تیم برانکو که در حال حاضر 5 ملی‌پوش در ترکیب خود دارد، از روز سه شنبه خود را مهیای حضور در لیگ قهرمانان فصل جدید می‌کند. آنها که در فصل گذشته در نیمه نهایی با اتفاقات عجیب و بدشانسی بزرگ مواجه و حذف شدند، اکنون امیدوارند با توجه به قرعه مساعدی که نصیب‌شان شده بتوانند به عنوان قدرت اول از گروه سوم این رقابت‌ها صعود کنند.


برانکو اکنون شرایط بهتری حتی نسبت به فصل گذشته دارد و می‌تواند بدون دغدغه مسابقات داخلی و فشار مضاعفی که به تیمش وارد خواهد شد، در این رقابت‌ها حاضر شود و مرحله اول را به سلامت عبور کند. آنها که با اختلاف امتیازی فاحش صدرنشین لیگ محسوب می‌شوند قادر خواهند بود با تقسیم قوای مناسب شرایط حضور در هر دو جام پیش رو را ترتیب دهند.


این در شرایطی است که اکنون محرومیت نقل و انتقالاتی بزرگترین تهدید آنها محسوب می‌شود؛ محرومیتی که مرحله اول آن را پشت سر گذاشتند و البته خوش شانس بودند که مشکلی برای اضافه کردن نوراللهی به ترکیب خود نداشتند و در ابتدای فصل شماره هشت را به عنوان یکی از سهمیه‌ها در لیست خود قرار دادند.


پرسپولیس اکنون در تمام خطوط خود برخلاف فصل گذشته لیگ قهرمانان نفرات آماده‌ای در اختیار دارد که می‌تواند سیمای آنها برای حضوری موفق در این رقابت‌ها را امیدوارکننده‌تر به نمایش بگذارد.

آنها که در فصل گذشته بیشترین خلا و ضعف را در سمت چپ دفاعی و دفاع میانی احساس می‌کردند، اکنون با اضافه شدن شجاع خلیل زاده و شایان مصلح تیم کامل‌تری نشان خواهند داد.


در خط میانی هم بزرگترین پتانسیل و ترافیک را دارند تا جایی که برانکو در آخرین بازی داخلی حساس خود مقابل نفت آبادان با فراغ بال کامل سه تن از برترین بازیکنان تیمش را روی نیمکت قرار داد و از بشار رسن، کمال کامیابی نیا و محسن مسلمان در ترکیب اصلی سود نبرد و به این نفرات باید احمد نوراللهی و سیامک نعمتی را نیز اضافه کرد.


شاید بزرگترین خلا این تیم برخلاف فصل گذشته در خط حمله باشد. جایی که مهدی طارمی به عنوان برترین گلزن دو فصل اخیر سرخپوشان از جمع آنها جدا شده اما گادوین منشا و خصوصا علی علیپور به خوبی توانسته‌اند با عملکرد درخشان خود این ضعف را نیز بپوشانند و برانکو می‌تواند به پشتوانه این اتفاق نسبت به درخشش آنها در لیگ قهرمانان فصل جدید نیز امیدوار باشد. منشا به عنوان مهاجم نیجریه‌ای این تیم در فصل گذشته آمار خیره کننده 4 گل در 4 بازی را ثبت کرده و علیپور نیز که در فصل گذشته عملکرد مثبتی در این رقابت‌ها داشت، اکنون با اعتمادبنفس کامل در لیگ برتر با 17 گل آقایی می‌کند و برای درخشش در لیگ قهرمانان نیز لحظه شماری خواهد کرد تا خلا شماره 9 سابق احتمالا دیگر به چشم نیاید.


برانکو در فصل گذشته برای پوشش ضعف سمت چپ دفاعی خود به بازیکنانی مثل محسن ربیع خواه، حسین ماهینی، محمد انصاری، فرشاد احمدزاده و حتی وحید امیری رو آورد اما در این فصل با حضور محمد انصاری و شایان مصلح دیگر دغدغه‌ای از این بابت نخواهد داشت. در دفاع میانی نیز با غیبت و مصدومیت سیدجلال حسینی نیز این تیم در برخی بازی‌ها با خلا بزرگی مواجه شده بود اما اکنون با حضور شجاع خلیل زاده بیشتر بار این پست از دوش بازیکنان غیرمتخصص برداشته خواهد شد و دست برانکو برای تغییراتی که کمترین فشار را به تیم وارد کند باز خواهد بود.


در پست هافبک دفاعی برانکو در فصل گذشته کمال کامیابی نیا و محسن ربیع خواه را در اختیار داشت و در این فصل با اضافه شدن احمد نوراللهی او از این حیث نیز خوشبختی بزرگی را برای تغییرات احتمالی پیش رو خواهد داشت. همانطور که گفته شد در دیگر پست‌های میانی نیز با توجه به ترافیک موجود برانکو شانس‌های زیادی برای تغییرات خواهد داشت و محسن مسلمان، بشار رسن، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، سیامک نعمتی و حتی شایان مصلح و علوان زاده و طاهرخانی یکی از بهترین فرصت‌ها را برای تغییرات احتمالی به سرمربی خواهد داد.


موضوعی که باعث خواهد شد تا برخلاف فصل گذشته پرسپولیس از حیث نیروی فردی در این رقابت‌ها دچار معضل بزرگی به خصوص در مرحله گروهی نشود و بتوان به درخشش این تیم در لیگ قهرمانان و در مصاف با رقبایی مثل السد قطر، الوصل امارات و نسف قارشی ازبکستان امیدوار بود.