دربی تهران همیشه با استقبال هوادران فوتبالی روبرو بوده است  ولی برخلاف اتفاقی که معمولا در دیدار تیم های همشهری دنیا مثلا دربی دلامادونینا ( نبرد اینتر و میلان در ایتالیا که هر دو از ورزشگاه سن سیرو استفاده می کنند) شاهد آن هستیم، دربی پایتخت ایران با تقسیم ظرفیت ورزشگاه آزادی برای هواداران دو تیم طی 86 دیدار قبلی برگزار شده است.

طی سال های اخیر اما تلاش های زیادی برای تغییر این روند انجام شده و حالا سازمان لیگ در صدد است تا با فراهم کردن زیرساخت های لازم دربی 87 را به صورت 90، 10 برگزار کند. به این صورت که تیم میزبان از حمایت 90 درصدی هواداران خود برخوردار باشد و تیم میهمان تنها 10 درصد ظرفیت ورزشگاه را در اختیار داشته باشد؛ اتفاقی که قطعا به پایان بازی های کسل کننده در دربی کمک خواهد کرد و تیمی که میزبان است در حضور پرتعداد هواداران خود برای کسب پیروزی گام به میدان خواهد گذاشت و این یعنی دیدن دربی های زیباتر و فنی تر.

سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ با اعلام اینکه تمام تلاش ها برای عملی شده این موضوع است گفت:« ما از سال گذشته این موضوع را مطرح کرده ایم. این پیشنهاد به آقای تاج هم داده شده و ریاست فدراسیون فوتبال با این پیشنهاد موافقت کرده اند، منتها باید ساز و کار مناسب این تغییر روند فراهم شود و جدا سازی سکوها و راه های ورودی مد نظر قرار بگیرد.

فتاحی در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار باشیم که از دربی 87 این تغییر روند رخ دهد، عنوان کرد: « ما برای برگزاری دربی با شرایط جدید باید ساز و کارهای لازم را فراهم کنیم و در صورتی که این مسائل حل شود، مشکلی برای این تغییر روند نداریم.»