تغییرات عجیب در ترکیب پرسپولیس باعث شوکه شدن همه اهالی فوتبال شد که چطور به یک‌باره برانکو تیمش را ۱-۳-۲-۴ ارنج کرد و به میدان فرستاد. بازی دادن به بشار رسن و خروج منشا از لیست برای همه جای تعجب داشت و حتی به گفته شفر این بهترین کمک برانکو به استقلال بود. حالا و با گذشت چند روز از شکست شهرآورد، اخبار و حواشی زیادی از اردوی سرخ‌ها به گوش می‌رسد که ظاهراً در تیم برانکو اثر داشته‌اند؛ شنیده‌هایی که به واقعیت نزدیک‌ترند...

شایعه قهر کمال

در تمرینات پیش از بازی با استقلال، حسین ماهینی در پست هافبک دفاعی تمرین کرد و قرار بود زوج ربیع‌خواه در شهرآورد باشد اما شب قبل از بازی یکی از حاضران در هتل محل استقرار سرخپوشان گفت که کمال به نشانه اعتراض جلسه فنی را ترک کرده و در لابی هتل نشسته بود که با اصرار افشین پیروانی و حمیدرضا گرشاسبی راضی شد به جلسه فنی برگردد. به نظر می‌آید قهر کمال تأثیر زیادی در فیکس شدن او داشته باشد!


۴-۲-۳-۱ بدون تمرین
پرسپولیس برای این فصل دو سیستم ۲-۲-۲-۴ و ۲-۴-۴ لوزی را تمرین کرده و می‌تواند با هر دو ترکیب‌ به میدان برود اما در کمال تعجب برانکو در شهرآورد از سیستم ۱-۳-۲-۴ استفاده کرد که در طول فصل برای اجرای آن هرگز تمرین نکرده و بازیکنان عادت نداشتند. گویا فقط در تمرین آخر ۳۰ دقیقه این سیستم پیاده شده بود که اصلاً برای دیدار سنگینی مثل شهرآورد کافی نیست اما روز بازی و پای میز صبحانه اعلام شد ترکیب از ۲-۲-۲-۴ به ۱-۳-۲-۴ تغییر کرده و این موضوع باعث تعجب و البته ناراحتی تعدادی از بازیکنان شد.


قهر آقای X
تغییر ترکیب پیش از بازی باعث شد یکی از بازیکنان پرسپولیس از فرط ناراحتی چمدان‌هایش را جمع کند و آماده ترک هتل شود اما بازیکنان تیم وارد ماجرا شدند و او را آرام کردند تا بی‌خیال ترک اردو شده و بیاید روی نیمکت بنشیند. تغییرات ناگهانی و اختلافات اردوی پرسپولیس در عملکرد سرخپوشان تأثیر منفی داشت و رؤیای قهرمانی در سال ۹۶ بر باد رفت.