تیمهای صنعت نفت آبادان و استقلال در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی رو در روی هم قرار می گیرند. بازی این دو تیم در شرایطی به انجام می رسد که دو تیم در 15 دقیقه پایانی رقابت ها عملکرد به شدت متفاوتی داشته اند.

استقلال در این فصل در یک ربع پایانی مسابقات فقط به گسترش‌فولاد گل زد. گلی که فرشید اسماعیلی زد، هیچ تاثیری در امتیازات دو تیم نداشت و فقط تفاضل استقلال را یکی بالا برد. اما چهار مرتبه دروازه استقلال در پانزده دقیقه پایانی مسابقات باز شد. گل‌هایی که چهار امتیاز از استقلال گرفت. گل محمد نژادمهدی به استقلال که حکم کنارگیری منصوریان را امضا کرد، گل رضا اسدی در بازی سایپا و استقلال که به رکورد گل نخوردن‌های حسینی پایان داد و همچنین گل دقایق پایانی پارس‌جنوبی‌جم و سپیدرود در دیدار رفت.

در آن سو شرایط برای نفتی‌های آبادان متفاوت است. نفت با گل‌هایی که در ۱۵ دقیقه پایانی لیگ زده، ۹ امتیاز گرفته است. آگوستو سزار در بازی با ذوب‌آهن که نفت دو گل عقب بود، بازی را در پانزده دقیقه آخر برگرداند و از شکست خانگی نفت جلوگیری کرد. همچنین نفتی‌ها در دقیقه نود گل برتری مقابل سیاه‌جامگان و سپاهان را زدند. گل دقایق پایانی نفت آبادان مقابل تراکتورسازی و پارس‌جنوبی‌جم هم مانند بازی با ذوب‌آهن از شکست نجات‌شان داد. تیم این فصل کمالوند فقط دو گل در پانزده دقیقه پایانی خورد. یکی از آن‌ها مقابل پرسپولیس بود که در امتیاز بازی تاثیری نداشت و فقط علیپور تعداد گل را دو برابر کرد. دیگری در هفته دوم مقابل سایپا بود که باعث شکست این تیم شد. با این اوصاف نفت آبادان برنامه ویژه‌ای برای ۱۵ دقیقه آخر بازی خواهد داشت. دقایقی که ۹ برابر استقلال گل زدند و نصف آن‌ها گل خوردند.