مرفاوی درخصوص پیروزی ذوب‌آهن برابر استقلال می‌گوید: این یک بازی پرجنب و جوش بود و هر دو تیم دنبال گرفتن سه امتیاز بودند. نکته‌ای که بسیار مهم بود به شناخت مربیان هر دو تیم از یکدیگر مربوط می‌شود که در این میان شناخت قلعه‌نویی از استقلال بیشتر بود. او تک‌تک بازیکنان این تیم را می‌شناخت و به جو بازی آگاهی داشت. این باعث شد ذوب‌آهن باخت را به برد تبدیل کند.

مرفاوی ادامه می‌دهد: ذوب‌آهن در بحث بازیسازی در عقب زمین دچار مشکل بود و بوحمدان و همچنین بازیکن گرجستانی این تیم نمی‌توانستند این کار را به خوبی انجام بدهند. قلعه‌نویی با بیرون آوردن مدافع چپش، قاسم حدادی‌فر را وارد زمین کرد و با این تعویض ذوبی‌ها نبض بازی را در دست گرفتند. تعویض دوم ذوب‌آهن هم بسیار مهم بود که قلعه‌نویی با بیرون کشیدن تبریزی، ربیع عطایا را وارد زمین کرد.

مرفاوی حرف‌هایش را این‌طور ادامه می‌دهد: عطایا تأثیرگذاری خودش را نشان داد هرچند که باید بگویم ذوب‌آهن نیمه اول نمایش پرقدرتی نداشت. آنها در نیمه دوم به خوبی حفظ توپ کردند و با استفاده از سانترها و پرتاب اوت توانستند در نهایت به هدف‌شان برسند. در اواخر بازی هم سانتر خوب عطایا باعث شد ذوب‌آهن گل برتری را به ثمر برساند.

مرفاوی با اشاره به عملکرد استقلال در این بازی می‌گوید: استقلال بازی فیزیکی خودش را انجام داد و سعی داشت بعد از گلی که زد تاکتیک خودش را ادامه دهد. ذوب‌آهن تغییراتی را در تیمش ایجاد کرد ولی استقلال کار خاصی انجام نداد. وقتی میزبان به گل رسید، استقلال پادوانی را وارد زمین کرد تا با ارسال‌های هوایی ذوب‌آهن به نوعی مقابله کند. با این حال ذوبی‌ها به آن چیزی که می‌خواستند دست پیدا کردند. نیمه اول بازی پایاپای بود و استقلال کمی برتری داشت اما نیمه دوم متعلق به ذوب‌آهن بود.