وقتی در ابتدای فصل از پیشکسوتان پرسپولیس در رابطه با آقای گل لیگ هفدهم می‌پرسیدیم همه به اتفاق می‌گفتند در یک رقابت نزدیک طارمی جلوتر از منشا صاحب کفش طلای فوتبال ایران می‌شود. همه منتظر هت‌تریک طارمی در آقای گلی بودند اما این روزها با گذشت 21 هفته از لیگ برتر نه خبری از طارمی در پرسپولیس است و نه منشا درجمع گلزنان برتر لیگ قرار دارد. حالا علی علیپور، جوان 22 ساله قائمشهری در صدر جدول گلزنان لیگ قرار گرفته، بازیکنی که کمتر کسی فکر نمی‌کرد حتی به او در ترکیب پرسپولیس بازی برسد اما علیپور با تلاش و کوشش فراوان توانسته به بهترین مهاجم لیگ برتر تبدیل شود و فاصله چندانی با آقای گلی لیگ هفدهم ندارد. درخشش علیپور مقابل پیکان و ثبت چهاردهمین گل برای او باعث شد تا نگاهی به عملکرد آقای گل لیگ برتر بیندازیم.

تنها ۷ حضور 90 دقیقه‌ای

علی علیپور در فصل جاری 19 بار برای پرسپولیس به میدان رفته که یک بار به عنوان بازیکن تعویضی بوده و در باقی موارد در ترکیب اصلی حضور داشته است. 18 باری که علیپور از ابتدا بازی را شروع کرده است، تنها در 7 مسابقه تا دقیقه ۹۰ در ترکیب اصلی حضور داشته و 11 بار تعویض شده است.

هر ۱۰۷ دقیقه یک گل

علیپور در این فصل 1493 دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفته و موفق به زدن 14 گل شده است. با این حساب علیپور حدوداً هر 107 دقیقه یک گل برای پرسپولیس زده است.

یکه‌تازی در جدول گلزنان

علیپور با ۱۴ گل تا پایان هفته بیست و یکم در صدر جدول گلزنان قرار دارد و این در حالی است که با نفرات دوم تا چهارم به ترتیب ۴، ۵ و ۶ گل فاصله دارد. بعد از علیپور، مرتضی تبریزی با 10، محمد قاضی با 9 و عیسی آل‌کثیر با 8 گل قرار دارند.

گلسازی

علیپور در طول فصل ۳ بار موفق به گلسازی برای هم‌تیمی‌هایش شده است. علیپور دو پاس گل در جریان بازی داده و یک پنالتی منجر به گل برای پرسپولیس گرفته است تا در جدول پاس گل‌ها عدد ۳ مقابل نامش ثبت شود.

 

علیپور 40 درصد پرسپولیس

پرسپولیس تا به اینجای کار 35 بار دروازه حریفان را باز کرده که علیپور با زدن ۱۴ گل 40 درصد از گل‌های تیم را زده است.

علیپور خارج از خانه بهتر است

از جمع ۱۴ گل علیپور ۹ گل در بازی‌های خارج از خانه زده شده و علیپور تنها ۵ بار در آزادی برای پرسپولیس گل زده است. علیپور هم مانند پرسپولیس که در بازی‌های خارج از خانه بیشتر امتیاز جمع می‌کند، بیشتر گل می‌زند.

24

علی علیپور در نیم‌فصل دوم لیگ چهاردهم از راه‌آهن راهی پرسپولیس شد و از آن زمان تا به حال موفق به زدن 24 گل شده است. تا به اینجای کار علیپور میانگین ۸ گل در هر فصل را به نام خود ثبت کرده که آمار قابل قبولی برای یک مهاجم نوک به حساب نمی‌آید.

 

۱۱ تیم، ۱۱ مربی

علیپور تا به حال موفق شده به ۱۱ تیم لیگ برتری گل بزند. ۱۱ مربی لیگ برتری شاهد گلزنی‌های علیپور به تیم‌هایشان بوده‌اند و علیپور هنوز موفق به گلزنی در دیدارهای رفت و برگشت به یک تیم نشده است. نفت تهران، فولاد خوزستان، پارس جنوبی و پدیده تیم‌هایی هستند که علیپور راه دروازه آنها را پیدا نکرده و در مقابل آنها موفق به گلزنی نشده است.

 

سریع‌ترین و دیرهنگام‌ترین گل‌ها

گل سیزدهم علیپور در دقیقه ۱۳ سریع‌ترین و گل دقیقه ۹۰ مقابل سیاه‌جامگان دیرهنگام‌ترین گل‌های ستاره پرسپولیس است. زدن ۷ گل در ۲۰ دقیقه پایانی نشان می‌دهد هر چه به دقایق پایانی بازی نزدیک می‌شویم علیپور خطرناک‌تر می‌شود.

 

هت‌تریک در دبل

علیپور در این فصل مقابل هیچ تیمی موفق به هت‌تریک کردن نشده است ولی توانسته در تقابل با تیم‌های استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان و پیکان تهران دبل کند تا تنها بازیکنی باشد که توانسته در دبل کردن هت‌تریک کند.

 

جالب است بدانید علیپور با همین ۱۴ گل می‌توانست در لیگ‌های دوم و سیزدهم به عنوان آقای گلی دست پیدا کند ولی هنوز کفش طلای لیگ هفدهم به نام او ثبت نشده و باید به تلاشش ادامه دهد. علیپور با رکورد رضا نوروزی در لیگ دهم، 10 گل فاصله دارد و بعید به نظر می‌رسد بتواند به رکورد بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر برسد. با این وجود عملکرد علیپور قابل قبول بوده و با زدن 4 گل دیگر می‌تواند به بهترین آمار طارمی در لیگ برتر برسد و خیال همه را از رفتن آقای گل دو فصل اخیر راحت کند.