شجاعیان دقیقا روی نیمی از گل‌های نیم‌فصل دوم استقلال تاثیر داشت. در هر دو دیداری که شجاعیان گل نزد و نساخت، استقلال هم گل نزد.

شجاعیان در نیم‌فصل دوم غیرقابل مهار شده است. بازیکنی که در این شش مسابقه، روی شش گل استقلال تاثیر مستقیم داشته است. هافبک میلیاردی استقلال که نیم‌فصل نخست فشار زیادی را بابت مبلغ قراردادش و برآورده نکردن انتظارات متحمل شده بود، در اولین بازی نیم‌فصل دوم موفق شد روی سه گل استقلال تاثیر داشته باشد. داریوش ابتدا یک پاس به محسن کریمی داده بود که این بازیکن بازگشت‌اش به لیگ را با جشن گل بگیرد.

سپس شجاعیان خودش دست به کار شد و با دریبل دروازه‌بان حریف، گل زد. در نهایت هم یک پاس عمقی برای محسن کریمی فرستاد که مدافع حریف هم در دفع آن ناموفق بود و کریمی دوباره گل زد. دومین بازی استقلال در دور برگشت، مسابقه با استقلال‌خوزستان بود. دیداری که باز هم داریوش شجاعیان پاس گل داد. شجاعیان پاس گلِ سوم استقلال که توسط روزبه چشمی به ثمر رسیده بود را بعد از دریبل یار مقابل‌اش، فرستاده بود. دیدار استقلال و تراکتورسازی هم بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید که این مسابقه تنها بازی‌‌ای است که شجاعیان در نیم‌فصل دوم در آن حضور داشت ولی گل نزد و گل نساخت. 

بازی بعدی استقلال مقابل سایپا بود. دیداری که داریوش شجاعیان باز هم گل زد. داریوش هفته بیستم و مسابقه با پدیده را از دست داد و در زمین حضور نداشت. دیداری که استقلال هم در باز کردن دروازه حریف به مشکل خورد و مسابقه بدون گل پایان یافت. شجاعیان بعد از یک هفته دوری، در بازی امروز مقابل پارس‌جنوبی‌جم هم با پاس گل برگشت. شجاعیان پاس منجر به گل قربانی را ارسال کرد تا به روند فوق‌العاده نیم‌فصل دوم‌اش ادامه دهد. نیم‌فصل دوم برای استقلال از سوم دی‌ماه شروع شد و در فصل سرد زمستانی، تازه گل‌های شجاعیان روییده‌اند.