پرسپولیس در لیگ به صورت پیاپی می‌برد و حالا یک برد دیگر بیاورد، جام قهرمانی را لمس خواهد کرد. سرخپوشان خوشحال هستند و طوری رفتار می‌کنند که انگار هیچ مشکلی وجود ندارد اما همه می‌دانند یکسری مسائل در تیم باقی‌مانده که هنوز حل نشده است به خصوص داستان نیمکت‌نشینی مسلمان.

محسن مسلمان تا هفته 21 با 9 پاس گل، بهترین پاسور لیگ و مهندس واقعی مدل فوتبال شرایط بازی سرخپوشان بود. او با پاس‌های دقیقی که می‌داد، به خوبی مهاجمان را تغذیه می‌کرد و چه برای شکافتن عمق و چه بازی مستقیم، یک بازیساز حرفه‌ای به نظر می‌رسید اما از دقیقه 75 بازی با پیکان، همه چیز تمام شد. او از ترکیب بیرون آمد تا جای خود را به بشار رسن بدهد. می‌گویند در هنگام خروج از زمین، رفتاری انجام داده که از همان‌جا، برانکو قید ادامه همکاری با او را زد و زنجیر به پایش بست تا جایی که حتی در بین بازیکنان تعویضی تیم نیز جایی نداشته باشد‌؛ یک تماشاگر بازی‌های تیم سرخپوش پایتخت از روی نیمکت! از آن روز به بعد، 5 بازی را پشت‌سر گذاشته‌ایم که برای پرسپولیس با 4 برد و یک شکست سنگین همراه بود. پرسپولیس موفق شد در این 5 بازی اخیر و آن 15 دقیقه پایانی مقابل پیکان مجموعاً در لیگ و آسیا بدون مسلمان 11 گل وارد دروازه حریفانش کند تا تقریباً مشکلی بابت گلزنی نداشته باشد. در تمام این مدت هم 3 گل خورد، آن هم در یک بازی مقابل السد قطر!

از شایعه تا واقعیت‌؛ از احساس تا منطق

با این حساب، برانکو هرگز احساس کمبود در زمینه گلزنی نکرد اما نیمکت‌نشینی مسلمان واقعاً عجیب بود. هر وقت برانکو با این سؤال مواجه می‌شد که چرا مسلمان حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نمی‌کند، این‌طور جواب می‌داد: «چون شانس بازی را به بازیکنان دیگر می‌دهم و این تصمیم و انتخاب من است» جواب‌هایی که به نظر می‌رسید احساسی باشد تا منطقی. همین موضوع، میزان شایعات را افزایش داد:

*رابطه برانکو و مسلمان شکراب شده و دیگر با هم خوب نمی‌شوند.

*برانکو گفته مسلمان را نمی‌خواهد‌؛ مثل صادقیان و رضاییان او را کنار گذاشته است.

*مسلمان گفته می‌خواهم به قطر بروم، باعث عصبانیت برانکو شده است.

*مشکل‌شان شخصی است و به این زودی حل نمی‌شود چون مسلمان به برانکو توهین کرده.

*مسلمان به باشگاه گفته قراردادم را تمدید نمی‌کنم، برانکو هم او را نیمکت‌نشین کرده تا تحت فشار قرار بگیرد و تمدید قرارداد کند.

*برانکو می‌گوید مسلمان نمی‌تواند به عنوان وینگر بازی کند و به کار من نمی‌آید.

با این حال، مشخص نیست کدام یک از این شایعات واقعیت دارد و کدام یک کاملاً اشتباه است. این مسائل تا وقتی برانکو، تمام ابعاد ماجرا را رک و روراست توضیح ندهد یا مسلمان سکوتش را نشکند، حل شدنی نیست. نزدیکان برانکو می‌گویند محسن از همان روزی که بعد از تعویض به بطری آب لگد زد، از چشم سرمربی پرسپولیس افتاد ولی نزدیکان مسلمان مدعی هستند نیمکت‌نشینی او به شایعات انتقال احتمالی‌اش به قطر ربط دارد.

سکوتم از رضایت نیست

در تمام این مدت اما مسلمان شیوه سکوت را در پیش گرفته است. او که می‌داند پرسپولیس شرایط خوبی دارد، نمی‌خواهد برای این تیم حاشیه بسازد. حتی وقتی موضوع پیشنهاد یکی از بازیکنان استقلال به مسلمان برای حضور در جمع آبی‌پوشان لو رفت، باز هم مسلمان هیچ واکنشی نشان نداد. او در طول بازی با استقلال خوزستان، مدام از سوی هواداران تشویق شد ولی هرگز فرصت حضور در میدان را پیدا نکرد و با ناامیدی، روی نیمکت برگشت. محسن سکوت کرده که می‌توان پی برد سکوتش از رضایت نیست ولی از سوی دیگر رفتارهای دوگانه‌ای دارد‌؛ عکس‌های شاد در رختکن ثبت می‌کند و در استوری اینستاگرامش می‌نویسد: «کسانی که نتوانند به خود انگیزه بدهند، مجبورند به متوسط بودن قانع باشند. هر چقدر هم دیگر استعدادهای آنها چشمگیر باشد. درود بر شما، خدایا‌؛ مرا موهبت آن بخش که ذهنم در کشاکش این غوغای روزمره بر «تو» متمرکز باشد.» او این روزها در محل تمرین نیز آرامش خاصی دارد و شاید این داستان، به شایعه ازدواجش هم ارتباط مستقیم داشته باشد. دیروز در فضای مجازی عکس‌هایی منتشر شد و برخی کانال‌ها به زندگی خصوصی مسلمان ورود کردند ولی محسن ترجیح می‌‌دهد موضوع خصوصی‌اش عمومی نشود. او در آخرین عکسی که از رختکن پرسپولیس بعد از پیروزی مقابل استقلال خوزستان منتشر شده، در حال سلفی گرفتن دیده می‌شود و لبخند به لب دارد. لبخندی که نمی‌تواند نشانه رضایت او از نیمکت‌نشینی باشد اما مسلمان نمی‌خواهد به سرنوشت رامین رضاییان دچار شود و با اعتراض به برانکو مقابل هواداران قرار بگیرد.

داستان‌های جدید در رابطه پروفسور – مهندس

بعد از بازی با استقلال خوزستان، دیگر همه از اینکه شاید روزی مسلمان دوباره به ترکیب اصلی برگردد، ناامید شده بودند اما حمیدرضا گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس، با بیان این جمله که: «برانکو خودش خواسته قرارداد مسلمان را تمدید کنیم» بازی را برگرداند و نظرها را تغییر داد. در این مورد شنیدیم برانکو هیچ لیست حاوی نام بازیکنان را به مدیریت باشگاه نداده بلکه اعلام کرده همه بازیکنانی که قراردادشان در پایان فصل به اتمام می‌رسد، باید تمدید شود. به معنای دیگر، برانکو لیست جداگانه‌ای در اختیار باشگاه قرار نداده و خبری از لیستی که در آن اسامی بازیکنان نوشته شده باشد، نیست. او به باشگاه گفته «همه بازیکنانی که قراردادشان به اتمام می‌رسد، باید بمانند» و مسلمان هم یکی از همین بازیکنان است! با این حال برای حل شدن این موضوع، باز هم باید صبر کنید. مسلمان آدمی نیست که باز هم روی نیمکت بنشیند و بپذیرد بشار رسن از او بهتر است. او که از اول هم شانس حضور در جام جهانی‌ را برای خودش متصور نبود، می‌خواست با درخشش در لیگ قهرمانان آسیا، بخت ترانسفر شدن را به دست بیاورد. هر چند هنوز هم برخی اطرافیانش می‌گویند قطری‌ها او را برای فصل بعد می‌خواهند اما خداوکیلی کدام تیم قطری دنبال جذب بازیکنی می‌رود که هفته‌ها و ماه‌ها به نیمکت زنجیر شد باشد.