نیمه دوم دربی 86 که از ساعت 15:45 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی آغاز شده است با هیجان خیلی زیادی در زمین و روی سکو‌ها همراه بوده است.

* بازیکنان استقلال در بین دو نیمه با دو دقیقه تأخیر به زمین آمدند.

* در ابتدای نیمه دوم مربیان سرخ‌آبی بازیکنان ذخیره خود را از روی نیمکت بلند کرده و برای گرم کردن به پشت دروازه‌ فرستادند.

* زمانی که بازیکنان پرسپولیس برای آغاز نیمه دوم به زمین آمدند علیرضا بیرانوند با حضور در نیمه زمین با تک تک همبازیانش صحبت می‌کرد تا به نوعی به آنها روحیه بدهد.

* دقیقه 58 بازی وقتی بشار رسن برای ارسال کرنر به سمت راست دروازه استقلال رفت هواداران استقلال با پرتاب اشیا به سمت او برای لحظاتی بازی را متوقف کردند، در این لحظه مهدی رحمتی بارها از هواداران تیمش خواست به کار خود ادامه ندهند. این اتفاق جلوی چشمان اینفانتینو رخ داد، تا یک نقطه تاریک را در دربی شاهد باشیم.

* در دقیقه 61 بازی در حالی که همه از محسن ربیع‌خواه انتظار داشتند یک پاس در عمق بدهد او با یک پاس عرضی توپ را به بیرون زد که این مسئله با اعتراض شدید هواداران پرسپولیس مواجه شد.

* در دقیقه 69 وقتی فرشید باقری به زمین افتاد سیدجلال حسینی توپ را بیرون  زد و در این صحنه شفر با تشویق کاپیتان پرسپولیس به نوعی از او تقدیر کرد.

* استقلالی‌ها با به کار بردن الفاظ نامناسب علیه فغانی شعار دادند.

* عابدزاده قبل از دقیقه 80 ورزشگاه را ترک کرد.