در اردوی آتی تونس است که جمعه سوم فروردین مقابل مردان کی‌روش قرار می‌گیرد. عقاب‌های کارتاژ پس از دوازده سال توانسته‌اند به جام جهانی برگردند و نبیل معلول برای اردوی آتی که شامل دو بازی مقابل ایران و کاستاریکا است، 28 بازیکن را به تیمش دعوت کرده است. این مربی نگاه ویژه‌ای به بازیکنان مقیم فرانسه دارد و فدراسیون فوتبال این کشور توانسته رضایت چهار نفر را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی تونس جلب کند.
یوهان بن‌الوان، مدافع میانی لستر یکی از این بازیکنان است که نامش در این فهرست دیده می‌شود. بن‌الوان که سابقه بازی در تیم زیر 21 ساله‌های فرانسه را دارد، در سال 2010 پذیرفت که برای تونس بازی کند، ولی تاکنون دعوت‌های متعدد از سوی این تیم را رد کرده بود.
سیف‌الدین خاوی، هافبک 22 ساله که برای تیم زیر 18 سال و زیر 21 سال فرانسه بازی کرده هم به تازگی به تیم تونس اضافه شده. او عضو تیم مارسی است که به طور قرضی به تروا منتقل شده. الیاس شکیری، هافبک مون‌پلیه و موعظ حسن، دروازه‌بان نیس دو بازیکن دیگر متولد فرانسه هستند که فدراسیون تونس موفق شده رضایت آنها را جلب کند. معلول امیدوار است این بازیکنان جدید انتخاب‌های بیشتر به او بدهند و در این دو بازی فرصت دارد ترکیب‌های جدیدی را آزمایش کند. آخرین بازی تدارکاتی تونس در کراسنادور روسیه مقابل اسپانیا خواهد بود.
مهم‌ترین غایب تونس در این اردو ایمن عبدالنور، مدافع 28 ساله مارسی است که به دلیل نیمکت‌نشینی و دور بودن از شرایط مسابقه دعوت نشده است. چهره آشنا در این فهرست یوسف مساکنی، مهاجم الدحیل قطر است که در لیگ قهرمانان این فصل مقابل ذوب‌آهن موفق به گلزنی شد.

 


دوئل مدافعان تیم ملی با محرز

 


الجزایر، دومین حریف تیم ملی در هفتم فروردین هرچند در جام جهانی حاضر نیست، ولی چهره‌های مشهورتری از تونس در ترکیبش دارد. رباح ماجر، سرمربی مشهور الجزایر 24 بازیکن را برای دو بازی دوستانه مقابل تانزانیا و ایران دعوت کرده که در میان آنها ریاض محرز، ستاره لستر هم دیده می‌شود.
اسلام سلیمانی، دیگر مهاجم مشهور الجزایر است که دعوتش به تیم ملی جنجال زیادی به پا کرده. سلیمانی که از زمان انتقال زمستانی به نیوکاسل به دلیل مصدومیت نتوانسته بازی کند، به تیم ملی دعوت شده. دعوت این مهاجم با اعتراض باشگاه انگلیسی روبه‌رو شده، ولی هنوز مشخص نیست که او در این دو بازی به میدان برود.
بغداد بونجاح، مهاجم السد که ستاره تیمش مقابل پرسپولیس بود هم در این فهرست حضور دارد. نبیل بن‌طالب، هافبک شالکه و یاسین براهیم، هافبک پورتو دو چهره مطرح دیگر الجزایر هستند. رشید غزال، هافبک موناکو و ریاض بودبوز، هافبک بتیس سوفیان فغولی، مهاجم گالا و یاسین بن‌زیا، هافبک لیل برای این دو بازی دعوت نشده‌اند.


نویسنده: آرمن ساروخانیان
منبع : ایران ورزشی