به گزارش پارس ، به نقل از مهر، دو سال پیش فدراسیون شمشیربازی غرب آسیا پس از پانزده سال دوباره شکل گرفت و در آغاز به کار دوباره این فدراسیون، برگزاری مسابقات قهرمانی غرب آسیا در تقویم سالیانه قرار گرفت. براین اساس نخستین دوره رقابت های شمشیربازی قهرمانی غرب آسیا سال گذشته در اردن برگزار شد که البته ایران در آن شرکت نداشت.

با این حال ایران میزبان دومین دوره این مسابقات شد که قرار بود طی روزهای ۳۱ فروردین ماه تا ۳ اردیبهشت ماه گذشته در تهران برگزار شود. برای شرکت در این رقابت ها فقط عراق و کویت با ترکیب کامل و دوازده نفره خود اعلام آمادگی کردند اما قطری ها فقط در دو اسلحه اپه و فلوره اعلام آمادگی کردند. سوریه و اردن ۲ شمشیرباز و فلسطین و لبنان هم یک شمشیرباز برای اعزام به ایران معرفی کردند و سایر کشورها هم که اصلا اعلام آمادگی نکردند.

به همین دلیل مسئولان فدراسیون شمشیربازی تصمیم به لغو برگزاری مسابقات در زمان مقرر اولیه گرفتند تا این رقابت ها در زمانی دیگر با حضور کامل و حداکثر تیم ها برگزار شود.

کیفیت مسابقات غرب آسیا که تنها با حضور حداکثری و کامل تیم های منطقه ممکن است شرط مسئولان فدراسیون شمشیربازی است. آنها طی نشستی که دو سه هفته پیش در قالب کمیته فنی برگزار شد، شرایط خود را برای برگزاری این رقابت ها به فدراسیون شمشیربازی غرب آسیا اعلام کرده و در عین حال زمان جدیدی و پیشنهادی خود را هم برای این مسابقات مشخص کردند.

این در حالی است که لبنانی ها نیز متقاضی برگزاری دومین دوره مسابقات شمشیربازی قهرمانی غرب آسیا شده اند و حتی درخواست خود را به فدراسیون منطقه هم اعلام کرده اند. ارائه این پیشنهاد از سوی لبنان تهدیدی است برای میزبانی ایران که هنوز پاسخی برای برگزاری مسابقات در زمان جدید پیشنهادی نگرفته است.

فضل الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفتگو با خبرنگار ضمن تائید این مطلب به زمان های پیشنهادی جدید برای برگزاری مسابقات قهرمانی غرب آسیا اشاره کرد و اظهارداشت: فاصله زمانی میان ۲۰ تا ۳۰ شهریورماه و ۲۳ تا ۳۰ مهرماه زمان های پیشنهادی ما برای برگزاری این مسابقات است.

وی تصریح کرد: لبنانی ها هم پیشنهاد کرده اند شهریورماه میزبان این رقابت ها باشند. ظاهرا آنها در این مقطع زمانی برگزار کننده مسابقات کشورهای عرب هستند و می ‍ خواهند همزمان با این رقابت ها، مسابقات شمشیربازی غرب آسیا را هم برگزار کنند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: در هر صورت ایران آمادگی دارد اواخر شهریورماه یا مهرماه مسابقات غرب آسیا را برگزار کند. البته حضور کامل و حداکثری تیم ها در این رقابت ها برای مان اهمیت زیادی دارد چون می خواهیم میزبان رقابت هایی باشیم که کیفیت بالایی دارند. در نهایت هم منتظر پاسخ فدراسیون غرب آسیا هستیم تا ببینیم با تاریخ‎ های پینشهادی ما موافقت می کند یا نه.