انصاری با گل زدن به ذوب‌آهن، بهترین پنالتی‌زن لیگ لقب گرفت. تا قبل از آن مسابقه جاسم کرار، محمد ایرانپوریان، محمد قاضی و حسین ابراهیمی در کنار ساسان در صدر جدول حضور داشتند. ولی انصاری در تقابل با بهترین پنالتی‌گیر لیگ هم کم نیاورد و به رشید مظاهری گل زد. رشید هر چهار پنالتی قبلی‌اش را در لیگ برتر مهار کرده بود و ساسان اولین بازیکنی بود که در لیگ هفدهم از روی نقطه پنالتی به او گل زد. گلی که دهمین موفقیت متوالی ساسان از روی نقطه پنالتی بود. هیچ دروازه‌بانی در ده پنالتی اخیر ساسان، موفق به مهار ضربه او نشد. ساسان انصاری در پایان فصل قبل هم با گل کردن شش ضربه پنالتی، بهترین پنالتی‌زن لیگ لقب گرفته بود. راز موفقیت ساسان چه چیزی است که انقدر در پنالتی‌ها موفق بوده؟

 

ساسان انصاری به قدرت و دقت شوت‌اش تکیه می‌کند. انصاری هیچ وقت سعی در فریب دروازه‌بان حریف ندارد. او قسمتی از دروازه را نشان کرده و همیشه شوت‌اش را با قدرت به همان حوالی می‌زند. از دوازده پنالتی اخیر ساسان انصاری، ده تا به سمت چپ خودش زده شد. حتی فصل قبل که در نود دقیقه بازی با تراکتور دو بار پشت ضربه پنالتی قرار گرفت هم تصمیم به عوض کردن مقصد پنالتی‌اش نگرفت و هر دو ضربه را همانجا زد. ساسان قبل از رسیدن به توپ، مقصد ضربه‌اش را نگاه دوباره می‌اندازد. سپس با قدرت توپ را به همان نقطه می‌فرستد. 

 

مقصد دوازده پنالتی اخیر ساسان که گل شدند

در این مدت ساسان فقط دو مرتبه جایی جز سمت راست دروازه‌بان را نشانه گرفت. یک بار که در دربی خوزستان پنالتی‌اش را وسط زد. دفعه دیگر هم همین سه هفته قبل در بازی با پدیده بود. مسابقه‌ای که سپاهان دو بر صفر جلو بود و انصاری تصمیم گرفت در این شرایط ضربه زدن به یک سمت دیگر از دروازه را امتحان کند.

 

در این شرایط دروازه‌بان باید چه کار کند؟ درست‌ترین تصمیم را رشید مظاهری گرفت. شوت ساسان انصاری به قدری محکم و دقیق است که هیچ دروازه‌بانی از این فاصله به توپ نرسد. به خصوص اگر تصمیم بگیرد که بعد از ضربه ساسان حرکت کند. دروازه‌بان باید در ضربه پنالتی ساسان اصطلاحا پنجاه پنجاه کند و یک سمت را قبل از ضربه انتخاب کند و به همان سمت هم شیرجه بزند. تا شانسی برای مهار ضربه ساسان انصاری داشته باشد.