تیم ملی بسکتبال ایران دیشب در پنجره دوم انتخابی جام جهانی قزاقستان را شکست داد. صمد نیکخواه بهرامی پس از دوسال به تیم ملی بازگشت و در این مسابقه حضور داشت. فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به این اتفاق پرداخته است.
درگزارش فیبا آمده:
در پایان سال ٢٠١٥ صمد نیکخواه بهرامی از تیم ملی بسکتبال ایران بازنشسته شد اما بعد از دو سال او با قدرت به تیم برگشته است.
او قبل از این که دوران قهرمانی‌اش تمام شود از تیم ملی کنار گذاشته شد، درست بعد از این که در قهرمانی آسیای سال ٢٠١٥ به همراه تیم ملی سوم شد. صمد نیکخواه بهرامی از سال ٢٠٠٧ در تیم ملی ایران بود و سه قهرمانی در آسیا را کسب کرد و دو سهمیه حضور در جام جهانی را به‌دست آورد اما آسیا چلنج، کاپ آسیا و پنجره اول انتخابی جام جهانی را از دست داد. اما حالا او با یک عملکرد خوب دیگر بازگشته است.
صمد می گوید: برای بازی کردن در تیم ملی دلتنگ بودم. البته می‌خواهم دوران ورزش ملی‌ام را به شکلی بهتر تمام کنم. خیلی خوشحالم که دوباره شانس بازی در تیم ملی را کسب کردم و دوباره تجربه خوب بازی کنار ملی‌پوشان را به‌دست آوردم.
برابر قزاقستانی که بدون شکست بود نیکخواه بهرامی عملکرد خوب و همیشگی‌اش را داشت. ٢١ امتیاز گرفت و ٨ پاس منجر به گل داد و ایران ٧٥ بر ٥٤ قزاقستان را برد.
او دوباره به هم‌بازی قدیمی‌اش در تیم ملی یعنی حامد حدادی پیوست. حدادی در این مسابقه ٢٠ امتیاز و ٢٠ ریباند داشت. در مجموع می‌توان گفت ایران با توجه به زمان کمی که برای تمرین داشت تا بازیکنان جدیدش هماهنگ شوند، نتیجه خوبی کسب کرد.
نیکخواه بهرامی می‌گوید: قبل بازی به خوبی می‌دانستیم که قزاقستان یکی از بهترین تیم‌های گروه ماست. به خوبی می‌دانستیم که بازی سختی داریم به خصوص این که آن‌ها در خانه خود بازی می‌کردند. ما در ابتدا ریتم خوبی نداشتیم اما بازیکنان و مربیان با کیفیتی داریم و توانستیم در جریان بازی حریف را شکست دهیم. به نظرم در دفاع خیلی خوب بودیم و برنده شدیم.
در کنار بازگشت صمد به تیم ملی، تیم کنونی ایران اکنون شرایطی بسیار بهتر دارد. تیم کنونی ایران به وضوح شرایط بهتری نسبت به تیمی دارد که در پنجره اول برابر عراق باخت. حالا تیم ملی یک‌شنبه با عراق بازی دارد و قطعا در مسابقه برگشت به دنبال جبران نتیجه بازی قبل خواهد بود.
انتهای پیام