علی‌اکبر استاد اسدی پیشکسوت فوتبال تبریز معتقد است ساغلام در زمان کمی که داشته روی تراکتورسازی تاثیر داشته اما مهره‌های بهتری نیاز دارد تا بتواند تیم دلخواهش را بسازد. از نظر او کار ساغلام را باید فصل آینده ببینیم یعنی وقتی که خودش تیم را ببندد و بازیکنان موردنظرش را جذب کند

بازی تراکتورسازی و الغرافه قطر چطور بود؟


بازی بدی نبود. تراکتور یک مقدار بدشانس بودو باید بیشتر دقت می‌کردند. به نظرم کار سختی در آسیا دارند. نمی‌دانم چرا دفاع تیم اینقدر ضعیف بود. تیمی که می‌خواهد در آسیا بازی کند باید دفاع بهتری داشته باشد.


الغرافه را چطور تیمی دیدید؟
اینها تیمی‌هایی هستند که پول دارند و مهره‌های خوبی می‌گیرند. الغرافه تیم بدی نیست و با پول مهره‌های خوبی را جمع می‌کند اما استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی مردمی هستند، پول ندارند. الغرافه اشنایدر و طارمی را گرفته و تیم خوبی دارد اما تراکتور در این بازی خوب نبود و اگر بازیکنان تراکتورسازی از فرصت‌ها استفاده می‌کردند، بازی چهار بر دو می‌شد و می‌توانستند ببرند.


عملکرد طارمی مقابل تراکتورسازی را چطور دیدید؟
طارمی بازیکن حرفه‌ای و خوبی است و آقای گل ایران بوده و باتعصب بازی می‌کند. او جلوی تراکتور زیاد هم خوب نبود بلکه تراکتوری‌ها به او فرصت دادند و خود طارمی هم نمی‌خواست گل بزند. طارمی پنالتی را هم می‌توانست گل کند اما او روی ایران تعصب دارد و نمی‌خواست گل بزند.


تراکتورسازی لیگ قهرمانان آسیا را با دو باخت شروع کرده است. فکر می‌کنید این تیم در ادامه کار در آسیا چه نتایجی بگیرد؟
نتیجه گرفتن برای تراکتورسازی در آسیا سخت است و فکر نکنم بتوانند کاری کنند و باید سریع‌تر تیم را جمع و جور کنند اما با این مهره‌ها نتیجه گرفتن خیلی سخت است.


یعنی تراکتورسازی از گروهش صعود نمی‌کند؟
دوست دارم صعود کند اما کارش خیلی سخت است. اگر دو تا برد بیاورد امکانش هست اما در زمین حریف کار سختی است. امیدوارم تراکتورسازی از این گروه صعود کند.


کار ساغلام را در این مدت چطور دیدید؟
شناختی از او ندارم. در صحبت‌هایی که می‌کردند می‌گفتند مربی اسم و رسم‌داری است اما من اصلا اسمش را در لیگ ترکیه نشنیده‌ام.


ساغلام روی تراکتورسازی تاثیری داشته است؟
حتما داشته که تیم خوب کار می‌کند اما تیم را خودش نبسته و سال بعد مشخص می‌شود که کارش چطور است. شفر آمد و استقلال را جمع کرد اما استقلال مهره‌های خوبی داشت و تراکتورسازی هم نیاز به مهره‌های خوب دارد.


عملکرد تراکتورسازی را در لیگ برتر چطور ارزیابی می‌کنید؟
در لیگ برتر هم تراکتور هر سال نایب‌قهرمان بوده و دوست داشتند امسال قهرمان شوند که نمی‌شوند. تراکتور در لیگ برتر خوب کار نکرده و باید یک فکر اساسی کنند. تراکتوری‌ها از اول مربی خوب نمی‌آورند و مدام مربی عوض می‌کنند و رفته رفته دارد تماشاگران تراکتور هم کم می‌شود چون نتیجه نمی‌گیرند و مردم هم کمتر می‌آیند. هواداران دوست دارند تراکتور یک بار قهرمان لیگ شود که نمی‌شود.


یعنی محبوبیت تراکتور کم شده است؟
کم نشده اما مردم از مسوولان یک مقدار زده شده‌اند چون مسوولان تراکتور فوتبالی نیستند و نمی‌دانند چه کسی را بیاورند. اگر فوتبالی بودند مربی خوب می‌آوردند و طوری کار می‌کردند که تیم محروم نمی‌شد و اینقدر جریمه نمی‌شدند. تراکتور نیاز به مدیران فوتبالی دارد. البته آجورلو فوتبالی است اما به او اطلاعات غلط می‌دهند و اگر با فکر خودش کار کند بهتر است.

4141