در حالی که دو ستاره‌شان را نداشتند. قبل از سفر به کی‌یف، در سوپرلیگ یونان با هت تریک ورانیه بوسنیایی 4-0 مقابل سانتی پیروز شدند (ورانیه در جام جهانی مقابل ایران بازی کرد) مارکو لیوایا مهاجم شماره 10 کروات نیز مثل ورانیه در برابر دینامو غایب بود.


آاک در کی‌یف، بیست و پنجمین بازی بدون شکست را سپری کرد که بهترین رکورد در تاریخ باشگاه است. در دیدارهای اخیر، شجاعی غیر از دو بازی که بخاطر آنفولانزا از دست داد، 90 دقیقه به عنوان بازیساز قلب تپنده، در خدمت تیمش بود.عملکرد مسعود شجاعی مقابل دینامو را باید در 90 دقیقه سنجید که خط میانی میزبان را از کار انداخته بود. در حالی که دینامو بازی رفت در آتن و در غیاب مسعود، به مراتب بازی بهتری ارائه کرد و حتی سزاوار برد بود.مسعود با پاس‌های بی نقص خود، فرصت‌های متعددی را برای مهاجم آرژانتینی‌شان مهیا ساخت و در دفاع نیز یک گل حتمی را دفع کرد.

پس از موقعیتی که شجاعی از دست داد، آاک سه تعویض انجام داد. دو مهره‌ جوان اما خسته هجومی، همچنین یکی از هافبک‌های دفاعی را بیرون کشید اما مسعود 33 ساله اما قبراق در زمین ماند.مانولو سرمربی آاک گفت: «هدر دادن موقعیت برای هر مهاجمی پیش می‌آید. مهم این است که مسعود خود را در بهترین موقعیت‌ها قرار می‌داد و حالا نگاه ما به دو جامی است که پیش رو داریم.»

برای آخرین تیم باقی مانده از یونان در لیگ‌های اروپایی، گل شدن توپ مسعود و صعود آاک، او را تبدیل به بت می‌کرد و احتمالاً از فرودگاه، روی دست هواداران به خانه می‌رفت. شب فوتبالی خوب او با هدر دادن این موقعیت، خراب شد.

فرصت اما همچنان باقی است. آاک در صورت صعود، شانس ناچیزی برای رسیدن به مراحل بالاتر داشت. آنها 24 سال است قهرمان سوپرلیگ نشده‌اند و پیشنهاد پیراهن شماره 24 به مسعود هم به این خاطر بود که خرید زمستانی را ستاره اقبال تیم‌شان کنند.


هواداران آاک از شجاعی و همبازیانش، برد دوشنبه در زمین آترومیتوس را می‌خواهند. با توجه به احتمال پیروزی المپیاکوس در زمین پائوک (صدرنشین)، آاک با غلبه بر آترومیتوس می‌تواند به صدر جدول برگردد.آنها در جام حذفی هم به نیمه نهایی رسیده‌اند.

شجاعی و بازآفرینی یک حادثه تاریخی در یونان


جالب اینکه از دست رفتن موقعیت حساس شجاعی تداعی گر یک اتفاق مهم در 20 سال پیش است . دمیس نیکولایدیس از اسطوره‌های آاک که 125 گل برایشان زده، سال 1998 در جام برندگان جام اروپا مقابل لکوموتیو مسکو، موقعیت طلایی را مقابل دروازه از دست داد و گل خالی را نزد تا عقاب‌های زرد و سیاه از راهیابی به مرحله یک‌چهارم نهایی باز بمانند. نیکولایدیس که به آتلتیکو مادرید، با یونان قهرمان یورو 2004 شد.


دوران هشت ساله نیکولایدیس در آاک، جزو همین انتظار 24 ساله برای قهرمانی در سوپرلیگ است. اما شجاعی برخلاف او می‌تواند قهرمانی در سوپرلیگ را تجربه کند. جامی که بخش بزرگی از جمعیت پایتخت یونان، در تب و تاب تصاحب آن می‌سوزند.